• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

     


    passionsblomman skrev 2009-08-24 18:51:57 följande:
    Fjällbruttan, du är rolig du!Jag vill ABSOLUT ha Aklejafrön och jag har en plan just vad gäller Akleja så just bring´em!BMW´n har åkt nu. De fattade nog aldrig att jag var här...Jag är själv full av frågor och väntar spänt på att f¨höra det mer riktiga utlåtandet. Nu fick jag bara spontana kommentarer på det som syntes som hastigast. Har ingen aning om ifall det är något man kan göra.Kan de inte uppfinna ngn slags flaskborste?De ägglossningar jag haft inför de inseminarier vi gk´jort hittills har varit fler på höger-alltså den ssom är stopp i, än i vänster. Dvs kroppen vet inte att det är stopp. Mina chanser bör ju rimligen minska med 50% eftersom bara en äggledare är öppen. Sett i perspektivet att man dippar riktigt jävla ordentligt i fertilitet vid 38 så känns det ju lagom mycket som skymning...

    Shit, att kroppen inte fattar det! När ska du få det "riktiga" beskedet?
    ch varför sa de nåt överhuvudtaget om de lämnar dig sen med miljoner frågor och funderingar, man vill ju veta NU!!

    Inboxa mig din adress så kommer fröna

  • Daa

    Ninnis: grattis till hunden! Ser fram emot bilder.

    Hvidis: läser inlägget om ditt pakethämtande och kommer på mig själv med att le fånigt. Du är så gullig med dina beskrivningar.

    Villemoa: kram på dig. Jobbigt att må illa när det bara inte går att krypa ihop i en gnyende hög.

    Jenny, trist att det krånglar än. Men, men... *visslar oskyldigt och sneglar även bort mot fjällen*

  • Leksi

    Åh Blommis! Vilket tråkigt besked! Förstår att du är jättenere och ledsen. *bamsekram* Men kanske, kanske är det någonting som de kan göra någonting åt, gud vad frustrerande det måste vara att inte få mer info på en gång!

    Grattiskramar till Hvidis, Andbeyond och Ninnis! Bebis, bröllop och hund! Så roligt!

    Håller tummarna för Jenny och Fjällbruttan *visslar & låtsas som ingenting*

    Och krya på er alla ni som fått förkylningsbaciller!

  • Leksi

    Just ja, vi var ju på besök hos MVC för första gången idag. Supernervöst innan men vår barnmorska var väldigt trevlig så det kommer nog bli jättebra! Idag var det bara hälsosamtal, inga tester eller någonting. Själva inskrivningssamtalet blir den 10/9. Drygt att vänta ju! Och ingen bekräftelse på att allt ser bra ut fick man... Men vi fick mycket att läsa med oss hem så nog känns det lite mer på riktigt nu.

  • Ankan80

    va roligt att det gick bra idag Leksi!!
    Förstår din otålighet...delar den till 100%

  • Daa

    Kul att det känns mer verkligt nu, Leksi.

    På tal om frön & sånt, svärmor har via min make erbjudit mig att hämta några "fleråriga" för att plantera här. Har ingen aning om vad det kan vara, så det blir spännande. Kanske gräver ner dem nånstans och ser vad som händer till våren (jaja, när det handlar om trädgård och övrig växtlighet är jag i det närmaste okunnigochobildbar).

  • Leksi
    Ankan80 skrev 2009-08-24 20:13:27 följande:
    va roligt att det gick bra idag Leksi!!Förstår din otålighet...delar den till 100%
    När har ni fått tid för inskrivning?

    Beklagar varslet förresten. Fick ni mer besked idag eller är det helt kört?
  • Ankan80

    7 sep...

    nä, får veta nästa vecka....en månads uppsägning

Svar på tråden I vått och torrt och väntan