• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

    God morning!
    Vilken tur att de verkar ha tvillingarna under kontroll..
    De är ju inte sååå gamla direkt....:-O

    Här är illamående och förkylningen bättre. Verkar vara en varannandagsgrej

  • ingenjörsbruden

    *Håller tummar o tår för bruttans syster* Varje dag i magen är en dag mindre i kuvös.....men det verkar ju positivt om hon får gå på toa själv o så.....*fortsätter hålla tumme*


    Ninnnis skrev 2009-08-19 20:27:17 följande:
    Vad bra! Ja, hon är smart, vår Ingis Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-19 20:13:16 följande:
    Hahhah eller lat...
  • ingenjörsbruden

    Ankis: Skönt att du verkar må bättre idag!

    Blommis: Ohh va roligt med bukett! Hoppas du hittar många fina blommor!! Får vi se reslutet sen kanske? Fast....bruden kanske tar ngt foto på buketten o lägger in i sitt galleri kan jag tänka!

    Lanovia: Skönt att huvudvärken släppte! Kul med egna byggprojekt! Hur många meter staket är det ni ska bygga?

    till alla!

  • ingenjörsbruden

    Så....nu ska jag gå över på tråkigare grejor.......
    Allt bra med mig o battingen....men min PAPPA!!!!
    Håll nu i hatten tjejer.....

    Pappa ringde igår....(pappa har parkinson, tumör på hjärnbarken, scolios o är JÄVLIGT bitter efter skiljsmässan för 2 år sen)
    Vi pratar lite om husbygget o vädret o så....berättar att vi ska jobba med grundplattan i helgen....eller ja...att maken ska jobba o jag serva med kaffe o fika.....
    Då kommer pappa in på det (förhoppningvis) kommande dopet......o han ville inte att mammas nye sambo skulle bli bjuden......förstår ni hur jag reagerade......
    Alltså jag blev så JÄVLA SATANS SKITFÖRBANNAD o sa till gubbjäveln att han skulle ha rapp i röven för att HAN kommer o ställer KRAV på sin HÖGGRAVIDA dotter när inte barnet ens är fött!!!

    Så jag skällde karljäveln så det stod härliga till....vem fan tror han att han är??? Världen roterar INTE runt HONOM!!!!!


    Sen slängde jag nästan på luren o bara stod o vibrerade på stället....stackars maken blev nästan rädd att jag satt i gång förlossningen eller nåt....maken försökte lugna mina nerver med att min pappa är sjuk o inte förstår bättre.....o jo...visst han är sjuk....men problemet är att han har fått många till att dansa efter hans pipa så länge.....o till bröllopet så var det ett himla ståhej...för då var ju mamma o hennes sambo bjudna...för enligt vett o etikett (bra att skylla på för hans generation är det rätt viktigt....ibland när det passar) så bjuder man gäst MED respektive....o det var en HIMLA massa tjafsande om detta....så inför bröllopsdagen så hade både jag o maken nerverna utan på kroppen på grund av att vi inte visste OM min pappa skulle kunna uppföra sig......tyvärr så längtade vi båda mest till att dagen skulle vara över.....men allt gick bra...så vi fick som tur var en underbar bröllopsdag....men som sagt....det var rätt mkt anspänning som släppte när vi äntligen drog oss till bröllopssviten.

    O jag VÄGRAR att ta allt det tjafset som han höll på med inför bröllopet igen......han får en inbjudan o han får själv ta risken att det finns personer som han inte tycker om o vill träffa....men man kommer INTE o ställer krav på vilka som bjuds!

    MOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

  • Daa

    *vinkvink*

    Trist att din pappa ska börja tjafsa, Ingis. Hoppas han kommer på bättre tankar.

    Här är det en sån där dag då telefonen inte slutar ringa. Ni vet, man har händerna fulla med saker som ska passas in på nåt sätt och mycket som ska läggas tillrätta och så ringer telefonen och det finns ingen i närheten som kan svara istället. Händer det en gång är det okej, men när det börjar vara hela tiden och jag gång på gång måste släppa allt tappar jag verkligen mitt "flyt". Om dessutom personen som ringer är någon som börjar småtjafsa så man inte kan avsluta samtalet blir jag irriterad. För utöver allt det, så är det ju någon som väntar på att jag ska blir klar med det jag håller på med.
    *har något svagt minne av att jag har varit ledig nyligt*
    Men nu är det lunch, får stressa mer senare.

    Håller f ö med er om sjukvården. Det finns mycket att vara tacksam för.

  • Ninnnis

    Ingis, styrkekram till dig! Och till din pappa också, det verkar han behöva...

    OM vi bestämmer oss för att adoptera vovven så tar jag semester nästa vecka Så på måndag är jag antingen glad, ledig hundägare eller besviken, trött jobbare

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-20 11:50:54 följande:
    Ingis, styrkekram till dig! Och till din pappa också, det verkar han behöva... OM vi bestämmer oss för att adoptera vovven så tar jag semester nästa vecka Så på måndag är jag antingen glad, ledig hundägare eller besviken, trött jobbare
    Hahaha nä gubben ska ha stryk...inte några kramar!

    *håller tummarna hårt för att du e en glad ledig hundägare nästa vecka*

    Daa: Sådana dagar är bara för tradiga.....man trampar o trampar men kommer aldrig framåt....suck.
    Ibland kan man "glömma" telefonen på ljudlöst läge...hehehe
  • Daa
    ingenjörsbruden skrev 2009-08-20 12:04:46 följande:
    Hahaha nä gubben ska ha stryk...inte några kramar!*håller tummarna hårt för att du e en glad ledig hundägare nästa vecka* Daa: Sådana dagar är bara för tradiga.....man trampar o trampar men kommer aldrig framåt....suck. Ibland kan man "glömma" telefonen på ljudlöst läge...hehehe
    Ingen dum idé med telefonen, Ingis. Tyvärr är det inte bara min telefon. Och det är flera telefoner.
    Nu ska jag skynda vidare. Det är nog klart på nån timme och då kan jag sänka tempot lite.

    på er alla.
  • Ankan80

    Ingis:
    Oj, inte reta en gravid kvinna. Får hoppas att han förstod nu bara!

    Här har jag fått in lite nytt jobb....skönt....för jag hatar att inte ha något att göra..
    har man väl surfat runt på sina tre favoritsidor så finns det liksom inte så mycket mer att göra....

Svar på tråden I vått och torrt och väntan