• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

    Jag och Ingis är ungefär lika bra på att spela martyr inför våra makar, dvs sura i tysthet istället för att rensa luften... Eller hur, Ingis?


    Daa skrev 2009-08-17 21:03:44 följande:
    Martyr-Ninnis?
  • Ninnnis

    Kanske inte så konstigt att jag lyckades få inlägg 4000 i förra tråden, eftersom jag delar upp det jaghar att säga i fyra inlägg, istället för ett...

  • Ninnnis

    Nu ska jag krypa till kojs, och imorgon ska jag ha projektmöte hela dagen, så jag hinner nog inte in förräns imorgon eftermiddag.

    & kram!

  • passionsblomman

    Jag har idag städat ur alla fyra badrumsskåpen och sorterat som en tok. Kastade en hel kasse skit-sa jag redan det? ursäkta isåfall...

    sedan har jag diskat en mass och skurat ur ett av dubbelskåpen i köket. Har packat en kartong med saker som kan avvaras redan nu och ställt allt så fint SÅ i det rena skåpet.

    Det är ju inte jättemycket precis, men det är iallfall inte lika mycket kvar imorgon som det var imorse.

    Imorgon får köket lov att bli klart och hallen.

    Sov gott då Ninnis!

  • Villemoa

    Jaha, då har man haft sin första dos av graviditetshormoner...som jag grät!! Jag började fundera på livet som tvåbarnsmamma; kommer Moa fortfarande att älska mig när syskonet kommer, hur ska man kunna ha lika mycket kärlek till ett till barn...sen började jag tänka på hur det var när Moa var nyfödd, hur söt och glad hon var i somras när hon fick träffa Bamse osv...tårarna fullkomligt sprutade och jag bad min man att hämta lite hushållspapper. Han kommer med EN bit varpå jag hulkande frågar hur han i sin vildaste fantasi trodde att det skulle räcka med EN bit?? Ta hit hela rullen!!! Det är tur att han varit med förr...

    Sen började jag gråta igen när jag läste Hvidis inlägg om att hon snart ska bli mamma och få klappa den lilla rumpestumpen, hur hon, liksom jag gjorde, gick och vände på de yttepytte små kläderna.
    När jag ändå höll på så grät jag lite för Blommis med!

    Det var dagens dos av hormoner...undrar hur nästa kommer bli?

  • passionsblomman


    Skrattar med all igenkänningsvärme som finns!
    Villemoa skrev 2009-08-17 22:42:38 följande:
    Jaha, då har man haft sin första dos av graviditetshormoner...som jag grät!! Jag började fundera på livet som tvåbarnsmamma; kommer Moa fortfarande att älska mig när syskonet kommer, hur ska man kunna ha lika mycket kärlek till ett till barn...sen började jag tänka på hur det var när Moa var nyfödd, hur söt och glad hon var i somras när hon fick träffa Bamse osv...tårarna fullkomligt sprutade och jag bad min man att hämta lite hushållspapper. Han kommer med EN bit varpå jag hulkande frågar hur han i sin vildaste fantasi trodde att det skulle räcka med EN bit?? Ta hit hela rullen!!! Det är tur att han varit med förr... Sen började jag gråta igen när jag läste Hvidis inlägg om att hon snart ska bli mamma och få klappa den lilla rumpestumpen, hur hon, liksom jag gjorde, gick och vände på de yttepytte små kläderna. När jag ändå höll på så grät jag lite för Blommis med!Det var dagens dos av hormoner...undrar hur nästa kommer bli?
  • lanovia 08

    Godmorgon alla goa tjejer!

    Villemoa, ja du vet ju sedan tidigare vad dessa gravidhormoner kan ställa till med, så jag vågar le lite när jag läser ditt inlägg. Känner igen mig så väl, satt ju också här och snyftade lite lätt när jag läste Hvidis inlägg.
    *kramar*

    Hvidis, hur gick det med möblerna igår, hann maken hem i tid? Nu har Ninnis redan erbjudit sig vad gäller fötterna. Är det något mer du behöver avlastning med? Lite tyngd från magen kanske?
    Nu är det sista dan, imorgon får du magen för dig själv igen. Var det idag du skulle få tid för kejsarsnitt?

    Pizzabullar, har jag aldrig ätit men det låter gott, jag mumsar i mig några här i datorvärlden. I verkliga livet kan jag ju inte äta pizza för tillfället.

  • lanovia 08

    Jag håller med Ninnis, men det har jag ju sagt många gånger förr när liknande saker kommit upp, så det vet du nog redan Ingis. Men detta kommer ju från en som inte är det minsta martyr.
    Och kom ihåg att du inte är världelös, ful och fet! Du är ju bäst!!!
    *kramar*


    Ninnnis skrev 2009-08-17 20:53:29 följande:
    Martyr-Ingis, jag tror tyvärr att du bör prata med maken om hur du känner. Mvh, Martyr-Ninnis
  • Sonja68
    Villemoa skrev 2009-08-17 22:42:38 följande:
    Jaha, då har man haft sin första dos av graviditetshormoner...som jag grät!! Jag började fundera på livet som tvåbarnsmamma; kommer Moa fortfarande att älska mig när syskonet kommer, hur ska man kunna ha lika mycket kärlek till ett till barn...sen började jag tänka på hur det var när Moa var nyfödd, hur söt och glad hon var i somras när hon fick träffa Bamse osv...tårarna fullkomligt sprutade och jag bad min man att hämta lite hushållspapper. Han kommer med EN bit varpå jag hulkande frågar hur han i sin vildaste fantasi trodde att det skulle räcka med EN bit?? Ta hit hela rullen!!! Det är tur att han varit med förr... Sen började jag gråta igen när jag läste Hvidis inlägg om att hon snart ska bli mamma och få klappa den lilla rumpestumpen, hur hon, liksom jag gjorde, gick och vände på de yttepytte små kläderna. När jag ändå höll på så grät jag lite för Blommis med!Det var dagens dos av hormoner...undrar hur nästa kommer bli?
    ÅH, vad jag känner igen mig!!
    Hallå tjejer! Är in ibland och kollar vad ni har för er. Väntar med spänning på plus och förlossningar och annat.
    Håller tummarna för er allihopa

    Jag hade precis samma tankar som du Villemoa när jag väntade mitt andra. Tyckte nästan synd om Tanja att hon egentligen inte förstod HUR radikalt hennes liv skulle förändras när hon helt plötsligt skulle få "konkurrens". De BLIR svartsjuka, så är det bara, men det går över och Moa kommer älska sitt småsyskon. De första tre månaderna var värst för oss. Först var T glad över lillasyster, sedan kom svartsjukan. Så jag lät henne sitta med mig när jag ammade, såg till att hon fick lite egen tid med mig, att hon fick vara med och hjälpa till lite grann med lillasyster, typ slänga kissblöjan i sophinken, ta fram kläder osv. Sedan så fick hon som var "stor" följa med mig på affären och lillasyster stanna hemma med pappa osv.
    Nu ser man verkligen vilken STARK syskonkärlek de hyser till varandra, även om de vissa dagar kivas och är avis på varandra, och det är underbart att se.
    Att kärleken räcker till två barn, det kan jag garantera att den gör. Det är inte så att man har en full hink med kärlek som man måste fördela mellan de två, utan kärleken kommer från en aldrig sinande källa, så det blir så att båda barnen får sina egna proppfulla kärlekshinkar Det är fantastiskt. Men man TROR ju att man aldrig kommer kunna ge två ungar lika mycket kärlek. Men det kan man!
    Sedan kan det vara lite problematiskt att fördela tiden jämt mellan dem, men där kan pappa träda in.
    ATt Moa skulle älska dig mindre behöver du heller inte oroa dig för, men självklart kommer hon känna svartsjuka, ilska och frustration i början över den nya situationen. Som bekant tar man ut på och visar såna känslor till de personer som står en närmast och man älskar mest... Mamma och pappa. Men det går också över. Ibland betedde sig Tanja så irriterande att jag var färdig att... ja jag vet inte vad, lappa till henne kanske. Men då måste man gå undan och andas djupt, räkna till tio, eller be maken ta över. Hon blev dessutom helt plötsligt en bebis hon med, vilket är normalt. Ungen ser ju vem som får mest uppmärksamhet=bebisen, och börjar bete sig likadant. Men SEN blev hon stor fort, när hon insåg att när man är stor har man vissa privilegier som att få följa med pappa eller mamma på affär, cirkus, och annat skoj.
    Kramar till dig och dina hormoner ♥ !
Svar på tråden I vått och torrt och väntan