• Fides spes caritas

    Var hittar man bröllopshemsida?

    Har sett flera som har bröllopshemsidor. Med info etc om bröllopet.
    Jättefina men var hittar man dem?

    Har ni tips?

  • Svar på tråden Var hittar man bröllopshemsida?
  • Linadesign

    Jag tycker www.projectwedding.com är bra. Där finns jättemånga olika snygga designs att välja mellan. Och även jag som aldrig skapat en hemsida innan klarade av att göra en sådan utan att behöva ta hjälp av någon. Det är en amerikansk sida, så man får översätta rubrikerna till svenska. Men så är det väl på weddingannouncer också skulle jag gissa.

  • iliezi

    vi gjorde på weebly.com den e bättre om man inte vill ha en så "putti nuttig" eftersom det egentligen inte är just för bröllopshemsidor... enkelt va de me!

  • wiicky

    Jag rekomenderar weebly.com. Den är på engelska, men allt man skriver väljer man själv, den är inte en direkt bröllopssida. Väldigt enkel.

  • Martinaa
    christerb skrev 2009-08-14 23:49:55 följande:
    Eller gör man en egen, lite mer jobb men helt gratis och man får den exakt som man villhär är vår: maria-christer.tk
    Wow, snygg sida! Jag har också gjort en egen, men är inte så haj på design som ni...! :)
    Får jag fråga vart ni fixat den nedräkningen? Har en på min sida (som ej är offentlig ännu) som inte alls är lika bra o tydlig...
  • christerb
    Martinaa skrev 2009-08-14 23:56:51 följande:
    Wow, snygg sida! Jag har också gjort en egen, men är inte så haj på design som ni...! :)Får jag fråga vart ni fixat den nedräkningen? Har en på min sida (som ej är offentlig ännu) som inte alls är lika bra o tydlig...
    sidan är gjord i iWeb och det är även därifrån nedräkningen kommer. Men de finns olika ner räkningar som är lätta att lägga in.
    www.google.com/search?&q=javascript+countdown
  • Martinaa
    christerb skrev 2009-08-15 16:32:09 följande:
    sidan är gjord i iWeb och det är även därifrån nedräkningen kommer. Men de finns olika ner räkningar som är lätta att lägga in.www.google.com/search
    Tusen tack för svaret!
  • Björnisarna

    någon som gjort en hemsida på weebly som man kan få se innan man bestämmer sig för vilken sajt man ska använda? :)

  • MarianneL

    vi gjorde också en egen, känns roligare, fast då ska man ha en server att lägga upp det på och det är de tju inte alla som har. Men vi hadde tur som hadde en vän som var villig att låna lite plats åt oss. Sen köpte vi bara domänet.

    www.andreasmarianne.com

  • Björnisarna

    vad fina! själv tror jag inte att jag är så it-kunnig att ja sku lyckats påta ihop ngt så fint :S Vad kostar ett domän??

  • AlaM

    Vi gjorde också en egen. Vi betalade ungefär 150 kr för ett år för domän och vidarekoppling till en plats vi hade på server. Men om man inte har nånstans att lägga upp den får man köpa in sig på ett webbhotell istället. Det är lite dyrare men då ingår ofta domänen.

    www.martinochmadeleine.se

  • molntussen

    Hade varit kul att se ett exempel på en Weebly hemsida! Någon??

  • Pomparet

    Vi använder oss av webs.com,ge mig din mailadress så mailar jag över adressen till dig! Jätteenkel o miljoner valmöjligheter.

Svar på tråden Var hittar man bröllopshemsida?