• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

    AM, Telis och MSW - skoj att få titta in hos er/se huset. Jag återkommer med bilder imorgon... tror inte att bilderna blir superbra om jag tar dem nu när det är tvärmörkt...

    PB - trist med missat högskoleprov *kram*

    Telis - hotellfrukost lät najs!

  • passionsblomman

    Oupsie, vem tusan är den där Katrin?
    Jag är allmänt sugen på att läsa något, det är faktiskt int så vidare petigt egentligen, men jag måste ju begränsa mig, så jgag tänker mig något jag kan ha nytta av framöver som en del i mina drömmar om eget företagande.

    Jag vill inte bara kunna ett hantverk och ha en tanke och så köra, utan jag tänkte skaffa mig lite mer kött på benen vad gäller just att driva ett företag. Marknadsföring, ledarskap, företagsekonomi...

    Fast jag är också sugen på att läsa till trädgårdsmästere eller rikta in mig på trädgårdsdesign.

    och så gillar jag ju språk... Ja du hör, det är massor som vore intressant och roligt. Det behöver inte vara på heltid heller, men något vore kul. Och ska det pluggas mer så är det ju nu. Dessutom hade det ju passat så bra i min plan med graviditet. inte minst för att mitt vanliga yrke är förbaskat tungt och ganska krävande. Det finns inte plats för en massa illamående, ont i ryggen och stor mage ivägen etc.

    Synd att jag inte bestämmer över den delen själv bara...

  • Snorkfröken77

    Hoho? Ingen vaken? Jag sitter och surfar på doftljus och funderar på vilken sort som kommer bli bäst i våra nya badrum, vilket ilandsproblem!

    Telis - Härligt med hotellnatt, låter supermysigt och oj vad gott med hotellfrukost imorgon bitt, det är ju det bästa med att bo på hotell

    PB - Trist med missat prov men vad underbart med sonen! Måste vara så skönt. Innan du vet ordet av så kommer det vimla av nya kompisar. Nu är det bara att se till att hans mamma får någon kompis också

    Ore - härligt med pappererensning, man kännner sig så ren efteråt på nåt konstigt vis. Själv har jag öst ner massor med papper i en flyttlåda, skrivit viktiga papper på den och hivat upp den på vinden...undrar vad fengshuiarna säger om det? Mina framtida barn kommer alla få bära rosa oavsett kön eftersom det är en av mina favoritfärger

    Oupsie - Haha, jag går verkligen igång på sådana uttalanden jag med Jag och en kompis på jobbet kan sitta och elda upp varandra då vi tycker likadant, hon fick många konstiga kommentarer om sin dotter när dottern var liten pga hur dottern var klädd (hon hade mest bruna kläder, majoriteten trodde det var en pojke och blev hemskt generade när de fick veta att det inte var det) Vi har precis börjat titta på kalla fötter så vi är bara på säsong 1, köpte alla säsonger till bra pris, tycker det verkar vara en serie helt i vår smak Fast det blev ingen titt häromkvällen, det blev Harry Potter istället.

    Nähä om man skulle lura med maken till bingen, tanten är ju nästan borta *sneglar lystet på maken*

    Puss o godnatt!

  • Lapinette

    Snorkis - jag är vaken!

    PB - det värmde i hjärtat när jag läste om din son. Vad skönt att han verkar trivas bättre. Trist att det "sket sig" med högskoleprovet.

    Telis - mysigt att ni tagit in på hotell, här i stan eller har ni farit iväg?

    Oupsie - jag hoppas du laddade med tillräckligt med näsdukar!! Jösses, vad jag grät de sista samt det första avsnittet. Men så är jag superkänslig.

    Jag hoppas och tror att Katrin Zytomierska bara är där för att provocera. Har dock inte läst hennes blogg och vet inte om jag vill. Orkar inte med folk som man inte vet om de talar sanning eller ej.

  • snaily

    Hallå, har vi nattugglor i tråden? Säger hej och ska läsa ikapp!

  • Lapinette

    Kan någon inboxa mig länken till vårt fotogalleri? Jag letar bland alla inboxmeddelanden jag har men det är alldeles för många och tar sån tid! Please!

  • snaily

    Lappis, inboxat dig!

    Telis
    Gud så mysigt med hotellkväll!
    Apropå teliskompisen - nya pjäxor skulle hon ha mest för att de gamla är gamla och slut plus att hon ville ha mjukare pjäxor, nya bindingar för att få såna som löser ut (som vanliga slalombindningar typ?), så hon slipper ha skidor som sitter fast med fångstrem slängandes runt kroppen vid vurpor. Hon har fått något erbjudande om ett paket med pjäxor + bindningar för 8500...

    PB
    Blä för magsjuka, men vad härligt med sonen!

    EA
    Låter skumt! Håller med, ring och kolla vad de menar...

  • snaily

    Har lyxat och åkt taxi hem från festen - vedeldad bastu jääättelänge och sen middag, trevligt! Alla blev dock supertrötta och sega ganska tidigt - biverkan av för mycket bastu och öl... *intalar mig själv att det inte har någonting med åldern att göra!...*

    Fina husbilder i galleriet! Tror inte jag törs bidra - vågar lova att jag bor i det minst piffiga hemmet av alla i den här tråden. Kan skicka en bild på snö istället

  • Lapinette

    Tack snaily!

    Låter supermysigt med bastukväll. Vi har ränt runt på stan idag för att leta höst/vinterjacka till maken. Han är omöjlig! Han hittade en i Berlin men köpte den inte och tror ni vi finner den här i stan ... nej! Samtidigt så provade jag lite kläder i affärer som jag annars inte anser att jag har råd med men maken hejade på och sa att det var min födelsedag (vilket innebär att han betalar ) men inte heller jag blev nöjd. Så vad kom vi hem med ... nada. Hade dock en mysig lunch nere på Tures med räksallad och vitt vin.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor