• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Snacka om att jag låter som en trotsig 3-åring! Kanske inte party, party men JAG VILL!!!

  • muggles
    Piggelin1 skrev 2009-08-13 15:11:48 följande:
    Haha, Lappis Stenåldersgänget, skönt uttryck! Men vist tror jag att Passion platsar med oss, även om jag tror att hon inte är riktigt lika mkt stenålder som du & jag. Bara nästan
    Men i samma stenålder som jag - tror jag
  • Ore

    Oj, har ni REDAN börjat ladda för fredagsfestandet. Var månne detta sluta...?

    Glamourösa födelsedagsfiranden med skumpa och mingel låter suveränt trevligt

    Själv har jag två år kvar innan jag fyller jämnt, och då är det 10 år under AM:s dinousarieålder (ser jag ut så som dinousarie kan jag gärna hoppa över de närmsta tio åren, dock...). Fast jag har redan förvarnat maken om att vår trädgård MÅSTE fixas nästa år, så att vi kan ställa dit ett tält och ha stooor fest där. Jag fyller 30, syrran 25, vi bestämde för minst ett år sedan att vi skulle ha gemensam fest Vi fyller med 2 mån mellanrum. Maken fyller en månad efter syrran, tre månader efter mig, så han har fått tillåtelse att vara med att fira (men har ingen talan om HUR firandet ska gå till). Men som sagt, fest lär det bli.

    Avdelning självinsikt: de som känner mig väl tycker att jag är en pratkvarn. Om ni övriga som träffat mig INTE har märkt av detta så är det för att jag är litet blyg... Eller så har ni märkt av det, för jag kan lika gärna bli sådan att jag pladdrar på helt oavbrutet, och sedan är jättearg på mig själv, för hur ego kan jag inte ha framstått när jag BARA pratar själv, och inte ens frågar om någon annan...

    Nu ska jag fly från mitt kontor, har identifierat att min glömska att stänga fönstret ordentligt innan semestern har resulterat i att minst ett dussin spindlar har flyttat in. Städning behöver tillkallas alltså (jag tycker inte om spindlar...)

  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-08-13 16:27:50 följande:
    Snacka om att jag låter som en trotsig 3-åring! Kanske inte party, party men JAG VILL!!!
    Fniss fniss.. det är inget fel på partajstämningen här i alla fall.. och hobbyalkisen Vickan har ju redan hunnit bli svårartat torrlagd... imorgon är det fredag (och min sista semesterdag... )
  • muggles

    AM: para loss?! Låter trevligt!

    PB: noterade att det insmög sig ett 'gött' där - gillar vi!

    Ore: jodå lite av pratkvarn (look who's talking) men inte ego enl min mening.

    Själv ska jag antagligen fira min 40-årsdag på en lodge vid Riksgränsen - åkandes helikopterskidåkning och drickandes champagne (dock inte samtidigt )

  • muggles

    Vi provade ett (för oss) nytt vin igår till majskyckling och svampcanelloni: Irony (pinot noir). Jättegott! (Jag tog mina vanliga 3 klunkar så ingen blir upprörd )

    Jag räknar ner lite: om grav går bra så är det bara 7 mån kvar - sedan kan jag dricka vin i resten av mitt liv!

  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-08-13 16:50:10 följande:
    Vickan - jag kan dricka för dig också ... no problemas!
    nääääääeee iiiii det går ju inte... *suckar och vet att jag ska vara tacksam över mitt tillfälliga alkoförbud*
  • muggles

    Det kanske bara blev 2 klunkar igår när jag tänker efter - beror ju på hur stora klunkar man tar

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor