• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles
    viktualia skrev 2009-08-12 12:56:03 följande:
    Koko - hm.. näe jag kommer inte kunnat jobba heltid om jag ska passa dagistider, det funkar inte. Maken och jag håller på att grubbla fram nån slags lösning på det där, även om det ligger låååååångt fram i tiden...
    Det är ju rätt vanligt (iaf i min värld) att "saxa" så att en lämnar och den andra hämtar samma dag. På så vis kan man få ihop sina dagar rätt bra faktiskt.
  • Piggelin1

    Lappis - då är även jag helökonstig, eftersom jag varken var på dagis eller hos dagmamma utan vi syskon var allihopa helt enkelt hemma med mamma. Idag öär detta ju väldigt sällsynt, men jag tror & hoppas att jag inte har fått alltför stora "men" av detta Kan faktist inte minnas heller att jag var avis på de som gick på dagis - däremot minns jag det som jättekul när jag fick börja lekskolan!

  • muggles

    Piggelin och Lappis: men ni ÄR ju rätt konstiga också höhö!

    Jag har också tänkt på att Nenne är frånvarande. Har hon tillåtelse till det egentligen? Jag har inte sett ngn ansökan om det...

  • muggles

    Piggelin: trevligt att vara här inne samtidigt med dig - inte ofta! *vinkivink*

  • Mrs  B

    Min mamma var dagmamma när jag växte upp så jag har inte heller någon erfarenhet av dagis. Men min mamma var noga med att jag skulle gå på en massa aktiviteter utanför hemmet för att komma ifrån mamma. Funkade sådär....
    Var hemmakär tills en bit in i högstadiet, sen vände det plötsligt.

  • Piggelin1

    Vickan - håller med Muggles - vi saxar för glatta livet!
    Den som inte lämnar, han/hon hämtar & så kör vi så varannan dag.
    Då vet jag att varannan dag kan jag jobba så länge jag vill - vilket är väldigt skönt att veta om man har mkt på jobbet...

  • Lapinette

    Jag visste faktiskt inte om att det fanns något som hette dagis för mina lekkompisar i villaområdet där min mormor bodde hade mammor som var hemma. Så jag förstod inte ens att jag borde vara avis ... och förstår inte ens av idag för jag hade det så bra där i villan precis bredvid den stora skogen.

  • Mrs  B

    Här har det oftast varit både jag som hämtar och lämnar på dagis, men sen har jag ju oftare kortare dagar än maken.
    Mormor är ju också bra att ha.

  • Ore

    I så fall kan jag också räknas in i den helkonstiga kategorin som varit hemma med sin mamma... Det var vanligt då, ute på "vishan" där vi bodde, så av mina jämåriga kompisar i trakten så var det typ ingen som gått på dagis, och bara någon enstaka som gick på fritids...

    Min mormor var dock dagmamma, och det var jättekul att vara där när man hade jämnåriga lekkamrater på dagarna

  • Ore
    muggles skrev 2009-08-13 14:12:44 följande:
    Jag har också tänkt på att Nenne är frånvarande. Har hon tillåtelse till det egentligen? Jag har inte sett ngn ansökan om det...
    Jag kan inte minnas någon ansökan, eller någon tillåtelse

    Har också funderat på det, jag har i bakhuvudet att hon skulle starta med sprutor igen typ i mitetn av augusti - och det är ju ungefär nu.

    Så om dina blödningar avstannat, muggles, så tänkte jag avleda tummar och tår helt åt Nenne ett tag...
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor