• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Vickan - härligt att allt ser bra ut men trist att ditt illamående inte går över.

  • viktualia

    ska beklaga mig hos bm imorgon på inskrivningen och hoppas på att bli "räddad"...

    Inser varför ni andra har joddlat så om UL... det syntes ju att det var en ny liten människa där... gaaaaa... insikten tar tid att smälta!

  • Fru E

    Vickan-det är väl därför som man är gravid i 9 månader

    I eftermiddag är det dags för akupunktur igen och misstänker att det kommer att göra lite ont eftersom ÄL är i faggorna *andas in och ut*

  • viktualia

    EA - japp jag gissar det.. och därför är det lika bra att se till att titta på ungen på UL så tidigt som möjligt för att få fler månader att bearbeta insikten... fniss

  • Ore

    Vickan: Åh vad härligt med bra siffror, och visst är det HÄFTIGT att se bebisen Tyckte inte heller att det verkade vara så märkvärdigt med UL, men var helt lyrisk efter mitt första (som bara gjordes jättesnabbt för att datera graviditeten när jag lämnade blodprov inför KUB-testet...)

  • passionsblomman

    Ja och sedan föds de små liven och vips innan man vet ordet av är de åtta år och ligger och sover med sommarbruna fräknar och solblekt hår. Då försöker man fortfarande fatta. Att den där personen bott i min kropp, att han är mitt kött och blod. Att han blir stor alldeles strax och snart inte längre säger som häromdagen"det bästa jag vet är att vara med pappa och dig mamma"

    Man fattar helt enkelt aldrig. Så är det med den saken.

  • Ore

    EA: Fortsätt andas, hoppas det går bra! Akupunkturen verkade ju ha effekt på din cykel i alla fall, så förhoppningsvis ska det snart ge ÄNNU bättre effekt, dvs en liten bebis i magen

  • Mrs  B

    Hej hopp!!!!

    Nyss hemkomna från dagis, lite lätt inskolning idag...
    Malte satt som förstenad i sandlådan och Max var inne och lekte med lera och vägrade sen gå hem.
    På tisdag kör det igång på allvar. Ska bli väldigt skönt!

    Vickan
    Kul med UL och skönt att det gick bra!!!!
    Mindre kul med illamåendet.

  • viktualia

    PB - fniss... näe det kanske är så... min pappa kan fortfarande få sentimentala utbrott om hur liten och söt jag var när jag var liten... fniss fniss..

  • Mrs  B

    BS
    Låt Iris gå ut barfota till bilen så kanske hon så småningom förstår att skor behövs????
    Med Max har skor aldrig varit problem med men däremot ytterkläder. Vi brottades varje morgon för det var det enda som funkade. Svårt det där.....

    EA
    Amerikanska äppelmuffins med kanel är väldigt gott.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor