• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Muggles, hoppas du mår bra idag! Här drippdroppar det lite idag så hoppas verkligen jag tagit över blod-stafettpinnen från dig!!

    Telis - lycklig som en liten bäver

  • muggles

    Hej hej, här är allt bra. Har inte kommit ngt mer sedan igår, så jag hoppas på det bästa. Skulle eg vilja ha ett UL för att se att fostret inte dött men vi får se om jag får det el ej.

  • Telis

    Muggles, åh så skönt! Då är du säkert bara en av dom där 40% som får en blödning utan att man vet varför. Jag håller tummarna för det och för att du får ett UL!

  • snaily

    Mugglan, klart du ska ha ett ultraljud! Annars får du komma hit så gör jag det med vår stooor-probe Men vad skönt att det slutat blöda! *puh*

  • Telis

    Okej, förra veckan kunde ni få köpa en kollega till mig billigt, den här veckan betalar jag den som kommer och hämtar henne.

  • kängu

    Mugglan, skönt! Tycker också att du ska få ett ultraljud så du kan släppa det helt sen! Tack för den supertrevliga lunchen igår

  • kängu

    Snaily, jag drömde inatt att du plussat men att du inte var säker på om det var en bebis eller en valp i magen

  • kängu

    Telis, kan du inte ringa Myrorna? De har väl avhämtning av saker man vill skänka bort?

  • Fru E

    Snaily-man kanske måste testa med ett annat test för att se om det är en valp i magen

    Kängu-fniss vilken konstig dröm!

    Muggles-åh vad skönt att det inte kommit mer! Har hört fler och fler som blöder lite i början av graviditeten så det är säkert ingen fara

    Telis-lägg ut henne på blocket eller tradera

    Koko-vilken känsla att inte gå tillbaka till jobbet på ett helt år

    Här börjar det äntligen bli livat i brallan

  • Lapinette

    Muggles - lättnadens suck... det bådar gott! Vad skönt!

    Telis - är bävrar lyckliga? Och hur mycket får jag om jag kommer och hämtar henne? Det hela är en fråga om summan samt om jag får lämna henne vart jag vill (kollegan alltså och inte bävern )!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor