• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

    Hmmm....nojjig fråga......vilket tycker ni.....hade ju tidig äl förra månaden med tydliga tecken men inga tecken än denna månaden på dag 13.......så ska jag betala hutlösa 250 kr för ältest för att se om det kommer någon höjning eller ska jag ha is i magen och lite på gyn och den finfina äggblåsa han såg förra tisdagen???

    Kan ju ha äl och ändå inte ha så tydliga tecken som förra månaden......*kliar mig i huvudet*

  • viktualia

    EA - det beror på nojjningsfaktorn i förhållande till din betalningsvilja..

    ... en annan metod är väl att vara tokaktiv i sänghalmen för att vara på den säkra sidan?!?

  • FruCicci

    köp äl test EA, hade jag gjort!

    Muggln!!!!!!!!!!!!!! stor kram vännen!

    ammar o läser i kapp, skriver med en hand.....

  • fru AM

    Säger som de andra EA: sexa på, typ varannan dag. Det kan ju aldrig skada!

    Hektor har haft en riktig utvecklingsdag - har lärt sig att vända sig och sedan snurra omkring på golvet som en stor klockvisare. Nu hoppas jag han sover hela natten bara därför!

    Livias senaste: För två veckor sedan sa jag till maken att jag undrade när Livia skulel börja säga pinsamma saker på stan ... Det dröjde två veckor kan jag säga ... Idag gick hon förbi en tant som satt utanför Konsum, tvärstannade framför tanten och sa glatt, pekandes:
    Titta pappa, ett troll! Ett troll!
    Pappa, generat: Äh, va?
    Livia: Ett MONTER (=monster)

    ... ridå

  • FruCicci

    AM, jag garvar ihjäl mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fabian vad rolig hon är!!!

    EA, jag körde ju alltid med stickor, men man klarar sig nog med ex varannan, helst varje dag! Så lyssna på de andra.
    Vi var lite trötta på pökandet så jag ville veta när vi skulle ligga i extra mycket....

  • FruCicci

    Tänk vad fort det går med bebisarna!!
    min lilla tjej är redan 59,5 cm och 5,8 kg! Hon grppar redan saker o Hektor som snurrar o har sig... kommer ihåg hur småååå de var i juni!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor