• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

    Här blir det nog ett bolasmycke om jag någonsin blir gravid vill säga.........

    Snaily-hur länge är det ni har försökt och hur gammal var det du är mitt minne är inte så långt alltid

    Telis-du får skylla på att du blivit känslig mot mjölkprodukter idag för då sväller ju magen

  • Ore

    BS: Jobbigt med din kollegas son, hoppas att han kommer tillbaka snart, och får bra hjälp! Blir litet irriterad, tror de att folk som behöver psykisk hjälp akut automatiskt mår bättre bara för att folk vill ha semester.

    Trist att behöva brotta ner Iris för att ta på henne tröjan. Grunden är ju helt rätt tycker jag det låter som (med min ringa erfarenhet), hon ska inte kunna bestämma vem som ska hjälpa henne på med tröjan... Hur funkar det om maken är själv med henne, och du inte är i närheten? Min systerdotter har varit likadan med kläder, men det som har funkat är att hon har fått välja vem som ska hjälpa henne på med kläderna. Och då hade hon ju bara två alternativ... Själva valet verkade distrahera från det jobbiga med klädpåtagningen.

  • snaily

    EA, vi har försökt ett år ungefär "bara", sökte ju hjälp lite tidigare eftersom jag tyckte min cykel var/är knasig. Närmar mig det magiska 35, huuuaa!

    BS - hemskt med kollegan! Hoppas det kan lösa sig på något mirakulöst vis...

  • Fru E

    Snaily- men då finns det ju många år till för er .. Pergon kan ju få ordning på din knasiga cykel och få kroppen att fatta att den ska sköta sig!

    BS-hoppas det löser sig för din kollega!
    Tror även jag att ni måste ta striden med Iris nu innan den lill* kommer så att hon inte styr och ställer sedan när ni blir fyra även om det inte är lätt.

  • snaily

    Många år, tycker du? Själv känner jag mig lite stressad faktiskt... men det är klart, vi är ju på g nu med utredning så... kanske finns det hopp om liv iaf. Annars ska jag bli galen hunduppfödartant har jag bestämt

  • Fru E

    Du är ju purung än så länge , det är många långa år kvar till strecket som AM passerade nyss och Pergon kommer att ge din kropp en omgång har jag bestämt!

  • BrudSommar2006

    Ore, om maken är själv med henne går det bra men jag kan ju inte hålla mig hemifrån bara för den sakens skull. Om Iris får välja vem som ska klä på henne så väljer hon mig och då går det jättebra, det är inte att ta på kläder som är problemet, det var bara ett exempel, problemet är att bara mamma ska göra allt annars blir hon djupt olycklig. Frågan är om man ska fortsätta att pressa henne, det kanske bara är en fas hon går igenom, för just nu, när vi hållit på så här sedan innan semestern, så känns det som att vi gör allt värre.

    Vickan, jag har inga skojiga halsband alls på mig längre, bara små oansenliga sådana, annars drar Iris i dem!

  • Ore

    BS: Ja, det är nog det som är det stora dilemmat... Är det en fas som går över, eller är det början till ett oönskat beteende som man vill ta tag i innan det blir för besvärligt?

    Om det inte är något problem när du inte är hemma så låter det ju litet som att Iris vill bestämma, när hon har möjlighet till det.

  • Mrs  B

    Hej hopp!!!!

    Håller på att läsa ikapp.....

    Tack för alla "krya på dig"-hälsningar!!!!
    Känns mycket bättre nu, men tyvärr har magen fått spel och jag har ett konstant illamående (biverkningar enligt förpackningen).

    Am= Härlig dagisstart av Livia!!!
    Här är Max väldigt sur för han inte får gå på dagis förrän nästa vecka, EFTERSOM MAKEN HAR SEMESTER. Reglerna säger att han måste vara hemma då och nu försöker jag förklara varför för jag tycker han är stor nog till en diskussion. Men envis som han är så stampar han i golvet och säger att om han inte får gå idag kommer han inte att gå där i höst.

    BS= Max har fått ett insektsbett på foten vilket har givet resultatet att HELA foten har svullnat upp. Enligt bvc är det Alsolgel eller Alsolsprit plus förband som gäller ett par dagar framöver. Blir det inte bättre ska vi åka in och kolla foten.

    Annars inga jobb här eller vik som det ser ut just nu.

    Tinga= Barn nr 2 har det svåra med att fixera sig eftersom det redan funnits en bebis där och skapat utrymme. Malte var rörlig ända tills det var en månad kvar.

    EA= Lunch nästa vecka kanske???????
    Har klipptid på tisdag och sen bibblan.

  • Fru E

    Mrs B-tisdag fungerar utmärkt!!
    Ska vi säga runt halv tolv så vi får bord där vi vill?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor