• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Muggles, det klart att det inte är bra att Iris ska få bestämma, och det är ju inte vår inställning heller, problemet är bara att hon är för stor, tung och stark för att jag ska klara av henne själv så det där fungerar bara när maken är hemma också. När jag är själv med henne så måste jag vara mer taktisk för att få det att gå ihop, det finns inget att välja på. Så när maken är med kan vi åka vart vi vill och göra vart vi vill men när jag är själv med henne måste jag tänka mig för mer. Fast hon konstrar snarare mindre med mig än med maken faktiskt, man hade ju kunnat tro att det skulle vara tvärtom annars men honom är hon mest ledsen och arg på när jag inte är med.

  • Izzie

    :) Det ordnar sig nog ska du se! Ni ska väl inte bara till Vegas va?

  • BrudSommar2006

    Om det inte var så att man hade barn att ta hand om skulle jag inte ha några problem med att aldrig jobba mer men det är ju faktiskt att föredra att vara på jobbet framför att vara föräldraledig ibland!

  • muggles

    USch jag skulle bli hur uttråkad som helst av att bara gå hemma! Har funderat på vad man gör om man vinner några mille (ingen risk då jag aldrig spelar men iaf) och jag skulle helt klart fortsätta jobba (kanske inte 100% dock).

  • fru AM

    Att vara föräldraledig med första barnet (storsonen) var underbart! Långa härliga dagar som vi kunde spendera hur vi ville - promenera, leka i parken till klockan sent eller precis vad som helst. Reste utomlands med honom och mammagruppen t ex. På dagarna fanns inga tider att passa (utom några BVC tider och så kanske middagstillagning hemma men vi åt alltid sent hans pappa och jag så det spelade inte så stor roll). När Livia sedan kom hade jag Storsonen varannan vecka och han ville ha sällskap hemma när han kom hem fr skolan och hjälp m läxor och sådant - så friheten i mammaledigheten fanns inte längre på samma sätt. När nu Hektor kommit så finns ju både Storsonen och Livia med sina behov - så dagarna m Hektor blir ju väldigt korta och tillvaron mer inrutad.

  • fru AM

    BS: förstår dig precis - att gå till jobbet kunde vara rena semestern (när jag nu senast hade ett jobb borta)! Förstår också er kamp med Iris - hon och Livia verkar vara samma andas barn om man säger så. Viljestarka, envisa osv. Med Livia gäller det att överraska, avleda, charma - men det är rätt mentalt jobbigt att ständigt hitta nya förtrollande små vinklar å allt som ska göras så det blir gjort ( tex kamma håret och fläta det - då måste jag låtsas vara frisörska och babla i 180 om hennes barn (4 st) och hundar (1 eller 2, det varierar) samt om hennes coola bil (rosa, utan tak) ...

  • _koko_

    telis - Vad skönt att du ser fram emot resan nu!!! Och som izzie säger, vegas är ju bara en del av den.

    BS - Det är svårt att sätta sig in i hur det är att ha en Iris... När man bara sett bilder på henne är det ju svårt att tro att hon kan sätta sig så vansinnigt på tvären.

    AM - Ja, jag önskar lite att jag hade tagit vara bättre på föräldraledigheten med Conny. Fast samtidigt tror jag att jag gjorde det, men att jag har glömt...

  • sweetstreet

    AM
    kan inte låta bli att asgarva när du berättar om Livia!!!!
    vilken liten kvicksilverpärla!!!!!
    Men visst förstår jag att det kan bli tröttsamt som förälder ibland....

  • Telis

    Jag skulle definitivt inte jobba om jag var multimiljonär.

    koko, det är klart att Las Vegas bara är en vecka av fyra men det är ju där jag hade tänkt ligga vid poolen och läsa så det är ju lite synd om det är så varmt så att man inte kan vara ute. Fast runt 40 grader ska jag nog stå ut med, jag är ju inte så dum att jag ligger i solen.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor