• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Telis - känns det bättre med Kalifornienresan nu när du mår bra? Lovar att skriva in lite plus och minus på resetråden.

  • Izzie

    Telis - Oj då, fortfarande ingen sem! Det var sent. Vad ska ni hitta på när ni väl får semester då?

    Ibland glömmer man hur bra vi har det här med 4-6 veckors sem om året och (för de flesta) bra möjligheter till föräldraledighet)

  • Ore

    Telis: Ja, om utgångspunkten är två års föräldraledighet så kanske chefen sedan är djupt tacksam över om det "bara" blir 0.5-1 år...?

    Lappis: Området kring Slovenien-Kroatien-Venedig är fint Har varit i trakterna två gånger, en gång på studieresa (och givetvis är då en vingård och vinframställning av högsta kemitekniska intresse )

  • Lapinette

    Vi får se om det blir en ny kontinent eller "bara" ett nytt land i Europa. Samtidigt som man vill göra och se så mycket som möjligt innan barn så innebär ju adoption även en ekonomisk aspekt. Maken rycker mest på axlarna för pengarna finns redan medan jag (för en gångs skull) tänker ekonomiskt.

    Nej, nu är det dags att dra iväg och bli pinad (ansiktsbehandling). Vi ses lite senare!

  • Ore

    Ecoloco-sidan får mig att önska att jag visste om det var en pojke eller flicka i magen

    Maken gjorde förresten en helomvändning i den frågan häromdagen, och tyckte att vi skulle ta reda på vilket kön det är... Anledning: Han dissade alla mina 15 (!) namnförslag till en pojke, och tyckte att det kunde vara bra att veta om det är värt att lägga ner någon möda på att fundera ut ett bra pojknamn

  • Fru E

    Maken är nog rätt så inställd på att dela 50/50 men jag vill nog vara hemma nästan ett år tror jag så maken får väl finna ett sätt att muta mig

    Tack för alla kloka tankar om ivf tänkandet kommer nog att älta lite till de kommande månaderna . Har inte så många andra att prata med det om eftersom de andra tjejerna inte än är så insatta i barnprocessen.

  • Telis

    Lappis, ja det kanske vore nåt, han skulle väl inte ha så svårt att hitta ett nytt jobb sen efter ett års betald pappaledighet?

    Jo, nu när jag mår bra igen känns det mycket bättre med resan!

    Vi tog sen semester för att det skulle ha hunnit bli lite svalare i Las Vegas men det verkar inte funka så, det är fortfarande drygt 40 grader där borta.

  • Izzie

    Luftkonditioneringen brukar ju funka bra därborta iaf. Maken var i Las Vegas för några år sen när det var sådär olidligt varmt. Det gick i princip inte att vara ute.

  • Telis

    Izzie, nej det är det jag är rädd för, att det är för kallt för att vara inne och för varmt för att vara ute.

    Fast dom säger ju att det är en torr värme som gör att det är lättare att stå ut än om det är fuktigt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor