• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Lappis, vad googlar du på nu? Namibia eller lite mer över hela kartan?

    Lappis igen, det är kanske en fördel till med att adoptera? Att om man inte ska amma så kan mamman och pappan vara föräldralediga båda två på halvtid från början? (Eller det blir kanske för hattigt för små barn som kommit till ett nytt land och en ny familj?)

  • Izzie

    EA - jag kan förstå vad du menar när du ser ivf som sista utväg (även om det inte behöver vara så). Å andra sidan är ju inget av de kvarvarande sätten förbrukade bara för ni skulle testa ivf. Kanske är det skönt mentalt att veta att det finns ett antal vägar kvar att gå, oavsett vilken metod man testar?

    Sen tycker jag Telis beskriver det hela klokt! Givetvis är man ingen sämre människa för att man får lite hjälp på vägen!

    Tycket det verkar kanon att det inte är några köer och dessutom gratis. Du och din make borde ha bra chanser till lyckad ivf med tanke på att ni är unga, friska och att inga hinder konstaterats. Kram!

  • Lapinette

    Telis - har mycket att lära och läsa på när det gäller adoption så jag vet inte riktigt vad man rekommenderar. Det enda vi vet är att det förmodligen blir jag som blir hemma då maken kommer att få svårt att ta pappaledigt. Kanske skulle det funka med någon dag i veckan men jag tror hans chef skulle få spader om han tog pappaledighet. Liksom inget som existerar i USA.

    Jag sitter faktiskt (igen) och tittar på Slovenien med omnejd (norra Kroatien - Venedig).

  • Izzie

    Hej Telis! Ja det var ett tag sen! Lite semester utan dator är skälet. Har varit inne och läst lite då och då, men inte haft tid och möjlighet att kommentera.

    Tack, jag mår helt ok. Är lite hängig och förkyld, så jag jobbar hemifrån i eftermiddag. Skönt.

    Hur mår du? Hur var semestern?

  • Telis

    Lappis, nej jag kan förstå om han har svårt att vara pappaledig länge när han har en utländsk chef. Det har ju jag också och jag är verkligen nyfiken på vad min chef kommer att säga, han som höll på att få en hjärtattack när han fick reda på att vi brukar ta fyra veckors semester varje sommar. Jag funderar på att säga att jag ska vara föräldraledig i två år bara för att få se hans reaktion.

  • _koko_

    lappis - Tack! Nu har det ju börjat regna, så då kanske jag får gott om sällskap där... Sambon och conny hämtar mig när jag är klar, så får jag strosa i lugn och ro utan några killar som tröttnar efter 5 minuter.
    Tror jag ska anlita dig som guide nästa gång jag ska boka resa.

  • Telis

    Lappis, ja kära nån, det var ju förra veckan! *slår mig för pannan*

    Izzie, jag har inte haft någon semester än så jag längtar som sjutton (jobbar denna och nästa vecka)! i övrigt mår jag bara bra, tack!

  • Lapinette

    Telis - maken är säker på att han blir uppsagd om han skulle be om pappaledighet. Så är han trött på jobbet (han är det till och från) så kanske det blir så. Uppsagd med 1 års lön ... medan jag blir mammaledig ... hmmmm... undrar vart vi ska resa då?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor