• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

    Japp Telis - det stämmer - jag gillar också att jobba (bara inte just denna veckan om man läser ovanstående).

    Förmodar att arbets-olusten kommer av att det är väldigt lugnt fortfarande här, många är fortfarande på semester, så jag gissar att det först blir nästa vecka som allt drar igång lite mer på allvar.
    Så jag passar på att jobba korta dagar & att njuta av att inte vara tvungen att vara på jobbet vråltidigt pga hämtning/lämning eftersom mannen håller på med inskolningen denna & nästa vecka. Mao - jag gläds åt det lilla Plus att jag har ensamrätt på MiniCoopern till & från jobbet

  • Frejis

    Blir hungrig på ett högst teoretiskt plan när jag läser BS fråga om Skagenröra och Piggelins vegetariska mat.

    BS ? läste att du tar tabletter mot illamående tre gånger om dagen? tur att de innehåller koffein annars sover man ju dygnet runt. Det låter jobbigt, men det avtar kanske snart? Jag fattar inte varför jag inte sover, restless legs har jag nog inte utan känner snarare oro och ?pirr? i hela kroppen. Lite smågalen mao! Säkert trevlig att sova med också, när man byter ställning en gång varannan minut

    Piggelin ? ensamrätt till bilen låter inte helt fel, man kan ju gilla att jobba bara för det

  • Piggelin1

    BS - om vi hade pratat om samma sak i böjan på semestern, då hade jag nog tyckt samma som du, dvs hellre vara på jobbet

    Mannen började ju jobba förra måndagen & den dagen var det kasst väder & vi var bara hemma & tog det lugnt, tog en promenad i området etc. A var rätt trött (minns inte riktigt vad det var vi hade gjort på helgen), så det passade oss båda bra. Sen på tisdagen drog vi ner till Halmstad & min kusin (med två barn) samt min gamla mormor & på onsdagen (sista semesterdagen) åkte vi till Marstrand med en väninna över dagen. Bara det händer grejor, så är oftast Amanda nöjd & eftersom jag har en annan myra i brallan också, så passar det mig utmärkt också

    Kängu, skulle jättegärna luncha, men har redan lyckats boka upp mig på alla luncher denna veckan. Men jag gör det gärna en annan vecka!!

  • Piggelin1

    BS, här kanske du kan hitta ngt?
    recept.nu/1.118748&searchString=skagenr%C3%B6ra&rcp_recipeCategory=&rcp_kitchenCategory=&rcp_themeCategory=&rcp_mainIngredientCategory=&rcp_tvShowCategory=&rcp_chef=

  • BrudSommar2006

    Frejis, ja det är tur att maken sover hårt för jag ligger också och vrider och vänder på mig i ett och sparkar med benen! Tre tabletter om dagen är ju riktigt duktigt för att vara mig, jag har varit uppe i nästan tio om dagen!

    Piggelin, jag tycker att det är svårt att hitta på saker som passar att göra med Iris, det är svårt att ta med henne på saker eftersom hon aldrig gör som man säger utan snarare tvärtom. Bara att få henne att gå med på att byta blöja är ju ett helt företag som tar tid. Att bara bestämma att nu ska vi byta utan att hon är med på noterna fungerar inte heller för då sparkar hon och sprattlar så dant att man inte lyckas vare sig få på eller av någon blöja om man är ensam med henne. Man är liksom så beroende av att hon samarbetar och det gör hon i princip aldrig. Måste man ta sig någonstans så kan man antingen spänna fast henne skrikandes i vagnen eller så kommer man aldrig åt det håll man tänkt sig. Allt är liksom så knepigt och lägger hon sig ner på marken och skriker, som hon ofta gör, så orkar jag inte lyfta upp henne och knappt maken heller längre.

  • Piggelin1

    En OCH annan myra i brallan menade jag ju

    Frejis - vad jobbigt att du inte sover

    Japp, ensamrätt till bilen med stort B (eller kanske M som i MiniCooper) dessutom, mannen får nöja sig med Volvo V50'n när han är hemma med Amanda
    Är väldigt glad att vi har två bilar, det hade varit klart tuffare att få ihop vardagen annars.

  • BrudSommar2006

    Tack Piggelin, jag har sparat länken och ska gå igenom recepten ikväll för att se om något av dem låter lovande!

  • Fru E

    Frejis, Telis-har verkligen ångest över att ta beslutet att göra ivf eftersom det på något sätt är "den sista utvägen" och jag skulle bli helt förstörd efter varje misslyckat försök. Maken är nog inte riktigt där än eftersom han är lugnare och knappt visste att man kunde få hjälp efter ett år utan trodde att det bara var att försöka och försöka.
    Nu har vi ju bestämt att ge akun en chans i 3 månader så antar att vi då kör ivf ( ) någon gång i vinter. Man kanske kan ta proverna redan nu så de är gjorda till oktober

  • Lapinette

    EA - inget lätt beslut men skönt att ni får IVF betald och utan kö där ni bor.

  • Fru E

    Lapis-jo skönt med ingen kö men på något sätt vill jag inte riktigt än inse att vi inte lyckas på egen hand skrämmande är bara förnamnet

    BS-kom på att även karpaterklocka, murgröna och diverse marktäckare är väldigt tåliga att ha i rabatten.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor