• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    EA, jag kan absolut tänka mig att det kan vara värt att forsätta med akun för din del om du märker skillnad och dessutom har haft lite strul med cykeln men för makens del tänkte jag att det kanske inte gör någon större skillnad? Jag tror också mer på ivf än insemination men å andra sidan kan man ju prova några gånger om man vill det i fall att. Kanske tar det sig nu efter spolningen, det har man ju hört ska öka chansen lite i cykeln efter?

    Muggles, jag har aldrig fått chansen att prova centraldammsugare men de av våra bekanta som har det är störtförtjusta och undrar hur de klarat sig utan tidigare. Vi har annars en dammsugare på varje våningsplan för det blir ju inte av att släpa upp den på övervåningen annars, oavsett om den är liten och lätt!

  • Piggelin1

    Vänner, hoppas hoppas att du snart blir av med illamåendet!! Verkligen helknäppt agerande av kroppen!
    Min väninna spydde ju i nio månader - gissa om hon såg fram emot förlossningen - för då skulle hon ju sluta må illa efter den Men nio månader måste vaar exceptionellt, en månad eller två kan jag tänka mig tar knäcken på den bästa med.
    Vickan, hoppas att det snart går över för dig med.

    Koko - häftigt att det är så nära nu!!

    Vänner igen - du undrade om vegetarisk mat häromveckan. Vi lagar en hel del vegtariskt hemma - det bara blir så uatn att jag tänker på det, vi är ju köttätare också. Det finns ju massor av grönssaksröror till pasta man kan laga, baserade på tomat tex. Släng i lök, viktlök, aubergine eller ngt annat som finns hemma. Pasta till & massor av parmesan. Pastasås med creme fraiche, spenat, svamp & ädelost är också himla gott. Spenatlasagne med tex fetaost, pajer finns det ju mängder av, vegetarisk pizza, bakad potatis med goda röror, en fräsch sallad med tex avocado, pinjenötter/valnötter, nektariner, machetsallad, körsbärstomater, feta/mozzarella, lök, soltorkade tomater, oliver osv. Blir ju hungrig nu ju

  • BrudSommar2006

    AM, jag är så jäkla imponerad av allt ni tar er för trots att ni har Hektor, nu tårtbak också, jag säger som en bekant, när man har bebis klarar man ju knappt av att snyta sig och kamma håret samma dag! Så kände jag det definitivt när jag var hemma med Iris, som att jag inte hade något eget liv för jag kunde inte sätta ner henne alls, då vaknade hon och skrek.

  • Telis

    Snaily, jäkla skit! Hoppas att ni får en riktigt mysig förlovningsdag trots allt!

    Muggles, jag skulle köpa centraldammsugare om jag hade valet. Det finns ju andra fördelar också än att man inte behöver bära med sig själva dammsugaren, det är tystare med centraldammsugare och man behöver inte tömma den så ofta. Plus att man slipper ha den där klumpen efter sig under tiden. Fast 14000 låter mycket, undrar om det är billigare att göra det själv? Min mamma och pappa installerade en och jag tror inte att det var så dyrt?

    Muggles igen, du är inte ensam i tråden om att inte vilja vara hemma. Sweet och Piggelin är ju också kanonnöjda med att jobba.

    Snorkis, jag tror att jättemånga har såna där tvivel. Jag har haft dom hela tiden och jag har dom fortfarande.

    EA, jag skulle inte slösa tid och pengar på inseminationer. Jag tror inte att det ger något mer än vad hederlig vanlig sex gör. Om ni kan göra IVF gratis så skulle jag anmäla mig till det. Det tar ju ett tag att komma igång med det även om dom inte har någon kö.

  • BrudSommar2006

    Har någon recept på skagenröra till bakad potatis? Har alltid tyckt att det är så gott, äter det ofta ute till lunch när jag får chansen, och känner fortfarande för det nu under graviditeten. Bara det att jag inte hittat något gott recept som blir precis så där som när man äter ute och den där färdiga Rydbergs som brukar stå bredvid potatissalladen i affärerna, den går ju bara inte att äta.

  • Frejis

    Känner mig riktigt lobotomerad idag. Jag sover ju återigen inte på nätterna fast det kändes hoppfullt igår då vi gick och lade oss rätt tidigt. Jahapp, efter lite sömn vaknade av en helt oväntad och rätt så kraftig panikattack mitt i stället som höll i sig en bra stund samt annat ?kul? såsom illamående (blä, det är också tillbaka), smärtor i magen och annat ?kul?. Ska till barnmorskan kl. 13.00 och får dra en historia? tröttsamt, men sant. Lilla fröken verkar i alla fall pigg och beter sig som vanligt så att det inte är något fel på henne.

  • BrudSommar2006

    Aj vad jag har ont i brösten, allt kommer liksom senare den här graviditeten än förra, i början kändes ju den här graviditeten helt annorlunda eftersom jag inte börjat må illa än knappt i vecka sju då jag var som sämst när jag väntade Iris men det kom ju några veckor senare bara och likadant med brösten, jag har varit öm hela tiden men tänkt att det i alla fall inte är lika illa som förra gången men nu är det nästan det i alla fall, bara senare. När jag kör bil får jag knyta en tröja runt midjan så att jag har en stor klut fram att stoppa ner bilbältet runt för det gör så ont annars.

  • Piggelin1

    Ang att jobba efter semestern så har jag faktist lite separationsångest från Amanda Mannen började inskolningen hos dagmamman igår & jag är faktist lite avis på honom!

    Första veckan på semestern var jag fortfarande så himla uppe i varv & tyckte inte alls att det var så himla spännande att vara hemma (Amanda var väl uppe i varv hon med gissar jag), men nu de senaste veckorna är hon bara helt underbar (& hennes mamma har taggat ner...) & det är så himla kul att hitta på en massa grejor. PLus att det där med tider & fast rutiner - ju längre semestern gick, desto mer tänjde vi på rutinerna & eftersom allt funkade ändå, så var det såååå himla skönt!!
    Som tex att det blev rätt sent hos brorsan i förra veckan, men A var i sitt esse hela tiden & somnade direkt sen när vi kom hem & sov lite längre dagen efter alternativt sov lite längre på em dagen efter. Den friheten & flexibiliteten gör GULD för mitt humör & välmående

  • BrudSommar2006

    Frejis, trist att inte få sova, det kan inte jag heller pga pirret i benen. Har försökt lägga upp fötterna på en kudden eller sova med en kudde mellan benen men det fungerar inte alls. Har i alla fall fönster och balkongdörr på vid gavel så att det blir riktigt svalt fast då klagar maken över att han fryser. Ont i magen har jag också när jag ligger ner, fast säkert inte som du har det stackare. Ligger jag på rygg så mår jag illa, ligger jag på ena sidan så gör det ont i magen på den sidan, vänder jag på mig så gör det ont i magen på andra sidan! Fast jag tar gärna lite smärta bara jag blir av med illamåendet och jag tror att det kanske håller på att ge med sig lite grand nu.

  • BrudSommar2006

    Piggelin, ha, jag tycker att det är så jobbigt att vara hemma med Iris så jag jobbar nästan hellre. Fast inspirationen vill inte infinna sig och jag kommer liksom inte igång.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor