• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    AM, hur vet du vilken storlek du ska köpa ett år i förväg, Iris går ju upp flera storlekar per år, eller har gjort hittills i alla fall, måtte det avta framöver.

  • muggles

    EA: bra med äggledarna. Jag tycker ni ska köra en insemination snart. Ni har ju försökt själva i ett år nu va(?) och ni sexar ju ofta. Prova insemination iaf, det kan ju inte skada?

  • Fru E

    Snaily-att spola äggledarna var en "piece of cake" jag kände knappt ingenting alls och det var över på ett par minuter...men inte är jag gravidare för det än.....

  • BrudSommar2006

    EA, om ni redan kollat upp att makens simmare är OK så kanske det inte är värt att lägga pengar på akupunktur där? Jag tycker inte att akupunktur verkat ha någon större succé överlag här i tråden än i vart fall.

    Snigeln, vad trist med minus. Först trillade plusen in här i tråden men nu är det helt plötsligt stiltje igen. Fram för nästa plusvåg!

  • muggles

    Hussnack: vad tycker ni om centraldammsugare? Vi kan välja till det men det kostar 14000kr extra... Och då är det ju billigare att köpa en dammsugare till, till övervåningen Input ngn?

  • Fru E

    Muggles-jag räknat att vi har försökt ca ett år nu eftersom min Äl strulat ibland. Jag har lite svårt att tro att inseminationer skulle fungera bättre eftersom vi redan är flitiga var eller varannan dag från tantens slut fram till dag 20-21 eller något. Men vi har sagt att vi ska ge akun 3 månader till så i oktober tas nästa beslut.....(usch vill inte!!!!!!)

  • snaily

    Muggles, håller med om att det är väldigt knepigt att resonera så om förlossningar och smärtlindring! Så tänker man ju inte i något annat område inom vården, snarare har det ju blivit viktigare och viktigare med smärtlindring eftersom man mår bättre och läker och återhämtar sig snabbare ju mindre ont man har.

    EA, tar tacksamt emot lite äppelkaka och skickar över en bit blåbärspaj som maken gjorde igår

  • fru AM
    muggles skrev 2009-08-11 09:56:27 följande:
    Snaily: äsch minus menar jag ju. Knöligt ollon!!!AM: nja inte riktigt så Men jag trivs väldigt bra med mitt jobb och tycker det är stimulerande och kul. Faktum är att jag inte ser fram emot en mammaledighet till... (jag går nog emot strömmen i den här tråden).
    Uppfriskande inställning till jobbet! Jag skulle gärna jobba mer (när jag inte är mammaledig) - måste bara se till att få in fler uppdrag eller skaffa mig en anställning. Nu under hösten kommer jag jobba (hemma) på måndagar då maken passar Hektor och levererar honom för amning (så länge jag nu kommer amma). Och har jag inga uppdrag en måndag så ska jag måla tavlor istället, eller skriva på min evighetsbok ...
  • snaily

    Nej, nu ska vi ta tag i vår förlovningsdag och börja med en Korvpromenad!
    Ha en härlig dag och på er alla!

  • Fru E

    BS-makens simmare är ok! Jag tror nog ändå att jag tror på akun eftersom jag märkte så stor skillnad förra månaden men får se denna. Kan vara så att jag behöver några gånger till för att min tröga kropp ska fatta att den ska sköta sig

    Nä dags att klippa sig!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor