• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Vänner, det är inte kul att vara gravid gång nr två och ha småbarn att försöka ta hand om samtidigt som man knappt klarar av att ta hand om sig själv så jag förstår hur du känner. Lite orättvist är det att vissa mår så bra och vi ska må så här men vi kanske får extra söta och smarta barn för besväret, vem vet!!!!!

  • Snorkfröken77

    BS - Några exempel: Löjtnanshjärtan, Riddarsporre, Lavendel, Äldre rossorter, Kärleksört, Pioner, Fingerborgsblommor (obs giftig!) Rudbeckiorna är också tåliga tycker jag och finns i många fina färger.

    Mitt tips är att köpa perenner på hösten när de rear ut dem, då är de enkelt att plantera och man behöver inte hålla på att vattna en massa.

  • snaily

    BS - ja, klart ni får extra söta och smarta barn! Nån fördel måste det ju vara med det där illamåendet...
    Fjällturen är imorgon - är det tänkt... får se om jag orkar för nu är jag inne på jobbet, IGEN så här sent på kvällen. Vet inte vad jag gjorde för ont i mitt förra liv för att förtjäna alla dessa sena jourfall nu. Ögonen är hur grusiga som helst. Höll på att gå och lägga mig precis när det ringde. Nåväl, är bara tacksam att jag åtminstone är ledig imorgon, det är man normalt sett inte efter beredskap.

  • Snorkfröken77

    Snaily - Om det är någon tröst så är jag oändligt tacksam för att sådana som du finns som hjälper oss när våra älskade djur är sjuka eller skadade! Du är bäst!!! *Kramar så hårt att snigeln nog är glad att hon har ett hus som skyddar på ryggen*

  • snaily

    Snorkis, tack! Lite tröst iaf I det här fallet kunde jag tyvärr inte hjälpa till ändå, det var för sent Nu ska jag städa upp efter mig och förhoppningsvis åka hemåt sen.

  • muggles
    snaily skrev 2009-08-10 21:22:29 följande:
    Snorkis - kram tillbaka!AM - Gillar Livias entré på dagis! Tänk om man själv var så entusiastisk när man kommer tillbaka till jobbet efter semestern...
    Haha, jag är överlycklig över att vara tillbaka på jobbet -jag älskar mitt jobb!!! Och 4,5v semester räcker gott för mig!
  • muggles

    Whoah, är jag först idag med!

    Vänner: el nr 37801?

    Koko: skönt att det inte var havandeskapsförgiftning!

    Själv känner jag att det är väldigt abstrakt att vara gravid för jag känner ingenting. Jag glömmer av det emellanåt pga hus och annat som snurrar. Jag är v10 och magen har försvunnit igen (kanske bara var tarmar som svällde men att det har lugnat sig nu) så senast igår kväll granskade jag magen och undrade om det verkligen är ngt därinne. Tänkte att mensen kanske uteblivit av ngn annan orsak???

    Tinga: roligt med första stegen - ett stort ögonblick! (Större än bajs-i-pottan )

    Cicci: kul att höra ifrån dig igen! Vet du ngt om Frullan?

    Hmmm, nu måste jag gå tillbaka och se vad det mer var som jag ville kommentera...

  • muggles

    Vänner: apropå att må så som du gör. Jag tror helt enkelt att mkt styrs av hormoner och alla människor reagerar olika på hormoner, vissa mår skitilla och andra får bara lite flytningar. Typ. Men jag tycker verkligen supersynd om dig - att må så samtidigt som man måste jobba och prestera. Det är ett under att det går! (Jag skulle inte klara att jobba om jag tex var magsjuk och det är ju nästan jämförbart.)

  • muggles
    Snorkfröken77 skrev 2009-08-10 21:13:18 följande:
    Ego - Kunde inte somna i natt och låg och tänkte på vad jag håller på med egentligen? Jag vet inte om jag vill ha barn (jag tror det) och maken vet inte om han vill ha barn (han tror det), och ändå utsätter jag mig för detta varje månad, funderar på när ÄL är, sen nojar jag inför mensen. Om det hade gått fort och enkelt så hade jag inte behövt fundera, men nu när det inte går så fort så funderar jag. Maken föreslog att jag skulle skippa räknande och analyser och bara köra på utan tanke, men då är jag rädd att det aldrig kommer bli något med tanke på att inget hänt hittills. Men jag funderar alldeles för mycket på det här för att det ska kännas helt bra. Någon som har någon klok input?
    Haha, jag känner igen lite av det här resonemanget också (från första graviditeten). Är det inte lite kalla fötter över det? Man vet ju inte vad som väntar och därför blir man tveksam - "tänk om jag blir väldigt bunden", "tänk om det blir jättejobbigt att ha barn" etc etc. Men iom att ni startat upp hela processen så tror jag att ni innerst inne vill detta, trots lite kalla fötter. Annars hade ni ju inte ens försökt eller hur?
    Jag har tänkt så ang att flytta ut från stan till hus. När jag får kalla fötter och blir tveksam om jag verkligen vill, så tänker jag att hade jag verkligen inte velat flytta till hus så hade jag väl inte ens kollat på hemnet???
  • muggles

    Vänner: jag tror dina tapetval blir jättebra! Det är jättesvårt att försöka föreställa sig färger mm i en browser (det blir ju aldrig de riktiga färgerna...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor