• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

    Snaily - det måste ju bli mitt i prick den här cykeln, med både Pergo och progg!

  • Vännerfan

    Tinga, Stackars Piff som blivit sjuk också!!!
    Lycka till med inflyttningen!

    Illamåendet är lite bättre nu när jag ligger ner i en halvtimme först. Återstår att se hur det går att börja jobba igen... Med all sömn jag behöver också känns det inte som att jag kommer hinna mer än jobba, sova och ligga blickstilla.

    Är i tapettankar till köket här och måste bestämma mig rätt snabbt. Köket är inte så stort, ca 15 kvadrat så egentligen vill jag inte ha en tapet med för stort mönster. Det blir mest tapet på 2 väggar och så litegrann över kaklet på den 3:dje. Tror ni denna tapeten inte kommer göra sig på den ytan:

    www.borastapeter.se

    Välj Moment art under "Provtapetsera" och så är det den första tapeten med nr 8901 (den är inte rosa som på min skärm utan svagt beige med vitt mönster).

    Måste nog förbereda sänggåendet nu, men hoppas på BIM för Snaily och att besiktningen går bra för PB!

  • Vännerfan

    Det kom med ett inte för mycket ovan... Sorry att jag skriver som en kratta!

  • Vännerfan

    Och så ska jag nog tillägga att vägg 1 även innehar dörren in till köket och vägg 2 har 3 fönster, så så jättemycket väggyta är det alltså inte.

  • Lapinette

    Trött i fötter och hela kroppen efter en sen Madonnakonsert. Undrar hur konserten var för Ore och muggles? Hamnade ni under tak och vad tyckte ni? Själv är jag så himla trött nu att jag ska lägga mig bums och smälta konserten.

  • muggles

    Lappis: vi var under tak mitt emot er (R-sektionen). Jag blev mest trött i öronen... Tyckte att flera bra låtar saknades och de låtar jag kände igen (för det var många nya) var svåra att känna igen Hon hade ju gjort om dem rätt rejält... Nja.

  • muggles

    Vänner: jag får tyvärr inte upp ngt under provtapetsera Har precis uppdatera min Flash player så vet inte om det är ngt sådant problem. Det låter dock snyggt!

  • muggles

    Snaily: asså du tyckte Australia var bra? Jag tyckte den var seg och lång...

    Apropå Hypnotisören som ngn skrev om för ett tag sedan. Det är ju tydligen den största snackisen i bokbranschen för ingen vet vem den här Lars Kepler är. Jag såg en (mejl)intervju med honom i en tidning och ngn mer pretto får man väl leta efter! "Just nu är det nödvändigt för mig att förbli anonym" yeah right! Det ger ju bäst intäkter eller hur?? Jag är så anti mot att läsa den boken nu...

  • snaily

    Vickan - kände för att förnya mig lite

    Tur att jag jobbar och står i idag, annars hade jag bara suttit hemma och känt efter om jag har några inbillade symptom. Fast - den här månaden verkar jag ha noll symptom, känner mig inte ens det minsta skengravid.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor