• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

    Tinga - ååå vad spännande med huset!!! *skickar över en skopa energi till er som är i flyttartagen*

    Själv gottar jag mig i en sista semestervecka. Maken börjar jobba imorgon men jag har, MYCKET välförtjänt, unnat mig 5 v semester i år. Vädret verkar inte bli så skoj, så förutom tre turer till bm/vården så blir det nog böcker för min del den kommande veckan.

  • passionsblomman

    Jaaaa! Imorgon är det besiktningen! Upp klockan 6 och så köra 30 mil, och så denspännande besiktningen och så 30 mil hem igen...

    Jag hoppas jag mår ok imorgon, för jag har varit riktigt risig i flera dagar, vilket passar mycket dåligt ihop med allt som är att göra härhemma inför vår mäklares fotografering på onsdag (skulle var tisdag men jag sköt på det en dag när jag insågg att jag hde feber.)

    ÅÅÅH vad kul med tillträde!
    Flyttar ni in också då på direkten?

  • viktualia

    PB - åååhååå! vad spännande.. men segt med så lång bilfärd. Glöm inte att shoppa nåt i hålans bageri - de har HIMLA gott bröd!!!

  • passionsblomman

    Och billigt bröd har de också!


    viktualia skrev 2009-08-09 22:09:46 följande:
    PB - åååhååå! vad spännande.. men segt med så lång bilfärd. Glöm inte att shoppa nåt i hålans bageri - de har HIMLA gott bröd!!!
  • Tinga

    PB - japp, vi flyttar in på tisdag. Lämnar lägenheten redan på fredag, så det är lika bra att flytta så fort som möjligt. Egentligen hade vi tänkt ha lägenheten en månad längre, för att hinna riva ut en kamin och en vägg, men lägenhetsköparen betalade så mycket bättre för snabbt tillträde att vi inte tyckte att vi kunde säga nej till det. Så uppoffringen blir att vi får bo i renoveringsröra ett tag, men det ska väl gå det med.

  • passionsblomman

    Hihi! Nu kommer jag ju att kika och undra vem det är du känner varje gång jag går dit!

    Tinga: ja det var väl kanon att de ville flytta in tidigt! Det får våra framtida köpare också väldigt gärna komma på att de vill. Vi har ju inte ens fått ut vårt på ätet än och tillträder vårt den 3/ om allt går som det ska imorgon.

    *gode Gud gör så att allt går som det ska, något annat står jag bara inte ut med*


    viktualia skrev 2009-08-09 22:13:01 följande:
    .... fniss... jag vet mer om en av dem som kämpar med mjölpåsarna än om priserna....
  • snaily

    Jaså är BT svajigt ikväll? I kombination med vårt kassa modem, som är påslaget ungefär 1 % av all tid, är det ett under om jag lyckas posta det här.

    PB, lycka till med besiktningen!

    Ore - klockren Kalle & Hobbe!

    Koko, håller tummarna för att huvudvärken går över och inte betyder något farligt!

    Tinga - nu får det väl vara nooooog med elände för stackars Piff Hoppas han snart gjort slut på all otur och blir en riktig turgubbe framöver! Bra ändå att han har sonden nu när han är förkyld.

    Lite småregnig dag här idag (igår var det faktiskt fint, tro't eller ej), och vi har varit lite småtrötta efter gårdagens fest hos grannen. Gjorde en utflykt till närbelägen nationalpark och fikade lite och Korven blev livrädd för en groda - han börjar bli en riktig fegkorv!

    Kollat på Australia på DVD - bra! - men nu blev jag ju sugen på att åka till Australien igen!

    BIM/BOMmar nån gång den här veckan, går och kikar nervöst efter spottings titt som tätt, kanske hålls borta av progget... peppar peppar...

  • viktualia

    passionsblomman... eftersom stället inte är överbefolkat med personal kan jag avslöja att personen är en jämnårig tjej. Så slipper du undra...

    /Vickan
    leg nyfikenhetsgalning

    Snaliy - nu får tanten ta och hålla sig undan!!!!!

  • passionsblomman

    HA!!! Då har jag redan sett henne!

    Är det hon som håller på med scouterna?


    viktualia skrev 2009-08-09 22:23:10 följande:
    passionsblomman... eftersom stället inte är överbefolkat med personal kan jag avslöja att personen är en jämnårig tjej. Så slipper du undra.../Vickanleg nyfikenhetsgalningSnaliy - nu får tanten ta och hålla sig undan!!!!!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor