• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

    Koko: vi fik så många Babypaket och Babybags från Libero, Pampers, Babyproffsen, MamaMia,BB och gud vet var att vi inte behövde köpa blöjor förrän Hektor var två-tre veckor!

    Jag håller på och googlar efter huskurer mot mollusker jag... inte de glamorösa ostronen utan istället de högst oglaomrösa vårtliknande utslagen som barn kan få (Livia har en envis på bröstet).

  • _koko_

    FUUUUUUCK!!! Blev av med ett skitlångt inlägg!

    Ok, sammanfattning:
    BS - Ska till bm i morgon, får trycket kollat då. Tack för varningen!

    AM - Blä för mollusker, själv hade jag tydligen skabb när jag var liten...

    AM - Vi tänkte att blöjorna går ju åt förr eller senare. Fick 2 olika väskor på bb sist, men tänkte att vi kan ju inte räkna med det den här gången också.

    Ska till jobbet i morgon, de sista tre skälvande dagarna.
    Kram på er!

  • _koko_

    Vickan - Åh, inotyol, min favvo-barnsalva. Fast den kan missfärga kläder, så man får vara lite försiktig.

  • Tinga

    Snaily ? det där lät som en mumsig middag.

    Vänner ? usch, vad trist att foglossningen redan dykt upp. Hoppas att det åtminstone inte blir fullt så illa som förra gången och att det inte sitter i så länge efter förlossningen. Hur går det med illamåendet nu, med dina nya morgonrutiner?

    Kängu ? här är en till som har ångest för att maken ska börja jobba, och då är det ändå inte dags på två veckor än.

    Sweet - Du är verkligen hur sweet och söt som helst! Jag hoppas verkligen att vi har den tuffaste tiden någonsin med våra barn just nu, för jag vill bara inte tänka på hur illa det annars skulle kunna bli. Det är tur att man inte vet vad framtiden kommer att föra med sig, för hade jag vetat för ett år sen att vi skulle sitta här med sond igen nu hade jag blivit ännu mer knäckt då.

    Ore ? att du väntat så pass länge med att beställa vagnen har ju gett ytterligare nästan 10% rabatt, med tanke på att eurokursen blivit mycket bättre den senaste veckan.

    Muggles ? pottgrattis!

  • Tinga

    Det är helt osannolikt vad stackars Piff är otursförföljd; nu har han gått och blivit förkyld. Han var ju på gång med att äta bättre och kräka mindre, men efter en halv dags förkylning hade det satt sig på lungorna, så nu är det hosta och slem i parti och minut igen. Tack vare den ökade dosen Losec har han inte kräkt särskilt mycket ändå, men han äter ju sämre. Det känns faktiskt skönt att vi har sonden nu, för då kan vi iallafall se till att han får tillräckligt med mat i sig ändå, utan att behöva bråka en massa med flaskan.

    När vi var på sjukhuset i fredags fick vi lite bättre plåsteranordningar till sonden, så igår och idag har den faktiskt suttit hela dagen. Åtminstone på huden - han har kräkt upp den två gånger. På fredag ska vi på återbesök och uppföljning på sjukhuset igen, så det är noggranna kontroller nu. Skönt.

  • viktualia

    i serien knasiga frågor....

    jag har en nagel som är hur knölig som helst... detta utan att jag slagit mig där el liknande. ägnar mig aldrig åt nagellack och dylikt.. men nu börjar detta bli lite bökigt.. nån med tips på behandling?

  • viktualia

    Tinga - hejar på lille Piff så här i bakgrunden och hoppas att förkylningen bara var en kortis....

    Och BT är inte på sin egen sida ens... ikväll.... supersvajjigt!

  • Tinga

    PB & Vickan - tack för påhejandet! Ja, man kan verkligen undra hur mycket skit en liten kille ska behöva stå ut med.

    PB igen - är det imorgon ni ska besiktiga huset? Lycka till isåfall! Själva tillträder vi vårt hus imorgon. Spännande!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor