• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

    Oupsie, absolut kändes det skönt att få höra det från henne! Hon är ju experten!

  • Oupsie

    Kängu,
    Ja, för även om man vet något själv, innerst inne, så kan det ändå vara skönt om någon annan säger åt en vad som ska göras. Få lite bekräftelse helt enkelt. Hoppas att det går bra att fasa ut amningen och att det känns ok för dig.

  • snaily

    Kängu - skönt att Ru mår bra, nu ska vi bara se till att hans mamma mår bra också! Planen låter utmärkt tycker jag. Du är inte misslyckad! Kram!

    HJÄÄÄÄLP!! Lappis eller någon annan som tagit hormonblodprover - vad är normalgränser för FSH? Jag hade 5,7, är det bra??? LH 5,4. Doktorn skriver att allt var normalt. Vill bara kolla om nån vet om jag ligger nära "övre gränsen" eller ej. Har förstått att FSH-värdet kan ge en hint om ens äggstocksfunktion.

  • snaily

    Ego igen
    Surar för att jag åkte hem från jobbet pga lite att göra (typ inget alls) och strålande sol. Nu måste jag åka tillbaka igen för att lappa ihop en tass. Hoppas det går fort - jag behöver soooool!

  • Piggelin1

    Tillbaka från lunchen då jag passade på att klippa mig. Lika bra att greja med sånt nu när det rä lugnt på jobbet
    Det verkar som om rätt många kollegor har semester även nästa vecka, så jag misstänker att det kan bli hyfsat ugnt nästa evcka med. Vore gott att komma ikapp lite, rensa mailboxen etc - det var så himla hysteriskt innan semestern, så det vore gött att hinna med lite rensing etc nu istället. Plus att vara med på ett hörn av inskolningen av Amanda hos dagmamman.

    Oupsie - det var inte amerikanska tullen som hjälpte oss, det var butikspersonalen där vi köpte vagnen

    Kängu - vad skönt med samtalet hos BVC-tanten. STOR kram Du är världens bästa mamma!

    Ore - läste i tidningen efter U2-konserterna i helgen att en del folk fått sina bilar inlåsta i p-hus som stängde kl 24, eftersom konserten inte slutade förrän vid midnatt & de följdaktligen inte hann dit innan de stängt. Nu har jag ju ingen aning om hur länge Madonna håller på, men det kanske kan vara en fingervising med U2's "tider"?

    Ore igen - om ni använder bilen mkt (vilket jag förmodar att ni kommer att göra när ni flyttat ut till huset), då är bilstol som funkar att sätta på vagnen guld värt! Om tex bebisen sover i bilen & man ska handla, då slipper man lyfta ur henne/honom ur babyskyddet & lägga ner i en liggdel (=risk att h*n vaknar), utan lyfter istället bara över babyskydd med bebis & allt & sätter fast på chassit. Är hon vaken är det ju också smidigt att slippa allt det "mecket". Jag tyckte det var superbra!

  • Telis

    Snaily, jag minns inte dom exakta gränserna för FSH men jag har för mig att upp till 10 ungefär anses som normalt, över tio är för högt.

  • Piggelin1

    ore igen - vi körde med babyskyddet tills A var ganska exakt åtta månader tror jag. En del kör längre, det beror på bebisens längd/vikt etc. När vi väl bytte till bilstol så var det lite omställning - det var ju så smiidigt att ta in A i lgh utan behöva lyfta ur henne ur skyddet. Kunde ta henne i skyddet på ena armen/handen & en kasse i andra.

  • Lapinette

    ore - jag har faktiskt ingen susning på vad mitt FSH värde var mer än att det var normalt.

  • Lapinette

    Sorry, jag menar snaily och inte ore. Fick nog en dos av solsting på lunchen.

  • Piggelin1

    Min närmaste kollega ringde precis - han har semester en dryg vecka till & var precis ute med båten & badade med sina barn. Inte alls avis...! Det blir nog tidig hemgång idag
    Pratade med svärmor också före lunch - hon & Amanda var ute i skogen (intill där vi bor) & plockade blåbär. Mysigt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor