• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

    Ore, ja så sa BVC-sköterskan också Jag vet ju att det är så, måste bara bearbeta mina känslor av misslyckande kring amningen...
    Förresten, såg du att det har lite rea nu på My Pram? För visst pratade du om att beställa vagn därifrån?

  • Lapinette

    kängu - tycker det verkar vettigt! Kram på dig!

    Gällande helgen i Göteborg så är denna tripp en födelsedagspresent till maken så jag vet inte riktigt om det känns rätt att jag går iväg för en BT-träff. Han säger visserligen att det är ok men hoppas ni förstår att det känns lite fel. Vill jättegärna träffa er allihop men kanske förslaget som muggles hade gällande en drink före konserten passar bäst. Vi ska dessutom försöka se och insupa så mycket som möjligt av Göteborg med omnejd under lördagen och söndagen då vi inte varit där tillsammans tidigare (maken har sovit en natt och jag har mest varit nere på jobb) så det blir lite mycket. Sorry girls!

  • Oupsie

    Vi brukar i och för sig landa på Kastrup, men inte en enda gång har jag sett någon blivit stoppad av tullen. Vanligtvis så har vi inte ens sett en tulltjänsteman där. Så jag tror inte ni behöver vara orolig över att ta med er varor från USA. Men de är kanske flitigare på Arlanda?

    Hehe, det var ju kul att den amerikanska tullen hjälpte er att packa om vagnen Piggelin. De brukar inte vara så trevliga när man ska in i landet...

  • Ore

    Kängu: Nej, det har jag inte sett... Kom det upp idag, tro? Får kolla in det.

    Jag och maken satt sent igår kväll och kollade på grejer, främst babyskydd men vi kom även in litet på vagn. Han tycker (och har litet rätt i det) att om babyskyddet bara används cirka ett halvår kanske det inte är så viktigt att ha det så att man kan sätta fast det på vagnen. Men jag tycker ju att man i alla fall inte behöver utesluta möjligheten, dvs ska vi ändå köpa ett babyskydd så kan det väl iaf vara ett sådant som GÅR att spänna fast på vagnen. Dvs vi kan skippa Brios variant, och satsa på Akta, Britax och Maxi-Cosi.

  • kängu

    Lappis, tack för kramen! Förstår självklart att du och maken ska spendera helgen tillsammans!

  • kängu

    Ore, nej nu sa jag fel, det är det här stället som har lite rea: www.pingpong-online.de/osc/

    Vi har hyrt ett babyskydd (vi har inte bil så använder det inte så ofta), så jag har ingen koll alls...

  • Oupsie

    Kängu
    Det kanske var skönt också att höra det från barnmorskan, att det är helt ok att sluta med amningen? Ru mår ju bra och det är klart att du också ska må bra. Det kan ju inte vara till någons nytta om du sliter ut dig alldeles under de här månaderna.

  • Lapinette

    Jag vill ju träffa er också! Men samtidigt så är det min födelsedagspresent till honom så det känns lite fräckt att sticka iväg på en 3-4 timmars lunch då.

  • Ore

    Lappis: Fullt förståeligt! Jag hänger gärna på och tar en drink, om det är ok

  • Lapinette

    En drink, säga hej och sen gå till konserten tycker jag var en bra idé. Förresten var är mugglan som var initiativtagare till denna idé. Hon får föreslå plats och tid ... jag kan nada om Göteborg.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor