• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Telis: Även om jag är helt för att man ska betala lagstadgade avgifter, så tycker jag att de i så fall skulle ha det bättre organiserat... Som det är nu släpper de ju så mycket ändå. Men skulle jag försökt gå igenom med en barnvagn, och bli stoppad, så skulle jag inte ljuga mig ur det utan då är det ju bara att betala och se glad ut

  • Lapinette
    Ja, det gäller ju mest att ha en liten pöl (makens nya svenska favorit ord) att svalka sig i. Eller egentligen ändå bättre som min mamma har ute i sommarhuset, ett uppvärmd badtunna. Typ 35 grader varmt i vattnet ... det är väl det som behövs bäst och mest här i Sverige.
  • Telis

    Ore, ja så långt skulle jag kanske kunna sträcka mig. Att stoppar dom mig inte så får dom skylla sig själva men om dom gör det så säger man som det är.

  • Lapinette

    Ore - så funkar nog jag med ... dålig på att ljuga så jag skulle hellre ta boten om de kom på mig.

  • Ore

    Hmm, när kan Madonnakonserten tänkas vara slut? Sitter och kollar på tågtider... Det går ett tåg vid 23-tiden på kvällen. Och så långt är det ju inte till Centralen... Så får jag kolla om maken har möjlighet att hämta mig (för jag kommer nog vara trött då).

  • kängu

    Hej hopp i det fina vädret!

    Jag skulle lätt köpt med mig en Bugaboo från USA, det verkar vara en superbra vagn!

    BS- Jag tycker ni ska slå till på vagnen! Är "hålan" Alingsås? Vill minnas att du skrev att ni var där nu. Då är du inte långt från mina hemtrakter...

    Tinga- jobbigt att ni måste bli inlagda. Låter som en trolig förklaring som läkaren gav ang tarmarna. Hoppas verkligen att det vänder nu för er. Sonden är inte för evigt, det är ju bara en kort period! Det kommer ge Piffs kropp krafter för att kunna ta hand om maten, och därmed kommer det att gå mycket bättre sen tror jag. Stora kramar till dig!!!!! Jag tänker på dig!

    EGO- Var på BVC igår. Ru har gått upp fint i vikt, så det känns skönt. BVC sköterskan frågade mig hur det går med amningen varpå jag mer eller mindre bröt ihop. Hade ett bra samtal med henne där hon i lite förtäckta ordalag föreslog att jag skulle fasa ut amningen, då det är uppenbart att jag inte mår bra av detta strul. Tror att det får bli så.

  • Ore

    Kängu: Jag är helt övertygad om att Ru mår bättre om hans mamma mår bra, oavsett om han ammas eller får ersättning! Så BVC-sköterskan verkar ha kommit med kloka råd

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor