• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Lappis, länken till det lilla nära t-banan får du gärna skicka till mig!

    Piggelin, hmm, jaa vi får se. Jag är inte så sugen på att försöka fuska mig genom tullen, jag brukar se skyldig ut trots att jag aldrig är det.

  • Lapinette

    Visst Telis! Säg till vad ni har för krav så kan jag maila/inboxa dig när jag ser något som kanske skulle passa.

  • Piggelin1

    Telis - jag har inget poker-face heller, men i detta fallet så tror jag i ärlighetens namn att jag knappt hade koll på vad man fick & inte fick, så det gick inte att se så skyldig ut

  • Telis

    Lappis, ett litet hus nära t-banan låter som en bra kravlista.

    Piggelin, jag lyckas se skyldig ut ändå och i det här fallet där jag skulle veta att vi gjorde nåt som man inte får ... näe, det går nog inte. Jag betalar nog hellre ett par tusen mer här hemma när jag tänker efter.

  • Lapinette

    Telis - utgångspriset ligger dessutom ca en halv mille under det andra huset ni var intresserade av. Jag vet dock att min make skulle säga att huset är för litet.

    Jag har världens sämsta pokerface men att ta med en barnvagn in i Sverige skulle jag inte ha några problem med.

  • Ore

    Jag har också dåligt pokerface, men skulle inte ha några större problem att gå igenom. Ska man eg inte även betala tull för kläder och liknande som man köpt utomlands? Det genomdrivs ju aldrig... När vi var i Kina hade vi kläder och andra "tullpliktiga" varor för mer summa än en barnvagn kostar, så jag skulle nog inte ha så dåligt samvete.

  • Piggelin1

    Japp, det stämmer Ore - det är väl upp till ett visst belopp man får shoppa när man är utomlands (borträknat inom EU förstås), så om man shoppar kameragrejor, ett gäng kläder/väskor/skor/vin etc, då är man väl uppe i det där beloppet rätt snabbt! Minns inte vad det ligger på - kan det vara 1500-2000 SEK?

  • Lapinette

    Maken sa åt mig att ta bort alla etiketter på allt vi köpte i USA så att man inte kunde se att vi köpt dem där.

  • Telis

    Ore, jo visst ska man det.

    Det kanske låter fånigt när det "bara" gäller en barnvagn, men jag har väldigt svårt för att göra sånt som jag vet att man inte får.

  • Ore

    När Lapinette ändå är här inne, hur är det planerat med "trådträff"? Är det lördag lunch som gäller, eller? Är litet sugen på att åka ner då, i så fall... Vill ju inte missa chansen att träffa Lappis IRL

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor