• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Godmorgon!

    BS, just det, glömde - fick antibiotika hos doktorn som var ett riktigt stolpskott faktiskt. Hon frågade ingenting mer när jag sa att jag haft urinvägsinfektion förut och när jag sa att jag använt den medicinen hon skrev ut flera gånger förut så tror jag inte ens hon lyssnade. (Då kan det nämligen vara vettigt att byta sort...) Slutade med att hon skrev ut en antibiotikasort som är lite omodern och inte är förstahandsval vid UVI (enligt mina många efterforskningar på nätet ) - och som jag precis lika gärna kunnat skriva ut själv... Suck. MEN, ska inte klaga för det har uppenbarligen hjälpt redan!

  • Ore

    Snaily: Skönt att det hjälpte med antibiotikan, även om läkaren var ett stolpskott (sådana läkare brukar jag också komma till...)

    Angående facebook så undrar jag också hur det är med vänförfrågningar... Det finns ju dem som "skickas vidare", men då brukar man ju kunna så på mailen vem som föreslagit personen som vän. Jag hittade precis en kompis som har ABSOLUT ingen anknytning till mig genom någon annan FB-kompis... Jag bor inte på samma ställe, och heter inte samma och har inte haft någon kontakt med henne på över 5 år. Hur i hela fridens namn hittade hon mig???

  • Piggelin1

    Heeeej Clownis!
    Kul att du kikade in! Hur är det med din dotter?! Tänkte faktist på dig för inte alls särskilt länge sen

    Första dagen på jobbet efter semestern idag - bra med mjukstart - två dagars jobb & sen helg igen
    Svärmor är hemma hos oss & passar Amanda i två dagar, kommer säkert att gå finfint. På måndag börjar inskolningen till dagmamman. Tycker det ska bli såååå spännande med detta bytet!

    Hade en alldeles alldeles underbar sista semesterdag igår - Amanda, en väninna & jag åkte till Marstrand över dagen. Underbart väder & en massa sol, har saknat de den senaste tiden!
    Men vad smart man är - var noggrann & smörjde in A innan vi åkte hemifrån, men hann inte riktigt med mig själv. Skulle göra det när vi kom fram, men glömde det i hastigheten. GISSA om jag är röd på axlarna idag... Jag som bannade mannen massor häromveckan när han gick en dag i trädgården i bar överkropp & var röd efteråt (inte minst för att han har mkt leverfläckar) - nu sa jag bara "SÄG INGENTING!!!" till honom när han såg min bränna

  • Piggelin1

    Kommer väl att ömsa skinn lagom till bröllopet vi ska på, på lördag

  • Piggelin1

    Telis - du undrade över detta med vagnen & att ta den genom tullen etc. I butiken i NYC där vi köpte vagnen så var de vana vid detta & erbjöd sig att packa upp hela vagnen, klippa bort alla etiketter, ta bort plast etc & sen packade de alltihop i den sk "Bugaboo-resväskan" som vi köpte till.

  • snaily

    (vänta nu, var det inte jag som skulle scrolla barnvagnsdiskussionen...)

  • Telis

    Piggelin, men vad spelar det för roll om dom tar bort lappar och så? Det borde väl vara ganska uppenbart för tullen att vagnen är sprillans ny och att man knappast köpt den hemma precis innan man åkte eftersom man inte har något barn med sig?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor