• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Vänner - kan visserligen tänka mig att ta ett barn som är något äldre .... men kanske inte som är så pass (som dig)?

  • snaily

    Vänner och Lappis - har ni sett filmen Patrik 1,5? (Inte jag faktiskt, men det här handlar den om: sv.wikipedia.org/wiki/Patrik_1,5 )

    Lappis - det var några väldigt skumma elaka små flugor som bet maken när vi var på fjälltur strax efter midsommar. Inte knott, inte broms, inte mygg, utan de såg ut som små flugor. De sög blod och sen han fick nån slags vansinnig allergisk reaktion/infektion och blev så svullen om vaderna att han fick ha stödstrumpor. Såg ut som han hade böldpest - han gick ju omkring i shorts hela dagarna också för det var ju så varmt då, folk bara stirrade

  • Vännerfan

    Okejrå Lappis... Du vill alltså inte ha ett barn som redan har barn så att du blir mormor direkt? Men ärligt, har du tänkt på att ert barn kanske redan är ett litet embryo eller foster? Rätt coolt tycker jag! (Men så var också en sån som när jag var liten funderade på vad min blivande make som jag ännu inte träffat med skulle gifta mig med om sisådär 20 år gjorde i just den stunden... )

  • Vännerfan

    Snaily, Den filmen har jag inte ens hört talas om men parodin på den lät ju rätt kul, iaf om man ser till skådisarna i den!

  • snaily

    Ja, parodin låter mer intressant än riktiga filmen

    Natti natti!

  • Vännerfan

    MEN, inte MED!!! (I förrförra inlägget). Varför förväxlar jag så ofta dem när jag skriver??

  • Vännerfan

    Nähä, nu dundrade makens mc förbi in på gräsmattan, så nu säger jag godnatt!

  • BrudSommar2006

    Snigeln, fick du pencillin idag i alla fall? Fina bilder, trist med makens ben bara!

    Idag var vi ut på sjön med Iris och en del av tiden fick hon köra, det blev rätt spännande och det måste ha sett rätt skumt ut när vi körde runt i cirklar hit och dit! Fast det gick ju inte fort.

  • Clownis

    Hej!Ville bara gå in och skicka en liten hälsning till er alla gamla rävar som fortfarande hänger här i tråden. Jag är faktiskt inne och smygläser ganska ofta så lite koll på er har jag allt.

    Koko: Låter jobbigt med foglossingen. Jag känner verkligen med dig. Min foglossning håller precis på att läka sedan förlossningen (1 år och 1 månad sedan). Men det var hon verkligen värd.

    Lappis: Kul att ni lyckades hitta restaurang trots hela Madonnakaoset som råder i helgen. Verkar nästan omöjligt att få tag på ett bord under tidigare delen av kvällen.

    Tinga: Håller tummarna för att det löser sig med Piff snart.

    Kram M

  • Telis

    Gomorron, gomorron!

    BS, det låter ju som ett fynd - slå till!

    Tinga, stort lycka till nu med sonden! Hoppas att ni får vara hemma och leva lite som vanligt plus att det får Piff att lägga lite på hullet och får igång magen och tarmarna ordentligt.

    Vänner, hoppas att illamåendet går över snart! Usch, vad jag tycker synd om dig.

    Snaily, skönt att du redan mår bättre.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor