• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    Tinga, lycka till med sondmatningen, det låter ju troligt det som sagts om hans nedsatta tarmfunktion efter att han ätit så lite.

    Lapinette, hur blev det, ringde du något samtal?

    Jag tror att vi möjligen har blivit med vagn, vi måste bestämma oss ikväll eftersom vi åker härifrån imorgon, stressigt! De lyckas nämligen inte sälja några Teutonia Lambda här i lilla hålan, de säljer inga dyra vagnar nu i den dåliga ekonomin, så de vill bli av med den de har i affären som har stått där länge nu, vi får den för 6 500 kr istället för 9 000 kr. Vi gillar färgen och vill ändå ha den med mjuklift och nu får vi matchande skötväska till som vi nog inte tänkt lägga pengar på annars men den är stor och bra. Jaja, vi ska fundera lite till ikväll.

  • Lapinette

    BS - jag har semester så jag bokar inte in några möten än. Ringer soc i nästa vecka.

  • Lapinette

    Tinga - hur känns det? Lättad över att göra något åt matproblemet eller tråkigt att det nu blir sond och att bli inlagda?

  • Tinga

    Lappis - en kombination, skulle jag vilja säga. Det känns ju såklart skittrist att vi ska behöva gå tillbaka till sond nu, för det trodde jag att vi hade lagt bakom oss för alltid i augusti ifjol, men samtidigt så känns inte situationen hållbar som det är nu. Det är ju uppenbart att han får för lite näring i sig, eftersom han inte går upp som han ska, och så har det ju varit länge nu. Det känns som att det här inte är ett problem som kommer att lösa sig av sig självt, utan det behövs nog sond förr eller senare för att få ordning på allt, och då känns det som att det är lika bra att ta det nu. Fast jag grät ikväll när vi passade på att fotografera Piff utan "tjafs" i ansiktet.

  • Lapinette

    Tinga - förstår de dubbla känslorna. Attans vad ni och tvillingarna få gå igenom mycket. Hoppas det löser sig snart! Kram

  • snaily

    BS, det lät väl som en smart affär? I övrigt har jag scrollat barnvagnspratet

    Lappis, härligt att ni fick bord på restaurangen ni helst ville gå till! Bra jobbat!

    Muggles - inte så dumt tänkt av Moa! Kul att det verkar närma sig husköp! (?)

    Koko, fy vad läskigt med knakande fogar, gör ju ont bara att tänka på det! TUR att du inte har så lång tid kvar nu iaf! Fast 3-4 veckor kan nog kännas långt med dina besvär... Kram!

    Tinga, hoppas verkligen Piffs mage och tarmar förstår att de måste börja jobba lite snart! Låter som gastroläkarna har en bra plan iaf. Hoppas "inläggningen" går bra!

    Ego
    Mår redan lite bättre. Blev så fantastiskt väder på eftermiddagen så jag och maken gjorde en liten fjälltur efter jobbet. Träffade på några renar som Korven skällde friskt på. Lagt upp en himla massa bilder på FB som vissa lyckligt lottade kan se Varit så sjukt dålig på att fotografera under semestern så det blev mest bilder från idag.

  • Lapinette

    Snaily - har redan kikat på fotona! Ligger i soffan men makens dator på magen. Han halvligger i fåtöljen och sover . En fråga, är det myggbett som maken har på benen?

  • Vännerfan

    Lappis, Grattis till bord på Kock&Vin! De har verkligen god mat där. Vår absoluta favvo är dock Hos Pelle, som Mugglan nämnde, men de har lite ändrat koncept numera. Håller även med om den dåliga servicen på Sjömagasinet. Mycket märkligt att så många har samma erfarenhet av en stjärnkrog!

    Och ha så kul på Madonna, är avis! Vi pratade om att försöka få tag på biljetter och åka ner, men jag pallar tyvärr inte två långa bilresor känner jag.

    Tinga, Åh, hoppas allt går bra hos läkarna imorgon! Kommer denna sonden göra er bundna på så sätt att ni behöver vara hemmavid vid matdags eller kan man koppla in den lite varsomhelst? Tror inte jag har sett någon som sondmatats, har bara hört om det. Hoppas han får lite hull så att ni alla orkar gå vidare sen!

    BS förresten, du undrade om vänförslagen på FB. Jag är rätt säker på att de som kommer upp är folk som varit inne och tittat/försökt titta på din sida. Det är den enda rimliga förklaringen tycker jag när jag ser vilka jag har som kommer upp där.

    Och BS igen, När vi är hos kompisar som inte har ett separat gästrum låter de barnen sova i samma rum just de nätterna så att gästerna får ett eget (barnrum). Så kommer vi nog också göra, fast här blir det bara aktuellt om det blir twins. Eller om vi får fler än ett besök åt gången vilket ofta är fallet.

    Själv var jag på inskrivning idag och är mycket nöjd med min bm! Även maken var nöjd när han konstaterade att vi "äntligen fick en barnmorska som kan generalisera". I motsats till de 4-5 st vi kom i kontakt med förra gången. Lite förvånande dock att vi var där hela 90 min. Att man kan ha så mycket att prata om fast man gjort detta förut... Hon dröjde sig kvar extra länge vid detta med alkohol och undrade hur jag skulle klara kräftskivor, jul, nyår och allt som kommer hinna passeras. Inga problem säger ju jag, för beteendet bryts så kraftigt för mig iom illamåendet att det inte blir svårt att avstå sen heller. Hon hade även många kloka tankar om detta med fosterdiagnostik (som jag ju har så svårt för). Hon konstaterade att om jag kommit till henne när hon började jobba för 30 år sen hade hon bara gratulerat och alla hade varit glada, för jag och maken och vårt tidigare barn var friska och jag hade inte en alltför hög ålder och sen hade det varit bra med det. Nu däremot har tekniken gett oss en massa möjligheter att ta reda på resultat som vi måste veta hur vi ska kunna förhålla oss till osv. Jag tror det slutar med att vi skiter i all extra diagnostik helt enkelt. Det känns inte rätt, iaf inte för mig. Och maken viker sig för vad jag vill.

  • Vännerfan

    Lappis igen, Jag har tänkt på detta med ert barn! Tänk att det kanske ligger i någon livmoder just nu och gottar in sig! (Om ni tror att ni får en 1-åring om 1 1/2 år) Jag tror det kommer bli kanon. Tänk vilket bra sätt att bli föräldrar på! Att hjälpa ett barn som redan finns! Och vilket liv barnet kommer få med dans, resor och lyxiga middagar. Nästan så man hade velat vara kandidat, om man inte redan varit så gammal då!

  • Vännerfan

    Nä, nu blev jag också ledsen när jag läste Tingas inlägg! Men det kommer ju ordna sig till det bästa ska du se vännen! Läkarna vet nog vad de gör, och ni har ju verkligen gjort ALLT för att få det att funka utan!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor