• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • _koko_

    AM - Letar snygga förvaringsboxar till tvättmedlet, har Mrs Google något tips? Gärna liite barnsäkra, dvs med något slags lås på alternativt skruvlock.

  • fru AM

    Koko: har kollat runt lite efter tvättmedelsburkar. Tyvärr hittar jag inga med tillräckligt "svåra" lock - det här tycker jag faktiskt är det bästa förslaget (innebär lite pyssel dock):
    zarlei.com/forvara-tvattmedlet-snyggt-och-prydligt/

    Muggles: hur är det med huset - har ni möjlighet att flytta väggar lite som ni vill?

  • passionsblomman

    Lägg till dem i din adressbok så är de där sedan!


    muggles skrev 2009-08-05 13:09:28 följande:
    AM: done!Är det bara jag som stör mig på hur krångligt det är att inboxa ngn här? EL har jag inte upptäckt alla finesser som kanske finns?Jag går först in på "Min sida" och väljer skicka meddelande (i menyn till vänster, det valet finns ju inte när man är i en tråd) och sedan ska man komma ihåg folks nick exakt (jag skrev tex AM och det var ju fel...). Finns det ngt enklare sätt????
  • Lapinette

    Iiiiiiiiiii... har fått två samtal från Göteborg inom loppet av 20 minuter. Heeeeeeeelt galet! Först m2 som undrade förvirrat vilken tid jag ville komma ... har nog angett två tider vid två olika bokningar hos dem och nu precis ringde Kock & Vin och sa att de kan ordna ett bord kl 18.00 åt oss!!! Vi hinner inte änta 7 rätters då vi har bordet i 3 timmar men en 4 rätters ska vi hinna klämma i oss. Vi är ju annars vana vid att sitta tills de slänger ut oss ... eller som på Operakällaren där de slängde ned oss i vinkällaren när klockan var 01.00.

    Nå väl, ett lagom i-landsproblem.

  • Ore

    Då har du litet valmöjligheter då, Lappis Och även I-landsproblem är problem...

  • Lapinette

    Det blir Kock & Vin då det är dit jag verkligen ville gå. Hade ändå inte tänkt att äta så mycket och länge (efter allt vi har svullat i oss på semestern) och vill vi ha mer så kan vi alltid smita ned i deras vinbar och prova lite mer vin och ta en osttallrik.

  • Lapinette

    Bara så komiskt att de ringde precis efter varandra ... tyvärr i fel ordning.

  • Tinga

    Det blev ingen sond idag heller, vid besöket på neo, men imorgon har vi fått en tid kl. 11 på barnsjukhuset, hos gastroläkarna, för nu kommer de att ta över hela ärendet med Piffs ätande/inte ätande. Vi kommer att bli inlagda, men med lite tur kan vi får permission nattetid, eftersom vi redan är vana vid att hantera sonder. Det blir ju troligen bara ett par dagar som han behöver vara inlagd; sen är det ju meningen att vi ska vara hemma som vanligt igen. Troligen får vi räkna med att Piff får ha sond i åtminstone 6-8 veckor.

    Neodoktorn tror egentligen inte att Piff har mjölkproteinallergi, utan att hans problem med kräkningar beror på att hans kropp nu är försatt i svältläge och att magen och tarmarna har "förslappats" och därför inte klarar av att ta hand om den mat han faktiskt äter. Men vi får väl se; nu ska han ju äta mjölkfritt i 4 veckor iallafall, för att se vad det ger för effekt.

    Muggles - är det det näststörsta sovrummet du menar att man kan ändra på för att få en större klädkammare? Man borde ju kunna vrida det 90 grader s a s, så att det hamnar i vinkel med det minsta sovrummet, istället för att ha allrummet där. Då kan man ju ta åtminstone den del av det rummet som är innanför där dörren är idag till klädkammaren, så blir den dubbelt så stor som idag. Då blir det ju iallafall två fönster i det sovrummet, och kanske kan man flytta det tredje, så att det inte hamnar i klädkammaren. Fast du kanske ska invänta första ULet innan ni tar bort möjligheten till ett sovrum till, ifall det är två som gömmer sig därinne?

    Koko - tack för tipset om skjutdörrarna; ska kolla in sidan när det är inredningsdags.

    Lappis - då är du uppe i två bokade restauranger nu? One to go! Hoppas att ni får en trevlig upplevelse.

    Kängu - trist att ersättningspaketet åkt fram igen. Stora kramen!

  • Ore

    Tinga: Men med näring rätt ner i magen (för så är det väl med sond, eller?) så kommer magen och tarmarna i så fall igång, eller? Hoppas det! Ni förtjänar en vändning i Piffs matproblem, helt klart... Hoppas att sonden är en bra början!

  • Tinga

    Ore - jo, sonden ligger ner i magen, så maten hamnar direkt där, utan att barnet behöver svälja för att få ner den. Det kommer ju att bli någon plan för hur matmängderna ska ökas, så att magen och tarmarna successivt vänjer sig vid ökade matmängder och sen kan fungera som hos en "frisk" person.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor