• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Telis - kan hända men jag har totalt missat det :-O!

    På tal om lägenheter så har makens kollega fått sitt första bud på deras lägenhet ... 1,5 miljon lägre än vad de köpte den för, för 1 år sedan!!! Snacka om årets sämsta affär (fast det tyckte vi redan när de köpte lägenheten ... att den var på tok för dyr.

  • Lapinette

    Telis - kollade ni hur mycket huset gick för som ni var intresserade av?

  • snaily

    Lappis, nej ska inte till gyn, det är nog duktigt lång kö även häromkring. Ska till vanliga husläkaren med en urinvägsinfektion som jag gått och njutit av sen i söndags

  • _koko_

    Härlig tajming, sajten fungerar inte, men jag hade precis fått tag i en "kökschattare" när de stängde den tjänsten också...

  • Ore

    muggles: Kul att huskalkylen håller!

    Tinga: Skutdörrsförvaring tittar jag också på Måste tydligen bestämma hur stor hallgarderoben ska vara innan det målas där... Fast jag har inte fått klarhet i om skjutdörrar måste hängas upp från taket eller inte, det funkar nämligen inte i vår hall.

    Skönt att läkarna pratar med varandra, så att man själv inte behöver gå och "medla" och försöka efterlev motsägande råd och liknande...

    Apropå läkare så är systerdottern hemma igen från sjukhuset, två nätter med dropp blev det för henne. Första omgången blev inte så bra, eftersom kanylen glidit ur och droppet hamnade i armen istället... (Det skulle dock ordna till sig av sig själv, men armen blev svullen...) Och andra systerdottern verkade inte vara så illa drabbad som sin storasyster, enligt vad jag hört.

    koko: Allt du säger får mig att vilja ha en Mistral S mer. Så nu ska jag nog sluta kolla, och bestämma mig för en sådan. Nästa projekt blir att hitta en bilbarnstol (babyskydd)...

  • Telis

    Lappis, gud vad jobbigt att göra en så stor förlust! Varför vill dom flytta redan om dom köpte den så sent som förra året?

    Lappis igen, jag tror att det gick för 4,175.

  • _koko_

    lappis - Kan inte vara kul att vara dem just nu...

    ore - Går det att köpa med fotbroms skulle jag rekommendera det, vår handbroms är inte bra tyvärr (fast jag har sett andra mistral s från samma år med en annan handbroms, som sitter mitt på styret, som ska fungera bra, vår sitter på sidan ála bugaboo). Babyskydd har vi från maxi cosi, den är dock lite meckig att passa in i/få loss ur basen ibland, och DYR. Vi köpte dock den också från mypram.

    SUCK, fick tag i tjejen på chatten igen, och tydligen har strykbrädan utgått ur sortimentet, jag som gjort hela möbleringen utifrån den och var så NÖJD!!

  • _koko_

    Just det, vi har precis en sån skjutdörrslösning i vårt sovrum, gömmer både byråer, galgar, hyllor, tv och dvd och sovrummet behöver aldrig kännas stökigt! Supernöjd! Vi valde Inaria-dörrar (www.inaria.se, som jag tjatat om tidigare i tråden ), billigare än elfa och rullar fint.

  • Lapinette

    Telis - shit, vi skulle ha köpt det!!! Maken är såååå jäkla seg gällande hus . Fast jag är ju benägen att hålla med eftersom vi inte ska ha barn på ett tag.

    Impulsiva, 50-års kris ... ja, jag vet inte vad de ska skylla på när de köpte en dyr stor tvåa i stan och sålde sin stora villa i förorten för att sedan förstå att de behövde större.

    Snaily - ahhhh urinvägsinfektion och inte gyndoktorn.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor