• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

    Ore
    alltså, blir man det automatiskt???

    Telis
    hihihi, hon skulle kunnat få en guldtron med röd sammetskudde men det får inte plats i sovrummet.

    Fy fan, det är ju det värsta med att börja jobba, att hon ska få gå ensam hela dagarna. Hon är sjukt social, hänger vi tvätt ska hon helst stå på hängaren, rensar jag ogräs så äter hon gräs bredvid och surfar jag så lägger hon sig på tangentbordet, kissar jag så kikar hon ner i toan och kollar vad det blev. Och pratar pratar pratar.

    Nu ropar mannen från duschen, där är nog enda stället hon inte vill vara med.

    Puss på er!!!!!

  • Oupsie

    Telis, det är lugnt. Jag är bara glad att du vill läsa igenom den. Man blir lätt blind när man sitter och skriver själv. Man förstår ju precis vad man själv menar

  • Telis

    Tinga, stackars lilla Piff! Men det känns ändå bra om han får sond så att det händer något. Som du säger så kan det ju inte fortsätta så där. Stoooora kramar till dig och maken, ni är såna hjältar!

  • nennesjuttioåtta

    hejjj Tinga!!!
    Kraaaaaaaam!!!! Hoppas, hoppas ni får den hjälp ni så väl behöver nu! Hur har det gått för Puff??? Är det mest Piff som det krånglar med nu?

    Hoppas också att min kropp fattar vad den ska göra, men det visar sig nog... Just nu är jag i ett blasséstaduim, so what liksom bah i princip asså.

    Ore
    ja men Så är det ju faktiskt. Vi skämmer bort oss själva. Tack!!

    Ahaaa, så Koko är före Frejis.

    nähä, in i duschen, jag har gräsklipp i öronen...

  • Tinga

    Telis - du är för söt! Jo, vi har ju nått fram till det läget nu där vi tycker att det känns bra att han får sond, för annars kan han snart stå under en telefontråd utan att bli blöt när det regnar. Kollade lite data idag och till hans längd (71 cm) borde han väga 8.6 kg, men hans faktiska vikt är 7.2, så han ligger ju hästlängder ifrån.

  • Tinga

    Nenne - Puff äter helt OK mängdmässigt, fast han är strulig att mata, så det är varken kul för honom eller oss när han äter. Men han har verkligen tagit sig ordentligt i vikt de senaste två månaderna; man ser, och känner, verkligen enorm skillnad i kroppsbyggnad mellan Piff och Puff nu. Piff är en riktig sparris, men Puff känns riktigt robust nu.

  • BrudSommar2006

    Tinga, vad bra att det inte verkar vara något allvarligt fel med magen då, hoppas att det mjölkfria är lösningen då, tänk om det skulle vara så "enkelt"! Hoppas att ni får sond och att det gör så att han ökar i vikt massor också så orkar hans kropp kanske mer och så kanske han blir bättre lite på den vägen också.

    Telis, ni tänkte fråga om kön på nästa UL väl? Jag hoppas så att det går att se för vår del så att vi slipper boka ett privat UL senare. På namnfronten går det jäkligt trögt för vår del så det ska bli skönt att kunna lägga energin på rätt front framöver.

    På förra UL så sade hon att vi bestämmer inte datum idag utan det görs på stora UL men som det ser ut idag så skulle det bli 19/1 istället för 16/1 så jag hoppas verkligen att den har växt som attan den här gången så att det snarare ser ut som om det är dags i december!!!

    Nenne, det är faktiskt lite skönt nu att vi har två för de har en väldig glädje av varandra. Känns bra nu när vi ska börja jobba igen. Å andra sidan gick det ju jättebra för vår förra katt att vara själv på dagarna men han var ju i och för sig ute mycket också, det är ju inte våra än den här gången.

  • Oupsie

    Tinga
    Jag hoppas att sonden kan bli en, för tillfället, bra lösning som gör att Piff går upp ordentligt i vikt. Försår att det måste vara jobbigt för er.

  • Telis

    Tinga, jag kan verkligen tänka mig att det känns lättare att acceptera att Puff strular med maten bara att man märker att han får i sig och går upp i vikt. Hoppas att en sond ger Piff en knuff i samma riktning.

    Tänk, om tio-tolv år kanske ni bär hem tjugo liter mjölk och tio limpor i veckan och kan inte för era liv minnas hur det var nu när dom var små och kinkiga. Eller näe, det kommer ni nog aldrig glömma så jobbigt som det är. Men förhoppningsvis är det bara ett avlägset suddigt minne!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor