• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • sweetstreet

    Å jag skulle varmt rekommendera hjul som svänger "a la kundvagn"!!!!!
    Fasta hjul förstår jag knappt varför man vill ha alls idag!
    Det verkar så himla tungt att sväänga!
    Fast kasnke fungerar det bättre om man bor där det är mycket snö och där hjulen måste vara större och "fasta"???
    Men på vår vagn kan man i vilket fall låsa framhjulen om man vill och då får man ju fyra fasta hjul vid de tillfällen detta krävs.
    Gissar att denna mekanism finns på de flesta vagnar med svängbara hjul?????

  • Telis

    Åh, tack, Ore! Jag trodde att alla var duovagnar där man bytte insatsen, då har jag lärt mig nåt nytt. Jag tycker väl egentligen att det är lite tidigt för den här djungel redan men vi funderar lite på att "göra en Piggelin", dvs köpa en vagn i USA för att spara ett par tusingar. Men vi får väl se hur det går med RUL:et först och främst... *peppar, peppar*

  • sweetstreet

    Ore,
    om du funderar på detta med joggingvagn så tror jag nog det kan vara ett bra alternativ???
    Jag har vänner som hade en joggingvagn som de använde mycket. OBS! Med STORA däck som en cykel typ. Det finns ju även små däck men de skumpar mycket mer om man springer på vägar som inte är helt "smooth"...
    De var i vilket fall supernöjda med sin joggingvagn.
    Sedan nu när v kollade på paraplyvagn här så fanns det flera olika joggingvagnar som verkade supermasrta och som ENKELT kan fälla ihop till ingenting!
    Minns dock inte märket.
    Mina vänner köpte en ny sådan joggingvagn till deras tredje barn när de var här o hälsade på oss. Tydligen var det typ halva priset här jmfrt med i Sverige....?!

  • Telis

    Oupise?! Hmmpf, jag verkar inte ha några högskolepoäng i skriven svenska iallafall....

    Sweet, 21 augusti.

  • Telis

    Men kära nån *rodnar*, det var ju inte jag som skrev fel. Vad håller jag på med? Hur förvirrad kan man bli?! Sorry, Sweet!

  • sweetstreet

    Telis,
    aha! Det är ju SNART!!!! iiih!!!

    Fast jag fattar inte riktigt varför du är "sorry"...???
    Men å andra sidan har min hjänra just nu lunchpsykos, d vs jag har inte ätit luunch än och då lägger hjärncellerna av lite.....

    Lite mer än vanligt alltså....

  • sweetstreet

    Men det var ju FAN vad jag är omotiverad idag!!!!!!!!!
    Gaaah!!!!

    Skärp mig skärp mig skärp mig!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor