• sockersmulan

    Brudar i Skåne!

    Såg att vår tråd blivit avstängd, så jag startar en ny! Hoppas nya som gamla hittar hit!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 15:58
    Här kommer den utlovade listan på när vi som hänger i den här tråden gifter oss!

    oktober
    10/10-09 toastmastermarie - ystad

    november

    december

    2010

    januari

    februari

    mars

    april
    Nicossambo 17/4 Helsingborg

    maj

    juni

    juli
    Kullaberg 10/7 - Brunnby / Mölle
    Tokisen 10/7 Tomelilla
    sockersmulan 17/7
    Fansanb 17/7
    Juli100724 24/7 Ängelholm

    augusti
    Sundance 14/8
    Linaz 14/8 Malmö
    jelicka 14/8 Helsingborg
    PlusBrud 21/8 Ystad
    Miss Giggle: 28/8- Glostorp

    september

    oktober

    november

    december
    Uttan 4/12 Karlsborg

  • Svar på tråden Brudar i Skåne!
  • Sundance

    Ja, jag har förstått det som det. Tror iofs att den startar redan i september. Säkert någon här som har bättre koll än jag.

  • Plummis83

    Jag köpte min klänning på rea i oktober förra året!!

  • Miss Giggle

    Jag har förstått det som att det brukar vara runt den tiden men jag har sett flera flera klänningar på rea redan nu. Upp till 70% var det ngn som var.

    Sundance: Jag kan säga att den nog ser dyrare ut än vad den var. Men visst kostde den ett par tusingar. Tack pappa får man väl säga Är såååå bortskämd!

    Sockersmulan: Det enda jag är rädd fö rmed att ha köpt den så länge i förväg är att tänk om man går upp eller ner för mkt. Då jäklar i det ligger man risigt på det.

  • sockersmulan

    Miss Giggle: Är också lite orolig för det.. Får prova den någon månad innan bröllopet så man hinner justera om det skulle behövas. Hoppas inte!

    Idag ringde m2b och bokade kyrkan! Iiiih! Prästen verkar jättetrevlig! Personlig, intresserad av vad vi är förnågra och så. Kommer nog bli en underbar vigsel! Längtar!

  • kullaberg

    Jag tror att oavsett när man köper sin klänning så kommer man att behöva justera den veckorna innan vigseln. Jag har hört flera brudar som gått ner jättemycket precis veckorna innan pga nervositet, stress mm... Men jag längtar tills jag ska ut och prova, blir väl i september nångång

    Sockersmulan >> vad skönt att ha fått sån respons från Prästen! Härligt!

  • 20090801

     


    sockersmulan skrev 2009-07-31 11:16:47 följande:
    Miss Giggle: Vad kul att du köpt klänning! Den var jättefin! Skönt att jag inte är ensam om att inhandla drömklänningen ca 1 år i förväg.

    Jag köpte min kinaklänning ett och ett halvt år innan men ångade mig veckan innan och skaffade ytterligare en via blocket. Ångrar inte en sekund att jag bytte. Ska nu sälja den första klänningen plus en annan som blev aningen för tight för mig. {#lang_emotions_smile}

  • Sundance

    Vi ska snart se ut en vigselförrättare, men är det någon som vet hur det går till? Såg en lista på namn över vigselförrättare i Lund men sen då? Kan man välja? Hur vet jag vem som är bra?

  • sockersmulan

    Kullberg: Ja, det känns verkl jätteskönt! Var lite orolig innan, det är ju så viktigt att det känns rätt..

    20090801: Vilken tur att du hittade en klänning du blev så nöjd med, till slut! Det borde ju vara lätt att få de andra sålda, speciellt om de är oanvända. Hoppas jag är lika nöjd med min när det börjar närma sig, men man vet ju aldrig..

    Sundance: Som jag har förstått det får man välja vigselförrättare själv. Har ingen aning om hur man vet vilka som är bra/inte så bra.. Fråga runt lite här på BT eller googla dem så kanske du kan få lite mer info?

  • 20090801

    När vi valde vigselförättare så blev det naturligt med min konfirmationspräst. Jag ringde och frågade honom då han jobbar i en annan församling normalt sett.

Svar på tråden Brudar i Skåne!