• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2009-08-18 14:57:14 följande:
    Tack fina.En inre stress finns absolut. Det här var första månaden i mitt liv som jag faktiskt inte hade pengar att betala alla räkningar med (och då har jag inte slösat en krona i onödan).
    Ja det där med ekonomin och att oroas över att inte få pengarna att räcka till... det känner jag igen och de kan DEFINITIVT förorsaka huvudvärk
    Hoppas det lättar, både med ekonomin och huvudvärken.
  • Sonja68

    Välkommen tillbaka Lillabruden!!!
    Madeira låter hääääärligt. Visst är det blommornas ö?

  • Cantaton

    Problemet är ju att jag jobbar i projekt, så jag vet inte när det kommer in mer pengar heller... Visst kommer det lite från bröllopen som varit och som kommer nu, men det räcker inte att jobba en dag i veckan om man ska få ihop till mat, hyra, busskort och andra nödvändigheter. Men, men, det löser sig. Det gör det alltid. Att "ligga på latsidan" känns dock inte helt förenligt med vad min ekonomi säger. Jag kan inte både "inte ha pengar" och "inte jobba = inte få in några pengar".


    Sonja68 skrev 2009-08-18 15:01:31 följande:
    Ja det där med ekonomin och att oroas över att inte få pengarna att räcka till... det känner jag igen och de kan DEFINITIVT förorsaka huvudvärk Hoppas det lättar, både med ekonomin och huvudvärken.
  • Cantaton

    Och just det... huvudvärken är borta, men jag tror att jag håller på att åka på en förkylning, så det är nog det som känns i kroppen. För trött är jag fortfarande. Repet jag skulle ha ikväll har blivit flyttat, vilket innebär att jag bara har ett möte kvar idag, som börjar klockan 16. Och det ska bli kul. Då är det mitt projekt Då handlar det om barnopera.

    Nyss har jag haft det där 14-mötet. Det gick bra. Det var ett avslut - en tjänst jag innan sommaren meddelade att jag inte tänkte tillhandahålla längre och nu lade ner. Gav bort de papper som var intressanta och kastade resten. Nu finns inte deras mapp längre (så när som på ett brev som ska skickas samt 3 fakturor för min egen räkning).

    Nästa vecka ska jag börja gå till en coach-studerande som behöver träningsobjekt. Perfekt för mig. Så nu ska jag få hjälp att stryka, sätta på hold, och vägledning i vad jag faktiskt ska göra. Eller det är i alla fall min förhoppning.

  • Panzerfaust

    Sveriges nya bloggunder:





    Tänker inte länka till själva bloggen då det räcker helt och fullt att människan (?) ligger på nionde plats redan.

    Mer vapen åt folket!

  • Aleta

    Hjääääääääääääälp!!!


    Panzerfaust skrev 2009-08-18 15:51:14 följande:
    Sveriges nya bloggunder:www.youtube.com/watchTänker inte länka till själva bloggen då det räcker helt och fullt att människan (?) ligger på nionde plats redan.Mer vapen åt folket!
  • passionsblomman

    Nej men herregud! *kräks i en påse*

    Hon låter som en sådan där pipleksak som låter när man klämmer på den...


    Panzerfaust skrev 2009-08-18 15:51:14 följande:
    Sveriges nya bloggunder:www.youtube.com/watchTänker inte länka till själva bloggen då det räcker helt och fullt att människan (?) ligger på nionde plats redan.Mer vapen åt folket!
  • dfk

    Sonja- jo vi har många gemensamma nämnare, det har jag också märkt!
    Lillabruden, äntligen är du tillbaka, har saknat dig! Madeira säger du, där har jag aldrig varit. När är bäst säsong för att åka dit?
    Aleta jag tycker att det där med orientalisk dans är så häftigt, vad synd att du inte bor närmre mig, så man kunde ta privatlektioner!
    Nu ska ni få höra. Jag har nu bokat mig och maken till höstens salsakurs! Jag längtar, det ska bli så himmelens kul.
    Jag har dansat mycket latinamerikanskt i min ungdom då jag hade en chilensk kille. Sedan har det liksom fallit bort, då min man alltid avskytt att dansa. Det har varit så sorgligt för jag älskar att dansa, och då menar jag all dans inte bara latinamerikanskt. Så har åren gått och jag blir som dansgalen när jag hör musik. Tjatar på maken , men nej han vill verkligen inte vara på dansgolvet. Men hur det än är med det så överraskade han mig nyligen efter 14 år att fråga om vi inte skulle gå en salsakurs. Jag har varit överlycklig och jag hoppas att han inte drar sig ur av rädsla när det kommer till kritan. Nu är det bokat iallafall och som allt ser ut så ska jag och min man skaka både höfter och rumpor här i höst!
    Jag menar att det är ju med honom jag vill dansa och inte med massa andra karlar på dansställen, så jag har ju inte heller varit ute i svängen så många gånger heller.
    Få se om man kan minnas något av stegen.

  • Aleta

    dfk, vad kul med salsakurs!

    Madeira är underbart, välkommen tillbaka lillabruden!
    Jag tror att Madeira är ett sådant där ställe som funkar året runt nästan.

Svar på tråden Tantvarning 5