• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Bobou

    *vinkar glatt till Villemoa, Aleta och Im yours*

    ...och vet ni vad! Jag städar garderober!

    Passionsblomman, jag skulle också gråta om jag hade så mycket att göra!
    ...och sedan så är det _dessutom_ så känslomässigt jobbiga saker som flytt och IVF, du har det verkligen inte lätt! Men du gör det bra, ska du veta!

  • Cantaton

    Bobou, välkommen.

    Ledsen att jag är lite tystlåten... massor att göra i kombo med att en jag känner och har bott hos flera somrar har fått en diagnos på en obotlig sjukdom (där det i detta fall handlar om dagar eller veckor) har gjort att jag inte riktigt orkat engagera mig i det ni skrivit, och därför inte skrivit.. men jag har läst om hustittningar, hur man äter kräftor, flyttångest och annat. Jag tänker på er iaf

  • Villemoa

    Många kramar till dig Blommis! Förstår att det är jobbigt att bara packa ner hela sitt liv och börja om på nytt på ett helt nytt ställe! Jag grät som ett barn när vi flyttade från lägenheten till huset. Det var ju till den lägenheten vi tog hem Moa första gången, hennes allra första hem, och det var lite jobbigt. En futtig jämförelse med din flytt som ju innebär ett nytt liv. Men som Sonja säger så vet jag att det kommer gå jättebra i Småland!! Kram igen!

  • dfk

    Bobou! Välkommen till vår tråd!

    Cantaton, vink, vink. Vad jobbigt med något som är en obotlig sjukdom. Tänker på dig med!

    passion- låt tårarna få komma ut för det behövs! Det är inte bra att hålla inne med allt och bara kavla upp ärmarna och slita.
    När man fått gråtit en skvätt så känns det genast mycket bättre, och då kan man också orka lite mer med det som man måste göra.
    Att visa känslor är bland det finaste som finns. Kram på dig!

    Sonja- vad jag är glad för din skull att du lämnade en sån man som misshandlade dig! Jag känner igen mig väldigt mycket då jag hade en relation med misshandel i min ungdom och när jag gick fanns det heller inga tårar kvar.

  • passionsblomman

    Åh herregud! Det har jag ju inte ens tänkt på än!
    Det är ju här vår son blivit till, här jag vankade runt ute på åkern med värkar. Hit vi tog hem honom från BB, det är bara här han bott i hela sitt liv och till skillnad från mig och sambon så ÄR han ju härifrån.

    Det känns lite bättre nu, för nu har jag berättat för lilleman att det bara blir 14 barn inkl honom själv och att det är TIO tjejer och bara 4killar i hans klass. Han verkade ta det med ro. Jag var rädd att han skulle få kalla fötter variant isbitar...


    Villemoa skrev 2009-08-17 17:49:41 följande:
    Många kramar till dig Blommis! Förstår att det är jobbigt att bara packa ner hela sitt liv och börja om på nytt på ett helt nytt ställe! Jag grät som ett barn när vi flyttade från lägenheten till huset. Det var ju till den lägenheten vi tog hem Moa första gången, hennes allra första hem, och det var lite jobbigt. En futtig jämförelse med din flytt som ju innebär ett nytt liv. Men som Sonja säger så vet jag att det kommer gå jättebra i Småland!! Kram igen!
  • Troll1
    passionsblomman skrev 2009-08-17 14:19:49 följande:
    Jag har fått mitt flyttbryt nu.jag har hela tiden vetat att jag aldrig i livet skulle kunna bryta upp härifrån och ta farväl av hela vår tillvaro här och allt vi byggt upp i form av nätverk och så, utan att gråta. Idag är gråtdagen. Jag storbölar bara jag tänker på att skolan startar på onsdag och att det bara blir några futtiga veckor till för min son här.Har idag pratat med mäklare, bilverkstad, bebiskliniken, rektorn på sonens nya skola och alla möjliga andra personer...Det är lämna bilen på verkstad imorgon-LÅNGT att köra, skolstart på onsdag plus hämta ut nya hormoner och börja behandla med dem,och göra brudbukett torsdag-fredag och så visning här på söndag. Sedan spola äggledarna på måndag, bilbesiktning på tisdag, VUL, blodprov och ny insemination under slutet av nästa vecka...Lite många olika saker nu känner jag. Och framförallt måste jag fortsätta s-t-ä-d-a.Men nu har jag snyftat ur mig lite så jag kanske kan ta mig samman och fortsätta.
    Goa, söta Blomma! Gråt du, det läker... Du får en varm kram av mig.
    Jag har flyttat SÅ många ggr (precis som min äldsta dotter blivit tvungen till) och jag har gråtit många tårar inför uppbrotten. Där mina stora barns pappa fortfarande bor var tidigare väldigt mkt "mitt". Jag hade röjt en stor trädgård efter 6 års misskötsel, sågat, beskurit, vårdat och planterat. Jag grät ut under min älskade, gamla bok när vi blev tvungna att flytta. Än idag ilar det till i magen när jag ser trädgården framför allt.
    Hoppas din son förstår att det är ok att känna sorg inför det gamla som försvinner och allt det nya som kommer. Minnena finns ju kvar och det kommer att bli så bra i det nya, fina huset!

    Bara ett "litet" inlägg från mig....
  • feministbrud

    Passionsblomman, jag har visserligen inte barn men flytten från Göteborg till Stockholm var inte helt enkel. Visst hade jag träffat kärleken här, men hela mitt liv och alla mina drömmar var ju i Göteborg. Det blir bra, det kan jag lova dig, men att inte gråta är en omöjlighet!

  • Fjosok

    Vad tror tanterna om denna då?

    Fick paket som vandrade in i min lägenhet imorse (DHL kör hem, underbart) och det var lite kul bröllopsprylar jag köpt på eBay från en "charity shop" i Newcastle.

    Frakten fick loss på nästan 300:- men sakerna som låg i kostade bara 150:-.

    I detta ingick

    2 brudklänningar modell maräng
    2 slöjor
    1 tiara
    1 "headband", vaad det nu heter på svenska (en krans med fejkblommor att ha på huvudet och fästa slöjan i).
    1 par brudskor (nya)
    1 underkjol med 3 ringar och ett lager tyll

    Tajt packar som attan, nio kilo tungt.

    Sitter fortfarande och gapar

    Och vad ska jag göra med rubbet? Gillade klänningarna bara, typ ...

  • Sonja68
    dfk skrev 2009-08-17 18:06:17 följande:
    Sonja- vad jag är glad för din skull att du lämnade en sån man som misshandlade dig! Jag känner igen mig väldigt mycket då jag hade en relation med misshandel i min ungdom och när jag gick fanns det heller inga tårar kvar.
    [/citat]
    Dfk: Har du också märkt att vi har väldigt många gemensamma nämnare?
    passionsblomman skrev 2009-08-17 18:10:02 följande:
    [citat]
    Åh herregud! Det har jag ju inte ens tänkt på än!Det är ju här vår son blivit till, här jag vankade runt ute på åkern med värkar. Hit vi tog hem honom från BB, det är bara här han bott i hela sitt liv och till skillnad från mig och sambon så ÄR han ju härifrån.Det känns lite bättre nu, för nu har jag berättat för lilleman att det bara blir 14 barn inkl honom själv och att det är TIO tjejer och bara 4killar i hans klass. Han verkade ta det med ro. Jag var rädd att han skulle få kalla fötter variant isbitar...
    Älskade Blommis; Du kommer snart få lika fina minnen i ert nya hus, det är jag övertygad om
    Din son verkar vara av bra virke, precis som sin mamma, som en Norrlänsk fura Han kommer fixa det där galant.
    Han verkar så himla förståndig och cool, Lilleman. Ni har gjort ett bra jobb med honom, du och din sambo.
    Kramar i massor!
  • Sonja68

    VAd konstigt det blev när jag skulle klistra in två citat

    Min kommentar till Dfk liksom bakades in i citatet...

Svar på tråden Tantvarning 5