• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Frulle

    Fast min syrra hade köpt frysta kinesiska (vet inte vilket märke) och dom kostade 49:-/paketet. Dom var GRRRYMT goda!! Grannarna hade köpt färska svindyra och dom var inte alls lika goda!!
    Vi hade köpte fryska kinesiska partykräftor från pandalus. Dom var också goda! Kostade 129:- för 2 kilo.


    passionsblomman skrev 2009-08-16 10:11:23 följande:
    hihi, jag äter först klorna -alla delarna , sedan mitten på kroppen och det som är i huvudet, med kräftsmör och allt, sedan stjärten. Om det är bra kräftor gnager jag på småbenen också.Fast jag VILL att det ska ta tid. Då jag köper Svenska så får det bli färre och långsamt, för det blir för dyrt annars...
  • Heloise

    Wow feministbruden jag är avundsjuk, jag vill oxå kunna springa längre än två steg
    11 hus är oxå WOW.

    Jag var ute på dåligheter, drack sangria, det är väldigt farligt! Mitt huvud väger ett ton idag och så står det nå nissar och bankar på insidan av min panna. Har precis installerat VLC på min laptop och nu ska jag mysa i sängen och kolla på True Blood.

  • Aleta

    Sådär äter jag också!
    Skär du av huvudet? Jag är lite lat och brukar gräva ur istället.


    passionsblomman skrev 2009-08-16 10:11:23 följande:
    hihi, jag äter först klorna -alla delarna , sedan mitten på kroppen och det som är i huvudet, med kräftsmör och allt, sedan stjärten. Om det är bra kräftor gnager jag på småbenen också.Fast jag VILL att det ska ta tid. Då jag köper Svenska så får det bli färre och långsamt, för det blir för dyrt annars...
  • passionsblomman

    Jag pillar och drar så jag får bort gallblåsan, sedan gräver jag med fingrarna. Det är ingen vidare finätning när det gäller de här delikatesserna!


    Aleta skrev 2009-08-16 17:22:37 följande:
    Sådär äter jag också!Skär du av huvudet? Jag är lite lat och brukar gräva ur istället.
  • Aleta

    Men ack, så gott!


    passionsblomman skrev 2009-08-16 20:01:50 följande:
    Jag pillar och drar så jag får bort gallblåsan, sedan gräver jag med fingrarna. Det är ingen vidare finätning när det gäller de här delikatesserna!
  • Frulle

    Hej tanter!

    Oj oj vilken dag.. 10 husvisningar blev det.. Några var det snyggaste jag sett!!!!!
    (bla det där jag visade er förut )

    Och ett par var det HEEEMSKASTE jag sett! My god säger jag! Att dom har MAGE att begära 2,6 milj för det skithålet!!!!!

  • dfk

    Frulle- Vad roligt med husjakt, men det finns dom som har mage att begära mycket för ett hus som verkligen inte är värt det!

    På fredag är det min tur att ha kräftkalas men hattar och hela konkarongen. Men jag håller mig till klor och stjärt, visst jag surplar på huvudet men vill inte äta deras hjärnor.Hihi!

    Välkommen tillbaka Aleta från Gotland! Passerade du Nynäshamn?

    Im yours, är också nyfiken på ditt filmmanus, berätta vad händer!!

    passion- Har du kryat på dig nu?

    Jag har tvättat som en galning idag! Det har varit blåsigt ute, hade inga klädnypor, så smarta jag fick gå och plocka upp den rena tvätten från gräsmattan, där de låg i högar sen.
    Jaja, det får duga. Hoppas inte 100 tvestjärtar krupit in i dom bara.

  • Villemoa

    Vi ska ha kräftskiva med alla grannar nästa lördag, det blir skoj. Själv äter jag bara stjärten och klorna. Får kväljningar bara jag tänker på att äta kroppen och huvudet

Svar på tråden Tantvarning 5