• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Heloise

    Jag överväger om jag ska sy en tunika tills ikväll, vi ska gå på en kompis födelsedagsfest, och eftersom jag är fet och
    stengul så överväger jag om jag ska sy nått själv, jag har en tunika hemma som det är hål i, jag kan använda den som mönster. En liten hobby jag har är att köpa fina tyger och sedan lägga dem i en låda, sen så går jag och tittar på dem ibland haha, hittade ett fint himmelsblått tyg som kanske skulle passa bra.

    Tirza har fått sussa själv i natt och kom som en studsboll när jag klev upp, fortfarande frästävling, men hon rör sig iaf runt i huset och leker.
    Ska bli kul med fest ikväll, de har en väldigt vacker vindsvåning med stor balkong/altan där vi ska grillar och dricka vin

  • Heloise

    Åh vad mysigt det låter, jag älskar kräftor! En av våra kompisar fick det som uppdrag under bröllopet( vi fick välja folk som passade in på beskrivningar och så fick de uppdrag)augusti är hennes månad.

    Glömde säga att jag var och träffade min kusins lille son igår, ojojoj vad söt han var( 4 månader)blir lite babysjuk då...


    Frulle skrev 2009-08-15 10:14:02 följande:
    Morrn morrn..Jaa vad gör vi.. Just nu sitter zack oxh spelar X-box, Bella sover och Micke går runt och vill åka på semester..Bella fick upp mig kl 6 i morsen..Ikväll är det kräftskiva här hemma! Så jag och Zack ska åka och köpa hattar!
  • passionsblomman

    Kräftskiva! Åh vad underbart!
    Vad man ska vakna kl 6 för begriper jag inte, men det händer allt oftare. Jag har blivit lite störd i allt husande.

    Var ni och tittade på det där flådiga radhuset Mulle?

    Vaddå stengul Heloise? vad är det?

    Babysjuk, det är väl bra? Det passar väl väldigt bra i Panzers planering va?

  • didis

    Vakna kl 6 BORDE jag väl göra, det finns massor att ta tag i - tex städa och tvätta kläder och packa inför arbetsveckan.

    Men - make o son är i Finspång och springer Kraftloppet, ett stafettlopp på över 7 mil så det tar hela dagen - och då liksom tryter ambitionen att städa...

    Dottern sover fortfarande men hon har flängt runt nu i flera dagar så det kan hon få göra ett tag till (fast vi brukar tvinga upp barnen i ottan - säkert så tidigt som 10!! ).

  • Cantaton

    Jag har haft sovmorgon. Hela dagen kommer gå åt till ett bröllop jag ska sjunga på senare idag. Måste iväg till Huddinge och hämta bil, sedan in till stan o packa ljudanläggning, ut till Lidingö och rigga och öva med brudgummens far som är väldigt nervös och behöver mycket tid och sedan är det själva bröllopet, åka hem och lasta ur, och så tillbaka med bilen till Huddinge. Så det är nog inte bara dagen, faktiskt, utan kvällen också...

  • ingenjörsbruden
    didis skrev 2009-08-14 16:29:02 följande:
    Har ni tips om teatrar etc emottages det tacksamt, helst i storstäderna. Funderar på julmarknaden på Tivoloi, Köpenhamn, någon som varit där?
    Julpyntat tivoli med julmarknad är helt ljuvligt för själen!
    Väl värt ett besök kan jag lova.
    Sen finns det rätt mkt att hitta på i Köpenhamn osså....massor att se....kan rek en guidad kanaltur....men inte i december direkt!
    Besök på Operan i Köpenhamn är osså väl värt ett besök....om inte för att avnjuta en opera....så är byggnaden väl värt ett besök.
    Men Hvidis o Ninnis har säkert bättre koll på fler sevärdheter.
  • didis

    Jo men det är ju stafettlopp! Maken springer 7-8 km och sonen kortaste sträckan 3,6 km (premiär för honom!). Fast det är faktiskt de som springer alla 7 milen själva.

    Om han sprang 7 mil vore det väl bara en liten trasa som kom hem i kväll!


    passionsblomman skrev 2009-08-15 10:38:23 följande:
    SJU mil!!! Har han blivit från vettet precis???
  • passionsblomman

    Makar som är trasor vill man inte ha!

    Jag tycker ÄNDÅ det låter förskräckligt jobbigt!

    *tar lite mera kaffe*


    didis skrev 2009-08-15 11:22:00 följande:
    Jo men det är ju stafettlopp! Maken springer 7-8 km och sonen kortaste sträckan 3,6 km (premiär för honom!). Fast det är faktiskt de som springer alla 7 milen själva. Om han sprang 7 mil vore det väl bara en liten trasa som kom hem i kväll!
  • didis

    Tack! Jag har inte varit i Köpenhamn (om man inte räknar centralstationen) sedan jag var barn.

    Har hört att julmarknaden ska vara fin och julnörd som jag är... Sonen tycker mest det verkar onödigt att åka dit när inte alla attraktionerna är öppna.

    Men om inte jag minns fel ligger väl Tivoli rätt centralt? Jag hade en tanke att åka tåg dit på fredagen (jag är tågfreak) så kan man sitta på tåget o dricka glögg, gå på Tivoli och sedan åka hem på söndagen. Risken är väl att jag inte är ensam om att tänka så...


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-15 11:09:25 följande:
    Julpyntat tivoli med julmarknad är helt ljuvligt för själen!Väl värt ett besök kan jag lova.Sen finns det rätt mkt att hitta på i Köpenhamn osså....massor att se....kan rek en guidad kanaltur....men inte i december direkt! Besök på Operan i Köpenhamn är osså väl värt ett besök....om inte för att avnjuta en opera....så är byggnaden väl värt ett besök.Men Hvidis o Ninnis har säkert bättre koll på fler sevärdheter.
Svar på tråden Tantvarning 5