• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman


    Under den nyfriserade luggen!



    Så hon är avis alltså...
    Heloise skrev 2009-08-13 21:44:50 följande:
    Om Flisan kunde så hade hon packat en väska och satt sig vid dörren och sagt " nä nu j-vlar får det vara nog, jag flyttar" men nu har hon ingen väska och inga händer att packa med så hon får blänga under lugg och se missnöjd ut...
  • Heloise

    Mer missnöjd tror jag, hon är väldigt harig och ogillar förändringar, så som nya möbler, ommöblering etc, men jag får kela lite extra med henne så hon känner sig uppmärksammad

    Tiger och Timon ligger och sover i en klump tydligen.

    Nu skall jag gå och kika på couplings med Panzer och alla flickorna.
    Natt natt och tack för en trevlig dag blomman!

  • Im yours

    Morn, morn. Vilket konstant kattpratande Låter kul att ha katt, sa tant Liz som under alla år förvägrat sina barn husdjur

    Lasse har två hundar, sååååååååååå Tja, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.

    Jag har hunnit duscha, handlat på ICA, fyllt i blanketter. Ibland är det skönt att vara soligt morgonpigg. Strax blir det frukost.

    Sonja; Tack för ditt snälla inlägg i min blogg♥
    Visst, det är klart att filmfolk bär mörka solglasögon

    Ha en superduper bra fredag, och helg!!!!!

  • Cantaton

    Har du gjort allt det där på morgonen? Jag har typ hunnit duscha..!

    Im yours skrev 2009-08-14 08:24:49 följande:


    Morn, morn. Vilket konstant kattpratande Låter kul att ha katt, sa tant Liz som under alla år förvägrat sina barn husdjur Lasse har två hundar, sååååååååååå Tja, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.Jag har hunnit duscha, handlat på ICA, fyllt i blanketter. Ibland är det skönt att vara soligt morgonpigg. Strax blir det frukost.Sonja; Tack för ditt snälla inlägg i min blogg♥Visst, det är klart att filmfolk bär mörka solglasögon Ha en superduper bra fredag, och helg!!!!!
  • Sonja68

    Gäääääsp... Godmorgon!
    Jag blir så sugen på att skaffa katt när jag läser era inlägg. Farfars fru har en kattgubbe som är en trevlig, försynt herre, Grey heter han. Han gillar inte främmande människor och stoj och bus, håller sig undan för andra än husets folk. Men oss har han efter några somrar tillsammans i stugan nu slutligen accepterat fullt ut. Han ser att barnen inte terrar honom och har t.o.m börjat sova med oss, lägger sig på rygg i solskenet och låter oss klia honom på magen.
    Vi var med flickorna på Kuklatjovs Katteater i Moskva. En massa härliga katter fick vi se där. När clownen Kuklatjov frågade barnen i publiken hur många som har katt, räkte våra flickor genast upp händerna. Jag och A såg frågande på varandra... "Ja, men vi har ju Grey" sa de

    En annan kompis har precis skaffat kattunge. En liten bondkatt som är grå och vit och heter Dasha. Hon är jättesöt och flickorna leker så fint med henne. I huset finns en vit perserhanne sen tidigre och han gillar inte barn, så honom har de aldrig kunnat leka med. Han är JÄTTESUR nu och avundsjuk och demonstrerar tydligt hur missnöjd han är med att ha fått konkurrens i huset av en liten flicksnärta till misse.

    Jag har skallebank! VAr uppe i natt och tokstädade huset, vi får gäster från Murmansk idag. Igår köpte jag ett kontantkort och busskort åt deras son som ska studera engelska i grannkommunen. Gästrummen är iordningställda och det luktar såpa i hela huset. Mannen fick röja upp på balkongen efter målningen och rena gardiner har jag t.o.m fått upp i fönstren.
    Men som sagt... det straffar sig att städa; nu har jag huvudvärk. Det är det jag alltid har sagt, för mycket städning är inte bra för hälsan

    Ha en bra dag tantisar! Själv ska jag lämna mina gäster en stund ikväll, för min bror fyller 50 och har undanbett sig all uppvaktning, men bjudit oss och våra föräldrar på middag på en mysig restaurang ikväll Ger fan i att räkna points idag tror jag...
    Måste försöka dikta ihop en vers åt honom till grattiskortet nu under kafferasten.
    Kram!

  • passionsblomman

    Sonja: dina döttrar kan få varsin svart/vit kisse av den här tanten. Jag har ett schysst lager av katter. Två flickor, kan det passa?

    I´m yours vad effektiv du är! Idag tog vi sovmorgon och jag har inte ens fått kaffe än. Och jag har ocså skallebank. Sonja du jhar helt rät, man ska inte städa för mycket....

  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-08-14 09:26:49 följande:
    Sonja: dina döttrar kan få varsin svart/vit kisse av den här tanten. Jag har ett schysst lager av katter. Två flickor, kan det passa? I´m yours vad effektiv du är! Idag tog vi sovmorgon och jag har inte ens fått kaffe än. Och jag har ocså skallebank. Sonja du jhar helt rät, man ska inte städa för mycket....
    Åhhhh... GISSA om det skulle passa!! Jag får värk i hjäreroten när jag tänker på det. Mina tjejer är jättelika varandra, bara att den ena är lite längre, många reagerar på att de är som små Sonja kopior, båda två. Tänk dig dem med varsin svartvit kissunge i famnen...
    Tjejerna har blivit mer och mer förtjusta i djur och börjar förstå det här med att vara försiktig, lämna dem ifred när de går undan osv. De skulle jättegärna ha varsin misse MEN; min man vill INTE ha katt och sen så är det ju så att vi inte har någon som kan ta hand om dem när vi är på våra Rysslandsresor som brukar vara två gånger per år, och minst två veckor åt gången, samt alla andra resor. Tyvärr alltså *gråter inombords, Vill ha kisse, Vill ha kisse*
    Har du några nya bilder på dessa svart/vitisar
  • Cantaton

    Känns lite läskigt va?


    passionsblomman skrev 2009-08-14 12:05:57 följande:
    Nu ligger vår lilla stuga ute på annons på nätet...hjälp!
Svar på tråden Tantvarning 5