• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Villemoa

    Jo jag förstår dig helt och fullt! Det kan vara skön terapi att rensa och förbereda sig mentalt inför det som komma skall. Vet hur det var för mig att flytta till Sthlm; hade familj, vänner och utbildningen i hemstaden och boendet med sambon i huvudstaden. Det tog jättelång tid för mig att vänja mig vid min nya stad och jag önskar att jag hade stannat upp innan jag flyttade för att bara känna in allt och förbereda mig bättre.

    Om du inte kan somna inatt så ta fram den trååkigaste boken du vet, det brukar göra susen för mig


    passionsblomman skrev 2009-08-01 21:01:54 följande:
    Jag har känt i ett par veckor att jag har ngt på g i kroppen som skulle kunna bryta ut i en gräslig sommarförkylning, å det är nog det som säger ifrån. och så är det bara att konstatera att sådan här stora saker i livet som att bryta upp och flytta från allt man känner till, vidare mot helt okända sammanhang, det är inte något man bar gör. Självklart kommer någon slags reaktion på all spänning, med husaffärer och kontrakt och allt.Att hålla på och röja så här är såklart ansträngande, men samtidigt blir det lite av terapi också, för man städar sig liksom igenom sin historia på stället och hinner bearbeta många tankar och känslor längs vägen.Dessutom så får man ur sig lite av allt somrör sig inom en i ren uttömning av kraft, som att gå på gymmet eller nåt.Men det var nog bra att jag sov. Hoppas bara jag kan somna inatt ändå, för annars är det jämt så att somnar jag på dagen så kan jag inte sova på natten sedan.
  • Im yours

    Föresten, en viktig grej! Jag ska bli tvåbarnsfarmor den 15 feb nästa år.

  • passionsblomman

    Haha! Jag har packat alla mina böcker ju!


    Villemoa skrev 2009-08-01 21:09:22 följande:
    Jo jag förstår dig helt och fullt! Det kan vara skön terapi att rensa och förbereda sig mentalt inför det som komma skall. Vet hur det var för mig att flytta till Sthlm; hade familj, vänner och utbildningen i hemstaden och boendet med sambon i huvudstaden. Det tog jättelång tid för mig att vänja mig vid min nya stad och jag önskar att jag hade stannat upp innan jag flyttade för att bara känna in allt och förbereda mig bättre.Om du inte kan somna inatt så ta fram den trååkigaste boken du vet, det brukar göra susen för mig
  • Panzerfaust

    Im yours skrev 2009-08-01 21:09:47 följande:


    Föresten, en viktig grej! Jag ska bli tvåbarnsfarmor den 15 feb nästa år.
    Grattis!
  • Villemoa

    Attans!! Kolla på nåt tråkigt program på tv då, nån urbota trist dokumentär eller nåt som man inte kan göra annat än somna till

    Im yours; grattis, vad roligt!!


    passionsblomman skrev 2009-08-01 21:10:54 följande:
    Haha! Jag har packat alla mina böcker ju!
  • Frulle

    Go afton.. Va B trollet med ihoprykningar.. Dom vet jag vad det är! Inget kul!!

    Idag har vi haft prat med pappa om att vi inte kan/vill bo här mer. Det blev rätt jobbigt.. Han är INTE med på våra noter alls om man säger så.

    Sen har vi suttit och kollat igenom vår bröllopsfilm! Du är med Passion!!!

  • passionsblomman

    Vem tusan vet inte vad ihoprykningar är... Fy fadriken!

    Vad säger pappa och vad är det ni vill göra då?

    Jaså, jag är med på film! Hemskt brukar det vara, så det vill jag inte se..


    Frulle skrev 2009-08-01 22:04:03 följande:
    Go afton.. Va B trollet med ihoprykningar.. Dom vet jag vad det är! Inget kul!!Idag har vi haft prat med pappa om att vi inte kan/vill bo här mer. Det blev rätt jobbigt.. Han är INTE med på våra noter alls om man säger så. Sen har vi suttit och kollat igenom vår bröllopsfilm! Du är med Passion!!!
  • Frulle

    Njae han tar ju allt så personligt.. Han tror att vi vill bli av med honom bara.. Men det handlar inte om det bara.. Huset är för LITET!!
    Han vill ju inte flytta.. Men vad ska han göra liksom!?

    Vi vill ju sälja skiten och flytta.


    passionsblomman skrev 2009-08-01 22:10:04 följande:
    Vem tusan vet inte vad ihoprykningar är... Fy fadriken!Vad säger pappa och vad är det ni vill göra då? Jaså, jag är med på film! Hemskt brukar det vara, så det vill jag inte se..
  • passionsblomman

    Usch vilken jobbig sits. Det här är nog en process för honom skulle jag tro. han vill nog inte riktigt inse de krassa faktasom föreligger, för han är visst väldigt fäst vid huset väl?


    Frulle skrev 2009-08-01 22:29:21 följande:
    Njae han tar ju allt så personligt.. Han tror att vi vill bli av med honom bara.. Men det handlar inte om det bara.. Huset är för LITET!!Han vill ju inte flytta.. Men vad ska han göra liksom!?Vi vill ju sälja skiten och flytta.
Svar på tråden Tantvarning 5