• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Cantaton

Tittar in lite. Har precis bokat tid hos frissan i eftermiddag så att jag får bli lite omhändertagen

• Frulle

Jo vi ska sälja den sen så fort vi kan!! Undrar vad vi får för den.. Vi fick en värdering igår.. Han sa att i skicket den är i NU så är den på ca 1,5 millar. Men det blir ju självklart högre efter vi gjort om.

passionsblomman skrev 2009-08-03 13:21:19 följande:
    Men ni har väl tänkt sälja lägenheten vidare sedan eller hur?Och proffs hade det behövts här med, jag är inte nån vidare fena på målning. Fast just nu känns det viktigast att det är heltäckande och vitt och inga fula märken. De nya får måla på vad de själva vill på grundfärgen sedan.
  • Frulle

Men GUD så bängt!! Skulle ringa banken för att smyglyssna lite. Jag skickade förut in (vad jag trodde) papper om lånelöfte.
    Nu sa hon: men vi har redan skickat ut skuldebrev till dig. Alltså du är beviljad..

• passionsblomman

Det var väl inte bängt, det var väl bra?

Frulle skrev 2009-08-03 13:40:50 följande:
    Men GUD så bängt!! Skulle ringa banken för att smyglyssna lite. Jag skickade förut in (vad jag trodde) papper om lånelöfte.Nu sa hon: men vi har redan skickat ut skuldebrev till dig. Alltså du är beviljad..
    Cantaton: Det är lagom åt dig!
  • Frulle

Ja jo visst.. Men dom hade väl kunnat ringa innan dom skickar ut skuldebrev?!

Ja nu fick vi iaf låna lite drygt 100.000 extra. Så NU ska det göras fint!!

passionsblomman skrev 2009-08-03 13:48:41 följande:
    Det var väl inte bängt, det var väl bra?
    Cantaton: Det är lagom åt dig!
  • passionsblomman

Nä, de skickar nog bara, så har våra ckså gjort, fast man måste ju skriva på och sådär innan det är så att man har lånat.

Frulle skrev 2009-08-03 13:58:30 följande:
    Ja jo visst.. Men dom hade väl kunnat ringa innan dom skickar ut skuldebrev?!Ja nu fick vi iaf låna lite drygt 100.000 extra. Så NU ska det göras fint!!
  • Cantaton

Mm, har fikat med en tjej på förmiddagen och nu har jag varit på ett kort möte. Det är ungefär vad jag tänker åstadkomma idag. Är rätt trött efter helgen. Är lite nyfiken på om det står något i Avesta tidning idag De intervjuade oss och tog en massa kort i alla fall.

passionsblomman skrev 2009-08-03 13:48:41 följande:
    Det var väl inte bängt, det var väl bra? Cantaton: Det är lagom åt dig!
  • Fjällbruttan

Hallå tanter

Idag har jag varit på turné... 26 mil t.o.r för att anmäla mig arbetslös....
    Tur att man är arbetslös så man har tid med det!, men inte råd...

Skönt att höra att du kan ta det liiite lugnt cantaton... verkar behövas

Blomman, smart idé med bara grundfärg, skulle i alla fall tilltala mig om jag skulle köpa hus,, alla har ju sin egen smak!

Hoppas det löser sig för er Frulle!

Och trevlig semester Solde, och stackars brud! Men hon hade ju en superpräst i alla fall

Nu ska jag klippa gräs innan jag ska köra 5 mil för att hämta på dagis... avstånd har vi här uppe i alla fall

• Diz

hahaha, på vissa områden saknar jag INTE norrland... Vi har fem minuters promenad till dagis

• Daa

Hej alla tanterna! *vinkar*
    Vilket mastodontarbete att läsa igenom alla inlägg! Men det är lite kul

Vinkar lite extra till alla er som drar iväg på semester, hoppas ni får trevligt var ni än befinner er (få se... Kina, Dalarna, Madeira... var det någon mer stans? )

Frulle Mulle: hoppas att det ordnar sig med hus & far. Jobbig sits.

Im yours: grattis till att du ska bli tvåbarnsfarmor!

Vi har haft besök av en vän från England och vi har släpat runt honom till olika vackra/spännande/intressanta ställen i trakten kring där vi bor. Han verkade nöjd iaf och vi har haft trevligt (sjuukt bra väder, förutom när det kom en regnskur modell Hälla-ur-en-hink, som lämnade oss dyngsura när vi var ute och promenerade). Framför allt kul att träffa honom, för det var fem år sedan sist. Kul också att vara turist i sina egna hemtrakter, för vi lärde oss en del nytt.

Inne nu på vecka tre av semestern. Maken arbetar igen, så jag får hitta på egna små projekt. Ett av dem är att få en helkroppsmassage på spa. "Because I'm worth it".

Kram på er

Svar på tråden Tantvarning 5