• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Cantaton

    Det är nog inte så glamoröst som det låter Då ska jag inte hålla mig till att sjunga i kyrkor o producera frigruppsteater. Lite för småskaligt. Men jag lade ner managerbiten nu innan sommarn o ska bara avrunda det lite och summera, överlämna o.s.v. Istället vill jag satsa på egna musikaliska projekt


    Villemoa skrev 2009-07-22 23:47:47 följande:
    Ååh, nu blir jag ju nyfiken på vem skådisen är! Naturligtvis förstår jag ju att du inte kan avslöja namnet, ska vi bli kompisar på Facebook?? Vilket spännande jobb du verkar ha förresten!
  • Villemoa

    Vi fick några avhopp dagen innan bröllopet och kunde förstås inte ändra i festprogrammet eller bordsplaceringstavlan och det var surt som fan! Vi väntade ända tills två dagar innan bröllopet med att skriva ut dem men likt förbenat blev det avhopp!


    Heloise skrev 2009-07-22 23:53:25 följande:
    Kan du flyga hit Problemet är nästan löst, men vi är oroliga att vi ska få bortfall eftersom en gästs pappa är sjuk samt att min kusin krånglar. Men det löser sig nog, jag får drafta Panzer annars kastar jag iväg ett mail till dig hjärtat!
  • Villemoa

    Då ska det genast inhandlas!


    TinkerBelle skrev 2009-07-22 23:33:47 följande:
    BodyShops Pepparmint footcream!!!Bäst i alla lägen...
  • Villemoa

    Det låter jättekul att ägna sig åt musikaliska projekt!


    Cantaton skrev 2009-07-22 23:54:27 följande:
    Det är nog inte så glamoröst som det låter Då ska jag inte hålla mig till att sjunga i kyrkor o producera frigruppsteater. Lite för småskaligt. Men jag lade ner managerbiten nu innan sommarn o ska bara avrunda det lite och summera, överlämna o.s.v. Istället vill jag satsa på egna musikaliska projekt
  • Cantaton

    Ja, det är min förhoppning. I oktober blir det barnopera och i december blir det julspelningar. Men därefter hoppas jag på lite nya, spännande projekt som jag ännu inte ens fått idén till än Svarade på en annons idag som en gitarrist hade lagt in. Han sökte sångerska och det kändes som han beskrev mig, så kan ju hoppas att han också tycker det, att vi funkar ihop och att det skulle kunna uppstå någon liten duo eller så.


    Villemoa skrev 2009-07-22 23:59:52 följande:
    Det låter jättekul att ägna sig åt musikaliska projekt!
  • Im yours

    Cantaton; Inte lätt för dig att veta Lasse är min blivande man. Han blev akut sjuk i våras, i april gjordes även en hjärtoperation. Ja, och nu verkar det ha hänt något igen. Det otäcka är att läkarna inte vet vad ......... Tja, det är bara att hoppas, o tro på det bästa. Men oj vad det är, lessamt och bedrövligt. Finns det värre saker, än då hela ens värld kan rasa, o man inte kan göra ett endaste dugg åt det hela?

    Passion; Såååå härligt att veta att husköpet strax går i lås. Bäst för dem att hala upp kontraktet, jag är nämligen oxå på krigsstigen Letar som bäst efter allehanda ärkeskurkar etc att frustrationssparka på.

    Thinker; Vi ber en bön tillsammans allihop.

  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-22 17:17:22 följande:
    HELT totalt egoinlägg:Vi håller på att köpa det!!!!! Har bokat tid för besiktning den 10/8 (just nu är det folk som bor i huset så det går inte förr).Fick det nerprutat till lite under vår övre gräns, dvs ca 300 000 lägre än deras utgångspris.Nu har det varit bank, mäklare, besiktningsfirma osv hela dan.Jag kan inte sova för jag är helt överhettad i skallen av alla tankar och känslor, så jag är trött så jag känner mig dyngrak men annars är allt bra. Nu ska det tömmas stuga och förråd, verktygsbodar och allt skit.och så ska den lilla stugan säljas och jag ska bo i ett sagohus vid ån istället.Det är inte klokt. Men roligt.Och innan säljarna verkligen undertecknat kontraktet så kommer jag inte våga tro det. När jag ätit lite mat ska jag läsa ikapp. (vi har varit hos svärisarna och passat deras hus och blommor lite)
    Grattis! Vad roligt! Hoppas så för din skull att det blir ert!
  • Soldemor

    Här är ännu en exalterad tant, dock inte med något hus, men med kurs! Fick igår erbjudande att söka behörighetsgivande kyrkoherdeutbildning. Den är på 4 x 3 dagar under hösten, vintern och våren och ger mig behörighet att söka kyrkoherdetjänster. Inte för att det är något som lockar just nu, men den finns förhoppningsvis en framtid också. Dessutom gör kursen mig mer kompetent som präst. Den är i princip gratis också! Kyrkan på nationell nivå betalar den, stiftet står för kost och logi. Det enda min nya chef måste göra, är att avsätta 12 arbetsdagar för de olika kurstillfällena. Känns som dags att studera lite igen?

  • passionsblomman
    TinkerBelle skrev 2009-07-22 21:49:31 följande:
    Jag vill ha tant fest!!!!Blomman hoppas du känner trycket för det finns en risk att ditt hus blir våldgästat.
    Den festen är ett av mina stora glädjeämnen med detta hus.

    Jag KAN ha fest hemma och ta emot en massa folk! Fast jag får utöka antalet sängar i familjen en aning...
    En anledning att hoppas vi får skitbra betalt för vårt lilla ställe: ett gäng bäddsoffor behöver inhandlas.
Svar på tråden Tantvarning 5