• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

    Tack dfk!

    Passion, har du ingen körsbärsurkärnare? (Eller är det en olivurkärnare det heter?)

    Vi hittade en i mammas kök när vi bytte luckor, den var ju riktigt bra! Fast det är en typisk sådan där sak som hamnar längst in i en låda och som sedan är omöjlig att hitta när den behövs.

  • passionsblomman

    Nä, en sådan borde jag ju absolut skaffa!

    Fast i det andra huset s trädgård såg jag inget körsbärsträd vad jag minns... Men massor av äppel och päronträd däremot.


    Aleta skrev 2009-07-16 14:10:07 följande:
    Tack dfk!Passion, har du ingen körsbärsurkärnare? (Eller är det en olivurkärnare det heter?)Vi hittade en i mammas kök när vi bytte luckor, den var ju riktigt bra! Fast det är en typisk sådan där sak som hamnar längst in i en låda och som sedan är omöjlig att hitta när den behövs.
  • Aleta

    Då behöver du en äppelsvarv!


    passionsblomman skrev 2009-07-16 14:47:45 följande:
    Nä, en sådan borde jag ju absolut skaffa!Fast i det andra huset s trädgård såg jag inget körsbärsträd vad jag minns... Men massor av äppel och päronträd däremot.
  • Frulle

    Näää alltså fy bubblan!!!!

    Passion, vi bestämmde ju att jag och M ska vara lite vilda ikväll efter att ha varit borta sååå länge! Tror ni inte jag fick mensen bertil nyss!!!

  • passionsblomman

    Men vaddå Murphy och hans förbaskade lag!


    Frulle skrev 2009-07-16 15:36:21 följande:
    Näää alltså fy bubblan!!!!Passion, vi bestämmde ju att jag och M ska vara lite vilda ikväll efter att ha varit borta sååå länge! Tror ni inte jag fick mensen bertil nyss!!!
  • passionsblomman


    Ja!

    Och sådana där gammeldagsa fina burkar med knäpplock att ha allt äppelmos i!
    Aleta skrev 2009-07-16 15:07:52 följande:
    Då behöver du en äppelsvarv!
  • Frulle

    haha VA?!


    passionsblomman skrev 2009-07-16 15:39:06 följande:
    Men vaddå Murphy och hans förbaskade lag!
  • passionsblomman


    Känner du inte Murphy? Han med lagen om alltings jävlighet, alltså: "om något KAN jävlas-så gör det det."
    Murphys law brukar man säga ju...

    Hur är Bertils law?

    "Om Mulles Micke vill ha sex -så får han inte det?"
    Frulle skrev 2009-07-16 15:42:32 följande:
    Inte Murphy! BERTIL sa jag!
  • Frulle

    Ja så lyder bertils lag.. Bertil är nog lite sotis skulle jag tro!


    passionsblomman skrev 2009-07-16 15:45:31 följande:
    Känner du inte Murphy? Han med lagen om alltings jävlighet, alltså: "om något KAN jävlas-så gör det det."Murphys law brukar man säga ju...Hur är Bertils law? "Om Mulles Micke vill ha sex -så får han inte det?"
Svar på tråden Tantvarning 5