• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Hihi, du - just exakt och PRECIS det är min plan. Jag har läst på redan för tio år sedan om både kor, grisar ankor höns och bin vad gäller de där Svenska raserna. Det vore jättekul att ha åtminstone höns och ankor. Platsen för grisen finns också, men den får man ju knappast ha just för det där med tätbebyggt..men iofs finns det ju de som har minigrisar som hundar ungefär...


    Aleta skrev 2009-07-16 09:44:32 följande:
    Du kan passa på att rädda en trevlig gammal lantras från utrotning också.Det har jag funderat länge på (djurgalen som jag är) men familjen är inte lika entusiastisk... Du hade ju vatten också, lite gulliga ankor kanske?(Visst är det bra att jag koncentrerar mig på väsentligheter!?)
  • Aleta

    Ja!
    Vi kan hjälpas åt att övertyga familjen om fördelen med ankor!

    Förresten, tror du att det är risk att katten äter upp dvärghönor?
    (Såg att gammalsvensk dvärghöna var mest hotad av hönsraserna.)

    Någon annan som har jaktgalna katter? Han är verkligen extrem jämfört med andra katter vi har haft.


    passionsblomman skrev 2009-07-16 10:27:15 följande:
    Exakt!Hördu, jag tror minsann att vi har en del gemensamma intressen...choklad och ankor och det ena med det tredje!
  • passionsblomman

    Mina katter skulle länsa den hönsfamiljen om de fick chansen. Ena kattan här jagar räven när hon tycker hon måste.

    Men de får väl vara i en rejält tilltagen och helnätad hönsgård då.


    Aleta skrev 2009-07-16 10:35:30 följande:
    Ja!Vi kan hjälpas åt att övertyga familjen om fördelen med ankor!Förresten, tror du att det är risk att katten äter upp dvärghönor?(Såg att gammalsvensk dvärghöna var mest hotad av hönsraserna.)Någon annan som har jaktgalna katter? Han är verkligen extrem jämfört med andra katter vi har haft.
  • Aleta

    Jag var rädd för det, kanske strutsar istället?


    passionsblomman skrev 2009-07-16 10:37:28 följande:
    Mina katter skulle länsa den hönsfamiljen om de fick chansen. Ena kattan här jagar räven när hon tycker hon måste.Men de får väl vara i en rejält tilltagen och helnätad hönsgård då.
  • passionsblomman

    Jäklar vilka respektingivande vareler DET är då!!!
    De kan sparka ihjä en människa med ett av de där jättebenen!

    Och min son pratar fortfarande om den som envetet hackade på rutan på Kolmordensafarin för fem år sedan...

    Där står sig nog tillochmed mina slaktarkatter slätt.


    Aleta skrev 2009-07-16 10:46:39 följande:
    Jag var rädd för det, kanske strutsar istället?
  • Daa

    Snaaaart lunch!

    Blomman, tuff katt som ger sig på räven *ser det framför mig: mycket underhållande*


    Hedervärda projekt att rädda gamla trevliga utrotningshotade lantraser. Här blir iaf inga djur pga allergi (försöker iofs få maken att tycka att det är en bra idé att skaffa en sköldpadda och kalla den Angus, men vi får se. Egentligen kanske inte jag heller vill ha en sköldpadda).

    *fnissar åt Aletas rim i trashigt bröllop-tråden*

  • Panzerfaust

    Usch sköldpaddor sprider väl bara salmonella och är allmänt tråkiga?

    Blommis du har nu bara en katt som inte är "tingad" syrran vill ha den som var i mitten på fotot du skickade (den som inte hade 4 vita tassar) det är 50-50 att syrrans kompis tar den andra, det får jag veta om ett par dar.

Svar på tråden Tantvarning 5