• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Mulle:Jaaa det är klart! Uj, så länge har jag när jag tänker efter aldrig varit ifrån min pojk. Jag skulle längta ihjäl mig...

    Tinker: I know...helt vrickat verkar det.

    Solde: de ska va Koarter ifall jag ska ha några såna där "finkatter" Det bestämde jag för 16 år sedan.

  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-15 09:46:10 följande:
    Solde: de ska va Koarter ifall jag ska ha några såna där "finkatter" Det bestämde jag för 16 år sedan.
    Menar du Korater?
  • passionsblomman
    Ja det såklart jag menar...jag ramlar över de här tangenterna precis som vanligt.

    Korat Korat Korat och ingenting annat är det jag menar.

    (kattan som fick sina tre ungar nu nyss har Korat i sig faktiskt. Hennes mormor var det)
    Soldemor skrev 2009-07-15 09:50:46 följande:
    Menar du Korater?
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-15 09:55:30 följande:
    Ja det såklart jag menar...jag ramlar över de här tangenterna precis som vanligt.Korat Korat Korat och ingenting annat är det jag menar. (kattan som fick sina tre ungar nu nyss har Korat i sig faktiskt. Hennes mormor var det)
    Man vet aldrig, nya raser dyker upp hela tiden...ja, det kan du göra i nya huset: avla fram en ny sorts jätteläcker och unik kattras!
  • Frulle

    Jag har bara haft 2 sorters katter. Den ena var en brittish blue och dom andra har varit blandningar mellan norsk skogskatt/perser. Som var otroligt fina!!! Inte det platta perseransiktet alls..

  • Panzerfaust

    blomman har då ngr nytagna kort på killarna i Blommans kull som du kan lägga in i ditt galleri? Panzers syrra kan kanske vara intresserad!
    Är de lite fluffiga? Lena, systern är här och hjälper till med att måla.

  • Soldemor
    Frulle skrev 2009-07-15 10:19:03 följande:
    Jag har bara haft 2 sorters katter. Den ena var en brittish blue och dom andra har varit blandningar mellan norsk skogskatt/perser. Som var otroligt fina!!! Inte det platta perseransiktet alls..
    Mm, den mixen brukar vara mycket lyckad, otroligt söta bebisar och en super pälskvalitet. Synd att de måste tävla i huskattsklass, borde bli en egen ras, som vissa blandrashundar har blivit, ex i USA.
  • Frulle

    aha, ja tävlingar vet jag inget om!
    Minns dock att pälsen var fin men JOBBIG!!!


    Soldemor skrev 2009-07-15 10:21:47 följande:
    Mm, den mixen brukar vara mycket lyckad, otroligt söta bebisar och en super pälskvalitet. Synd att de måste tävla i huskattsklass, borde bli en egen ras, som vissa blandrashundar har blivit, ex i USA.
  • Soldemor

    Har så smått börjat döstäda/flyttstäda mitt kontor. Hur mycket kan man egentligen samla på sig av gamla tidrapporter, kyrkorådsprotkoll, medborgarblad, två år gamla konfirmandinfo...pappersåtervinningslådan fylls och dokumentförstöraren går varm! Varför måste det alltid en flyttning till för att (iaf jag!) skall börja röja grundligt? Är det något som övergår mänskligt förstånd?

Svar på tråden Tantvarning 5