• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Min mamma sa just i luren : det här är meningen! det här är meningen! Det kommer att ordna sig!

    Hoppas hon har rätt!

    Mullegumman vad ääär det? varför är du ledsen!

    Im yours skrev 2009-07-14 22:22:37 följande:


    Men hujedamig sitter du här, o gråter Frulle. Jag gillar inte heller småkryp ............ men plocka in smutron, o gubbar skulle jag göra.Lycka, lycka till med mäklare, budgivning och annat. Vet du vad blomman; Jag blir jätteglad av dina visioner. Jag har aldrig ätit ingefärspäron, m hjortron har jag letat tills med farsan. Jobbigt med energitjuvar Ska sova strax, tröttheten överröstar strax fotontet.Stora kramen till alla, och envar.
  • TinkerBelle

    Hej hej tanter, varit en underbar solig dag idag. Trodde jag skulle bränna mig på axlarna ett tag.

    Blomman - den där människan är inte riktigt klok! Startar trådar i samma stil hela tiden.
    HON BORDE SÖKA HJÄLP!


    passionsblomman skrev 2009-07-14 21:05:15 följande:
    Ojsan, nu blev jag arg helt plötsligt..www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3486362.htm...
  • TinkerBelle

    Hur är det fatt?
    *kramar hårt*


    Frulle skrev 2009-07-14 21:40:55 följande:
    usch va jag gråter!!!
  • Frulle

    Äsch, jag längtar nog efter barnen. 8 dagar har dom varit borta nu.. I morronbitti kommer dom..

  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-14 19:23:12 följande:
    Vet du att mitt namn betyder "litet flitigt bi" och att det finns en liten humla som heter exakt som mitt namn? Jag har sagt i 15 år att jag ska ha bin och hönor en dag.Hönshuset finns där redan! Jag skule kunna skaffa mina raskatter också och sälja sådana. Hihi, jag har en mångsysslare i mig...!
    Satsa då på Neva Masquerade (eller hur det nu stavas!). Det är maskade Sibiriska katter som är jättesöta och ännu så länge mycket unika i Sverige. Finns visst bara 8 el 9 svenskfödda. M a o söta och värdefulla!
  • Soldemor
    Villemoa skrev 2009-07-14 19:29:17 följande:
    Hoppas ingen lägger något bud så de hör av sig till er!
    Det är precis vad jag hoppas också, om inte ägarna låter bli att sälja då. Men det ser ut som de är i flyttagen, så: hoppas, hoppas!
  • Soldemor
    Aleta skrev 2009-07-14 19:57:50 följande:
    Soldemor: Vad trist! Mäklare kan vara ett släkte för sig ibland. är jag och ett ex köpte ett ställe så la vi ett bud under det begärda (men enligt vad en värderingsman hade sagt). Då fick vi till svar att en "stockholmare" redan hade bjudit mer än utgångsbudet. Tur att vi hade värderingsmannen med, han sa åt oss att inte tro på det där budet och ha is i magen. Vi fick stället för 400.000 under utgångspriset. Det där med stockholmare var tydligen ett vanligt knep för att driva upp priserna.Kan tänka mig att han strök er för att tvinga fram ett högre bud. Sa ni åt honom att återkomma om de inte fick fler bud?
    Yes, det sa jag, men han upprepade bara igen, att han strök oss pga vårt bud. Vi får väl avvakta och se, vi sitter inte i sjön, vi bor ju bra som vi gör, men det är det där med ytan och trappan, ja allstå, det där extra rummet som jag vill ha till garderob och trappan som är så rolig att ligga i där man kan flärpa till folk med tassen om de går under trappan!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-14 21:02:51 följande:
    Hon är kanon, vi har både haft med henne att göra på visningar under åren där vi varit med och bjudit, och hon hade hand om detta stället när vi skulle sälja förra gången. Nu drog vi ju tillbaka alltihop då, men det känns rätt givet att hon får hjälpa oss igen om det nu bär av på nytt.Hon är en sådan där som man känner BRYR sig på riktigt om hur det blir för oss. Sådär: "ring bara om ni vill ha ngn hjälp angående det ni ska köpa" Helt underbar är hon.Och kompetent.
    Precis en sådan mäklare hade vi när vi flyttade från Helsingborg. De där drömmäklarna skulle man kunna ta med sig!
Svar på tråden Tantvarning 5