• Svar på tråden Tantvarning 5
  • didis

    Nu är det snart hemgång!!

    Förvirringen tilltar för varje ny dag...

    I morgon är alla syskonen (vi är 3 på mammas sida) i stan och skall ut o äta o ta ett glas.

  • passionsblomman

    Nu har både en mäklare varit här och jag har snackat en evighet med vår gamla tjej som skulle sälja stället åt oss sist det begav sig.

    Imorgon ska jag ringa lite banker nere på orten, för vår banktjej här kunde knappast bry sig mindre, torra trista människa.

    Inatt drömde jag att jag hade en gårdsbutik i den gamla ladulängan och sålde småländsk hemmagjord ostkaka och hemkokade ingefärspäron!

  • didis

    Du får skaffa webbutik också!

    Ingefärspäron har jag tänkt koka i över 10 år nu, vi har ett jättestort gråpäronträd, men hittills har det inte blivit av - jag får handla av dig istället!


    passionsblomman skrev 2009-07-14 18:50:35 följande:
    Nu har både en mäklare varit här och jag har snackat en evighet med vår gamla tjej som skulle sälja stället åt oss sist det begav sig.Imorgon ska jag ringa lite banker nere på orten, för vår banktjej här kunde knappast bry sig mindre, torra trista människa.Inatt drömde jag att jag hade en gårdsbutik i den gamla ladulängan och sålde småländsk hemmagjord ostkaka och hemkokade ingefärspäron!
  • passionsblomman


    Åh ingefärspäron med lättvispad grädde...*slurp*

    Jag kan göra Lemoncurd och krusbärsmarmelad, rabarberchutney och äppelmos, hallon-drottning-jordgubbs-lingon-och hjortronsylt också!

    Och ha höns och bin så blir det ägg och hooooning också.
    didis skrev 2009-07-14 18:59:32 följande:
    Du får skaffa webbutik också!Ingefärspäron har jag tänkt koka i över 10 år nu, vi har ett jättestort gråpäronträd, men hittills har det inte blivit av - jag får handla av dig istället!
  • didis

    Haha!! Kränga sockervadd kan jag göra men bina får du stångas med själv!

    Det låter härligt!! Ibland undrar jag om det inte är ett sådant liv jag längtar efter innerst inne. *undrar varför jag bundit upp mig till att sitta i ett mörkt rum i 6 år framåt...*

  • passionsblomman

    Vet du att mitt namn betyder "litet flitigt bi" och att det finns en liten humla som heter exakt som mitt namn?

    Jag har sagt i 15 år att jag ska ha bin och hönor en dag.
    Hönshuset finns där redan!

    Jag skule kunna skaffa mina raskatter också och sälja sådana. Hihi, jag har en mångsysslare i mig...!


    didis skrev 2009-07-14 19:11:52 följande:
    Haha!! Kränga sockervadd kan jag göra men bina får du stångas med själv!Det låter härligt!! Ibland undrar jag om det inte är ett sådant liv jag längtar efter innerst inne. *undrar varför jag bundit upp mig till att sitta i ett mörkt rum i 6 år framåt...*
  • Villemoa

    Hoppas ingen lägger något bud så de hör av sig till er!


    Soldemor skrev 2009-07-14 13:56:07 följande:
    Maken tycker inte det är värt utgångsbudet.
  • didis

    Och MITT namn betyder "liten älva"! Är det något som jag INTE tror folk förknippar med mig är det små graciösa älvor!!

    "Hemmaägg" smakar så gott! Jag hade en patient som betalade i egna ägg (kan väl avslöja att det aldrig gick jämnt upp men det handlade bara om att akut dra ut värkande tänder) och tex sockerkakor blev jättegoda och gula o fina med de äggen!

    Nu har jag "skypat" med sonen, han har klippt av sig sitt långa hår och var så snygg!! Åh, vill rufsa honom i håret! tyvärr dröjer det väl ett tag innan tekniken tillåter mig att göra det per distans.


    passionsblomman skrev 2009-07-14 19:23:12 följande:
    Vet du att mitt namn betyder "litet flitigt bi" och att det finns en liten humla som heter exakt som mitt namn? Jag har sagt i 15 år att jag ska ha bin och hönor en dag.Hönshuset finns där redan! Jag skule kunna skaffa mina raskatter också och sälja sådana. Hihi, jag har en mångsysslare i mig...!
Svar på tråden Tantvarning 5