• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Uj stackars dig Wingtear med krångelmage! och mitt i festen! hoppas den i övrigt var lyckad!

    Huset är sagolikt. Eller jag känner iallafall att där kan jag bo och vara for ever och det är bara sånt som byta duschkabinen uppe och spisen i köket som känns som måsten samt att man ju vill fixa till lite här och där som att göra källaren lite minder "grov" genom att vitputsa tx och sånt. Man behöver byta pannan så det blir pellets eller så istället och där sa de att de inte är omöjliga på priset, så vi får se nu då.

    Pratade med vår bank, men hon sa att vi ska kontakta bankerna på orten för lånelöfte istället. Så det blir morgondagens projekt. Dessutom kommer en kille från en mäklarfirma ut imorgon och ska hjälpa oss göra en uppskattning av vårt ställe.
    Så därför städar jag som en skållad råtta nu.
    Har packat FEM lådor med böcker som var utspridda precis överallt här och nu är alla dvd-filmer nedstoppade oockså.
    ÄVEN om detta inte skulle bli av, så måste vi iallafall göra en storrensning här om vi istället skulle bygga ut.

    Dammet yr härinne...

  • didis

    Åhh, vad spännande passionsblomman!!

    Har ni någon tidsplan?

    Jag kniper i kors med alla extremiteter jag har - ingen konst att ha benen i kors när jag ändå sover ensam!!

  • passionsblomman

    Hihi! Ja, nu hoppas vi ju kunna få lite kontakt med bankerna på orten då och höra hur de verkar ställa sig, fast allra först måste ju mäklarna tyca till om prisläge och sådär, så vi kan säga hur mycket det är vi vill låna. Det kommer antagligen att ta dnen här veckan att få iväg alla blankettter och förhoppningsvis kanske tom få ngt svar.

    Innan dess kan vi ju inte ge säljarna vare sig bud eller besked.
    Men, det verkar mest vara vi på g än och de skulle meddela sig om ngt annat hände.

    Försäljningsmässigt så tar det ju säkert ett par veckor till innan man ens kan få klart för visning, med allt vad avtlalsskrivning heter med mäklare och annonsering och allt. Så, det är ju så att skulle det här gå i lås och ta sisådär 4 till 6 veckor från och med nu så är det ändå jäkligt snabbt, eftersom vi bara åkte för att titta nu i lördags...

    Jag vet att säljarna behöver bli av med hiset för att kunn agå vidare med sitt husköp som de planerar, så det är ju väldigt intressant för dem om det finns en köpare som vill få allt klart snabbt.

    Man skulle ju vilja att sonen slapp flytta mitt i terminen också, uat n att det kunde bli rätt tidigt på hösten.

    Sedan är det ju det där med besked om sambons tjäst. Inte heller det lär vi ju få ngra definitiva svar på förrän om ca en vecka.


    didis skrev 2009-07-13 20:46:57 följande:
    Åhh, vad spännande passionsblomman!!Har ni någon tidsplan?Jag kniper i kors med alla extremiteter jag har - ingen konst att ha benen i kors när jag ändå sover ensam!!
  • didis

    Spännande är det! Faktiskt så även jag är lite pirrig o förväntansfull!

    När ni svischade förbi Nkpg var jag hemma, jag kom till Jönköping med tågen i morse. Skönt att få hela helgen hemma med familjen!

    Flammentanz-rosen vi planterade i juni har redan massor med blommor! Den skall växa sig riktigt stor så vi får insynsskydd! Alpclematisen brevid växer också så det knakar men ger inga blommor, det kanske är en sort som blommar på fjolårsskotten? Även kaprifolen väntar jag på, den slingrar sig runt ett nedsågat plommonträd.

    I helgen började vi plantera delar av den nya häcken/buskaget (beroende på om du frågar maken eller mig!)än så länge några häggmispel och prakttry. Förhandlingar pågår om en vresros - maken tycker de är taggiga och inte vackra!! (taggiga är de förvisso!)

    Åhh vad jag längtar hem till min trädgård!!

  • didis

    Jo men han muttrar om "fågeljävlar" och att han får rivsår på knäna när han klipper gräset runt om. Dessutom vill han ha rosor med många kronblad, de kan visst vara vackra men en blekrosa vresros som växer sådär lite ohämmat är så oerhört vacker!!

    Jag vill alltså ha ett vildvuxet buskage medan maken mer ser en häck framför sig... och eftersom det är han som gräver i leran får jag nog acceptera att växterna står i linje...

    Men ang vresrosen är itne sista ordet sagt! Även maken vet innerst inne att slaget är förlorat och planerar just nu för var han skall gräva gropen!

    If mama aint happy, nobody´s happy!!


    passionsblomman skrev 2009-07-13 21:32:34 följande:
    Säg åt din man att Vresrosen blir en insats för fåglarna när den får sina vackra nypon och att den visst det är vacker.
  • Heloise

    ville bara säga att det finns ett stycke bild på packad Heloise på möhippa nu

  • passionsblomman


    Jag bara bugar och håller med, från början till slut!
    didis skrev 2009-07-13 21:41:09 följande:
    Jo men han muttrar om "fågeljävlar" och att han får rivsår på knäna när han klipper gräset runt om. Dessutom vill han ha rosor med många kronblad, de kan visst vara vackra men en blekrosa vresros som växer sådär lite ohämmat är så oerhört vacker!!Jag vill alltså ha ett vildvuxet buskage medan maken mer ser en häck framför sig... och eftersom det är han som gräver i leran får jag nog acceptera att växterna står i linje...Men ang vresrosen är itne sista ordet sagt! Även maken vet innerst inne att slaget är förlorat och planerar just nu för var han skall gräva gropen! If mama aint happy, nobody´s happy!!
  • Heloise

    mhm jag och johnny "why is the rum gone"


    passionsblomman skrev 2009-07-13 21:48:50 följande:
    Go girl!
Svar på tråden Tantvarning 5