• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Definitivt och absolut!


    Soldemor skrev 2009-07-13 13:37:26 följande:
    Suck! Ännu mer besiar jag vill ha!Talat med banken idag, och fått klart att köpa "the dream with the walk-in-closet! Yes! Nu skall vi se ikväll om maken kan komma in på den linjen. Amaretto har iaf inspekterat och godkänt trädgården, för där finns träd man kan klättra i - och hans uppfödare är rätt sugen på vårt nuvarande hus då man kan bygga uteburar på altansidan. Oh, det är så mycket som kan hända de närmsta dagarna, inkl utställning i Osby på lördag!Blommis: Jag tycker vi önskar varandra lycka till med våra husprojekt!
  • TinkerBelle

    Hej hej, här är en för stunden London baserad tant.
    Eller snarare utanför London om vi ska vara petiga?

    Här lyser solen och det har varit absolut full rulle sen vi kom i fredags.
    Blir ju liksom så när man kommer över att alla släktingar och vänner vill träffa en på en gång. Samtidigt behöver vi ta hand om trädgården som tyvärr hinner förfalla emellan åt?

    Ska se om jag hinner läsa ikapp lite av vad ni hunnit skriva.. :-P

  • passionsblomman

    Vänta nu vaddå....har ni ett hus med trädgård i London alltså???


    TinkerBelle skrev 2009-07-13 13:54:23 följande:
    Hej hej, här är en för stunden London baserad tant.Eller snarare utanför London om vi ska vara petiga? Här lyser solen och det har varit absolut full rulle sen vi kom i fredags.Blir ju liksom så när man kommer över att alla släktingar och vänner vill träffa en på en gång. Samtidigt behöver vi ta hand om trädgården som tyvärr hinner förfalla emellan åt? Ska se om jag hinner läsa ikapp lite av vad ni hunnit skriva.. :-P
  • TinkerBelle

    Ehhh.. ja alltså 45 min utanför London i Kent "the garden of England". Maken hade ett hus när vi träffades och eftersom han pendlat så fruktansärt så har det inte blivit sålt. Kostnaden att behålla är lägre en om vi bor på hotell varje gång vi kommer hit, men nu har vi faktiskt börjat prata om att sälja. Skulle frigöra en väldans massa pengar vi skulle kunna göra annat kul för. Tex. köpa sommar hus i Sverige.


    passionsblomman skrev 2009-07-13 14:07:18 följande:
    Vänta nu vaddå....har ni ett hus med trädgård i London alltså???
  • passionsblomman

    Herregud! En trädgård i England...det förpliktigar vill jag säga!

    Och vilken bra säkerhet inför framtida investeringar...


    TinkerBelle skrev 2009-07-13 14:40:39 följande:
    Ehhh.. ja alltså 45 min utanför London i Kent "the garden of England". Maken hade ett hus när vi träffades och eftersom han pendlat så fruktansärt så har det inte blivit sålt. Kostnaden att behålla är lägre en om vi bor på hotell varje gång vi kommer hit, men nu har vi faktiskt börjat prata om att sälja. Skulle frigöra en väldans massa pengar vi skulle kunna göra annat kul för. Tex. köpa sommar hus i Sverige.
  • Frulle

    Oj skrev ju aj aj min mage i prästtråden! HÄR skulle jag ju skriva det!

  • TinkerBelle

    Plankett mellan oss och ena grannen ät täckt av Passionsblommor...


    passionsblomman skrev 2009-07-13 15:48:09 följande:
    Herregud! En trädgård i England...det förpliktigar vill jag säga! Och vilken bra säkerhet inför framtida investeringar...
  • Wingtear

    håhå jaja...
    Vem slocknade först (och som enda kan jag väll tilläga) på festen i lördags? Jo, den gravida bruden. Eller brud och brud, har ju varit fru i 6½månad nu...
    Krångel med magen så jag vågade inte äta annat än osötad blåbärs soppa (BLÄ!) och en apelsin, fick snällt titta på när andra mumsade potatissallad, rostbiff, gravat kött och varmrökt (färsk, samma morgon) lax. Vågade mig på en ostsmula samt en mini tårtbit, fick betala med mera ont... Missade alltså även nattmaten.

    När vår frivilliga kökspersonal gått hem la jag mig på golvet i köket. Mannen fick mycket ovet för det, hans vänner tyckte att han skulle få mig att lägga mig i bilen.
    Bara onyktra personer skulle få för sig att ett bilsäte skulle vara bekvämare för en grinig tant än ett stort golv där man kan sträcka ut sig vart man vill.

    Igår gick städningen bra, tog oss lite mer än 3 timmar på 4 personer, och då hade vi en lååång kaffepaus i solen mitt i. Idag bråkar magen igen, och jag sitter i badrummet med laptoppen. Mannen är ju lite yngre och tekniskt kunnig, så han fixade surfing åt mig här inne. Riktigt ormbo av kablar kan jag säga er

    Blomman: Hur gick det med ditt hus? Jag har varit borta för länge för att orka leta tillbaka till var du nu har berättat om det redan. Det såg ju sagolikt ut på bilderna!

Svar på tråden Tantvarning 5