• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Ja för det kan ju bli sålt till någon annan, -ni båda hoppas jag jag får ny chans på...


    Frulle skrev 2009-07-08 09:28:30 följande:
    Jaaa den missar du! Men huset är viktigare..
  • Daa

    Tror jag ska våga mig på ett till inlägg på arbetstid. Helt crazy!

    Det är ganska lugnt här idag, iaf än så länge. Skönt, tycker jag, för jag har inte riktigt resurserna att stressa nu.

    Här om dagen hade jag en liten pojke som patient.
    "Tjejer är BLÄ" tyckte han, varpå hans mamma svarade: "men säg inte sådär, Daa kanske blir ledsen då". Jag svarade stolt "Nej, jag blir inte ledsen för jag är ju en TANT"
    Mamman protesterade vilt. Tror att hon, som är några år äldre än jag, kanske inte känner sig redo att kalla sig tant.

  • passionsblomman

    Detta är en stor uppgift-att erövra ordet Tant som något att vilja vara och bära epitetet med stolthet!


    Daa skrev 2009-07-08 09:32:45 följande:
    Tror jag ska våga mig på ett till inlägg på arbetstid. Helt crazy! Det är ganska lugnt här idag, iaf än så länge. Skönt, tycker jag, för jag har inte riktigt resurserna att stressa nu.Här om dagen hade jag en liten pojke som patient. "Tjejer är BLÄ" tyckte han, varpå hans mamma svarade: "men säg inte sådär, Daa kanske blir ledsen då". Jag svarade stolt "Nej, jag blir inte ledsen för jag är ju en TANT"Mamman protesterade vilt. Tror att hon, som är några år äldre än jag, kanske inte känner sig redo att kalla sig tant.
  • Diz

    Jag kallar mig stolt för en tant!

    För mig innebär det att jag mognat. Jag har inte längre panik för att visa mig i bikini, att magen gungar och slänger beror ju på att jag inte hunnit renovera sen pojkarna bodde där. Jag känner inte längre att jag behöver ut på stan med urringning till naveln, en stilla parmiddag med gott vin är ju sååå mysigt. Och vem behöver gå ut när man kan mysa med barnen i soffan...

    Kort sagt, att vara tant innebär för min del att jag accepterat hur livet ser ut nu, och att jag trivs med det!

  • Soldemor
    Diz skrev 2009-07-08 10:11:42 följande:
    . Jag känner inte längre att jag behöver ut på stan med urringning till naveln, en stilla parmiddag med gott vin är ju sååå mysigt.
    Mm, så rätt, undrar bara hur det (hemska tanke!) skulle bli om jag av någon anledning skulle bli själv. Eftersom jag innerst inne är liten, rädd och feg skulle jag nog inte etablera kontakt med någon ny och för mig okänd man. Man hör så mycket otäckt som händer, tycker jag. Om jag inte kunde bygga relation med någon jag redan känner, så blir jag hellre ensam och umgås med goda vänner, och mina cyber-tanter!
  • Heloise

    Åh titta en ny tråd!!
    Precis vad jag behöver idag. Jäkla skitdag, det är iofs ganska tidigt på dagen så det hinner ju styra upp sig

    Festprogrammen är det ett tortyr redskap? Känns så just nu, fast mest gästpresentationerna suck.

    Den 27/7 är min och Panzers första lediga dag ihop på jag vet inte när, vi har även semester och begöver inte göra något alls.

    Följande kommer att hända den 27 juli.
    *Telefonerna kommer dras ur.
    *Mobiler stängas av.
    *Dörrar att låsas.
    *Ringklocka kopplas ur.

    Överväger om man kan dra ström i dörren så att folk får stötar om de försöker knacka?

    Jag blir väckt varenda morron( om jag jobbar em) sms kl 5 folk ringer och dumsurrar kl 7 wtf!!!
    Det ringer på dörrar, det knackas på dörrar ibland på både altan och framsida. Kul att man är populär, men det är knappt 2 veckor kvar, vi målar hus och jag jobbar mer eller mindre hela jäkla tiden. Jag vill ha en dag när jag inte pratar med ngn annan än Panzer, inte ser någon annan än honom.

    27 juli mina vänner...

    Tinkerbelle wow ni var så otroligt fina!

  • Villemoa

    Här är ni!! Satt febrilt och letade efter en ny tanttråd

    Satt igår kväll och läste igenom alla sidor jag missat när jag var borta *puh*

    Såg att du Mulle jobbar på Ericsson, det gör min man också! I Kista, du med?

  • Frulle

    Aha! Ja jag sitter i kista! Vart i kista är han?


    Villemoa skrev 2009-07-08 11:14:39 följande:
    Här är ni!! Satt febrilt och letade efter en ny tanttråd Satt igår kväll och läste igenom alla sidor jag missat när jag var borta *puh*Såg att du Mulle jobbar på Ericsson, det gör min man också! I Kista, du med?
Svar på tråden Tantvarning 5