• viktualia

    trettonde gången vi gjort det

    Plötsligt var det dags för 13:e tråden - 13:e omgången med prat om stort och smått, om kärlek och sorg, om pirr i magen och stora beslut i livet!

    Välkomna kära trådpolare!!

  • Svar på tråden trettonde gången vi gjort det
  • mc2

    Vilka livsnjutare vi har här! Vin på en onsdagskväll.. Mums. Jag tor jag passar på espresson då, själv vill ja nog ha kaffet så svart som det bara går.

    Russian Earl Grey är gott det med! Bara man slipper få de där slattpåsarna som twinings och vad de nu heter säljer. Det ska vara på lösvikt från en affär med bra ruljans på sakerna. :) Nu är jag petig men annars kan man lika gärna gå ut och plockadet nyklippta gräset och koka té på.

    Ny dag på jobbet... Inga missöden ÄN så länge... Försöker komma på något för att slippa undan ett av de två mötena idag. Sektionsmöte och Avdelningsmöte... Går man på båda så har mer än hlava dagen gått.. Snacka om ineffektivt.....

    Nåväl... Nu ska jag släcka ner BT.

  • anne på grönkulla

    Jag driver också korståg (än så länge inte lyckat) mot pladdriga och ineffektiva möten. Har ni en agenda? Vem talar? Kommer ni fram till nåt? Vad är syftet? Information, bara? Det går också att strukturera...

  • viktualia

    Mc2 - Tack för teet!!! Just nu dricker jag mest rött te med rabarber och vaniljsmak - mums! Annars är jag svårartat latteberoende.... en om dagen är najs.. hihihi

    I övrigt: Åt frukost tre gånger imorse.. men tömning emellan... HAAAAATAA... fick ta bilen till jobbet =ogilla men sedan gick det någorlunda... tur att jag på nåt sätt kan jobba ändå... till och med ha pedagogiska utläggningar för upprörd allmänhet i telefon...

  • MuffinsTönt

    Mc
    Hm.. jag har ingen koll på vilka namn det är på dem. Men en kommer jag ihåg. Assam eller nåt. Den smakar APA!!!

    Jag är 100 på att det är formossa, då va det en måndagsvariant jag fick..

    Japp, 95 är ett riktig kap! Nu ska jag logga in o se ungefär när jag ta tågt dit oxå. Ngt säger mig att antingen så vaknar jag vid 8-tien. Tar tåget vid 10 o är där innan 12. Eller så vaknar jag vid 13-tiden o är inte där förrän 4-5... Mina sömnperioder sviktar oerhört mkt. Berättade jag att sist jag va ledig sov jag i 13 timmar?!?! Det vill jag INTE ska hända imorn...

  • mc2

    UR welcome. :)

    Usch, vilket jobbigt läge. Inte ens värt det om man är en frukostälskare. Ska jobba lite till sedan ska jag sova. Ni får ha det bra!

  • mc2

    Snacka om parallellskrivning. :)

    Nä, man kanske ska välja dagarna man försover sig. ;) kommer ihåg när jag var liten och sjuk och sov i 25 timmar.... Hoppas resan går bra.

  • MuffinsTönt

    Apropå ingeting... Jag håller på o läser Twilight-serien del 1. Jag får hjärtklappning när jag läser om vampyren. ATt han ska va så perfekt. Varför finns det inga såna irl? Minus blodsugar egenskapen då förstås..

    Social liv, va e dt...?

Svar på tråden trettonde gången vi gjort det